mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

AngularJs چیست؟

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

AngularJs هم یکی دیگر از فریم‌ ورک‌های زبان جاوا اسکریپت است که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این مقاله به سوال AngularJs چیست؟ پاسخ می‌دهم و سپس سری به دستورات این فریمورک می‌زنیم.

AngularJs چیست؟

AngularJs یک فریم‌ورک متن باز و رایگان بر پایه‌ی جاوا اسکریپت است . پروژه‌ی آنگولار جی اس ( AngularJs ) ، از سال ۲۰۰۹ توسط شخصی به نام میسکو هوری (Hevery) آغاز شد و اکنون توسط گوگل توسعه داده می‌شود . این فریم ‌ورک برای ایجاد وب‌ سایت‌ های تک صفحه‌ای (SPA) بسیار مناسب است . پیاده سازی ساختار MVC در آن باعث می‌شود کدهایی با ساختار بهتر و تست پذیرتر داشته باشید .

دستورات این فریم‌ ورک با هدف افزودن امکاناتی به HTML‌ ایجاد شده و باعث می‌شود آن را از استاتیک بودن خارج کرده و به داینامیک تبدیل کند.

چرا از AngularJs استفاده می‌شود؟

مزایای متعدد AngularJs باعث شده کاربران زیادی به استفاده از آن ترغیب شوند . در ادامه بخشی از مزایای استفاده از این فریم‌ورک را مشاهده می‌کنید:

مزایای آنگولار جی اس

سادگی در یادگیری: برای یادگیری آن کافیست به CSS ،HTML و JavaScript مسلط باشید.

تزریق وابستگی یا dependency injection : شما دستوراتی را تعریف می‌ کنید و در طول برنامه هر جا که به آن نیاز داشته باشید آنگولار آن را در دسترس شما می گذارد (تزریق می‌ کند.)

کم نویسی کد : این فریم‌ ورک به گونه‌ای طراحی شده است که شما مجبور به نوشتن کد کمتری خواهید بود ! برای مثال نیاز به نوشتن pipeline در ساختار MVC نیست.

دایرکتیوها : بخش هیجان‌ انگیز AngularJs استفاده از directive ها است که می‌توان به کمک آن تگ‌های جدیدی به ‌وجود آورد !

ادغام پذیری : آنگولار جی اس، به سادگی با سایر فریم ورک‌ ها و ابزار ها ادغام می‌ شود و این نکته‌ ی مثبتی برای توسعه‌ دهندگان محسوب می‌شود .

تست‌ پذیری راحت: این فریم‌ ورک دارای unit test های آماده است که این فرآیند تست را بسیار سریع و آسان می کند.

معایب استفاده از AngularJs چیست؟

مانند هر ابزار یا تکنولوژی دیگر ، آنگولار جی اس هم دارای معایب مخصوص به خود است .

یکی از بزرگترین ایراد های آن ضعف در سئو است . اگر بحث سئو و بهینه‌ سازی سایت برای شما اهمیت زیادی دارد ، بهتر است از این فریم ورک استفاده نکنید.

یکی دیگر از معایبی که می‌توان از آن نام برد ، گیج کننده بودن انتخاب دستور مناسب است . در پروژه‌های بزرگ انتخاب بهترین دستور برای اجرای هر عمل کمی سخت است ! زیرا آنگولار جی اس راه‌ های مختلفی را پیش‌ پای شما خواهد گذاشت .

دستورات AngularJs

آنگولار از attribute های HTML‌ با پیشوند -ng استفاده می‌کند . کد زیر نمونه ای از دستورات AngularJs است . ng-app شروع‌کننده‌ی دستورات این فریم‌ورک است.     ng-init هم برای تعریف داده به کار می‌رود .

 

در مثال بالا مقدار massege برابر با ‘Hello world!’ شده است که توسط دو براکت و کلمه‌ی massege به نمایش در می‌آید. بنابراین خروجی این کد نمایش جمله‌ی Hello world است.

برای دانستن مطالب بیشتر حتما به سایت رسمی AngularJs سر بزنید.

ارسال شده در برنامه نویسان, طراحی وب, مطالب آموزشی, وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064