mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوی نافذ Piercing Pattern

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

الگوی نافذ Piercing Pattern

طی بسیاری از صحبت های من بعد از اینکه الگوی Dark Cloud Cover را معرفی کردم ، طولی نکشید که از من در مورد فرم و اینکه آیا الگویی مخالف الگوی ابر سیاه هم وجود دارد سوال می شد .
بله، وجود دارد و اسم آن نیز Piercing Pattern است. Dark Cloud یک الگوی معکوس ساز در سقف است و مخالف آن، الگوی Piercing قرار دارد که یک معکوس ساز در کف است . شکل ۴.۲۹ این الگو از دو کندل استیک در یک بازار نزولی ساخته شده است . بدنه اصلی اولین کندل آن مشکی رنگ است و دومین کندل بدنه سفید بلندی دارد. این روز سفید به سرعت در پایین ترین نقطه باز می شود ، پایین تر از Low روز قبل سپس قیمت کم کم بالاتر رفته و کندل سفید نسبتا بلندی که بالاتر از میانه بدنه اصلی قبل بسته شده پدیدار می شود. الگوی نافذ شبیه الگوی Bullish Engulfing است با این تفاوت که کندل سفید الگوی فراگیر بالابرنده تمام بدنه اصلی قبل خود را پوشش می دهد، ولی در الگوی نافذ این طور نیست و در واقع هر چه میزان و درجه نفوذ به داخل کندل قبل بیشتر باشد اعتبار معکوس سازی روند و اینکه اکنون در کف بازار هستیم بیشتر می شود.

Piercing Pattern

 

یک الگوی نافذ ایده آل الگویی است که بدنه کندل سفید آن به بیشتر از نصف کندل سیاه قبل خود نفوذ کرده باشد.

هشدار : اگر روز بعد از شکل گیری هریک از الگو های Piercing و یا Bullish Engulfing ، بازار زیر Low این الگو ها توسط یک کندل سیاه بلند بسته شود ، در این صورت یک حرکت نزولی دیگر در تکمیل مسیر قبلی به وجود خواهد آمد.

به نظر این سناریو در مورد الگوهای Dark Cloud و Bullish Engulfing در روند صعودی هم صادق است.

روانشناسی الگوی نافذ اینچنین است :

مارکت در یک مسیر نزولی است . کندل استیک سیاه هم به این دید یقین می بخشد . روز بعد مارکت با یک گپ پایین تر باز می شود . پایین آورنده ها همچنان با رضایت در حال تماشا هستند . سپس بازار برای بسته شدن به یک باره خیز بر می دارد . قصد بازار بسته شدن در قیمت بسته دیروز نیست بلکه با یک حرکت شارپ به سطوح بالاتری چشم دوخته است . خرسها اکنون شروع به حدس و گمان هایی در مورد موقعیت خود خواهند کرد . کسانی که منتظر یک موقعیت خرید بودند شاید الان بگویند که Low های جدید دیگر نمی توانند پایدار بوده و ادامه داشته باشند و اکنون زمان گام گذاشتن در یک پوزیشن Long خواهد بود.
فاکتور های شماره ۱ تا ۴ ی که در مورد الگوی ابر سیاه بیان شد به حالت متضاد خود ، فاکتور های این الگو است .

در بخش Dark Cloud من به این اشاره کردم که اگر چه بعضی از معامله گران ژاپنی دوست دارند ببینند که بدنه اصلی کندل مشکی در بیشتر از وسط بدنه اصلی سفید قبلی خود بسته شود ولی مقداری انعطاف هم در این قانون وجود دارد.
در الگوی نافذ قابلیت انعطاف کمتری وجود دارد . کندل سفید نافذ باید به بالاتر از وسط کندل مشکی قبل نفوذ کند . دلیل انعطاف کمتر الگوی نافذ بالا برنده نسبت به الگوی ابر سیاه این است که ژاپنی ها ۳ الگوی دیگر به نام های On-neck و In-neck و Thrusting Pattern دارند . این الگو ها در شکل های ۴.۳۰ تا ۴.۳۲ آمده اند و در واقع باید گفت همان شکل اولیه الگوی نافذ را دارند ولی زمانی که بدنه سفید پایین تر از وسط بدنه اصلی مشکی قبل خود بسته می شود به عنوان علائم پایین آورنده ( Bearish ) تلقی می شود.
بنابراین این سه الگوی پایین آورنده ( شکل های ۴.۳۰ تا ۴.۳۲ ) و الگوی بالابرنده Piercing شکل ۴.۲۹ همگی به یک شکل هستند. اختلاف بین این ها درجه نفوذ بدنه کندل سفید به بدنه کندل روز قبل خود می باشد . کندل استیک الگوی On-neck که معمولا کوچک است تقریبا زیر بخش قبلی بسته می شود . کندل سفید الگوی        In-neck خلیلی جزئی داخل بدنه سیاه قبلی بسته می شود. ( آن نیز یک کندل سفید کوچک است ) و در آخر الگوی Thrusting ( فرو رفته ) باید یک کندل سفید بزرگتر داشته باشد که قوی تر از کندل In-neck است اما با این حال نتوانسته بالاتر از وسط کندل قبلی بسته شود.
توجه کنید که الگوی Thrusting شکل ۴.۳۲ در یک بازار نزولی پایین آورنده است اما در بازار صعودی یک الگوی بالا برنده ( Bullish ) تلقی خواهد شد. همچنین الگوی Thrusting اگر دو بار بین چند روز اتفاق افتد نشانه ( Bullish ) یا بالا برندگی خواهد بود.
اهمیتی ندارد که الگوهای انفرادی شکل های ۴.۳۰ تا ۴.۳۲ را به خاطر بسپارید. تنها مفهوم اینکه کندل استیک سفید باید بالاتر از وسط کندل استیک سیاه روز قبل بسته شود تا یک سیگنال معکوس را علامت دهد کافی است.

 

On-neck و In-neck و Thrusting Pattern

 

در شکل ۴.۳۳ پایین آورنده ها با موفقیت کندل سیاه بلند ۲۷ آپریل را به وجود آوردند . روز بعد بازار پایین تر باز شد اما در نهایت به بالا حرکت کرده و درست وسط
کندل روز قبل بسته می شود . دو کندل ۲۷ و ۲۸ آپریل الگوی نافذ یا Piercing را شکل دادند .

 

Piercing Pattern

 

شکل ۴.۳۴ یک الگوی نافذ کلاسیک را در طول هفته ۲۶ مارس نمایش می دهد . کندل روز دوم پس از این که پایین تر باز می شود ولی به سرعت به طرف بالا حرکت کرده و در نهایت در دل کندل سیاه قبل بسته می شود . این یک نشانه قدرتمند است از این که Bear ها کنترل بازار را از دست داده اند . این Session بدون سایه ، فروشی که توسط الگوی فراگیر ۱۹ و ۲۰ مارس شروع شده بود را به خوبی متوقف کرد . در این چارت یک تفاوت در الگوی هفته ۱۲ مارس وجود دارد . بدنه اصلی روز دوم زیر بدنه اصلی روز اول باز شده نه زیر انتها یا Low آن . با وجود این نقصان چون بدنه اصلی سفید تا بیش از ۵۰ درصد به داخل روز قبل پیشروی کرده است ، بنابر این علامتی بوده از اینکه رالی نزولی قبل دچار تزلزل شده و در حال اتمام است.

Piercing Pattern

شکل ۴.۳۵ نشان می دهد که چطور الگو های کندل استیک می توانند به تحلیل گر برای بدست آوردن یک درک صحیح و سریع از سلامت بازار کمک کنند. در طی اواخر فوریه ۹۰ یک Broker از من پرسید که چه نظری درباره بازار oats ( جو ) دارم. من به ندرت بازار oats را دنبال می کردم. به هر حال با دیدن نمودار جو ، به او گفتم که روند نزولی به پایان رسیده است . چرا ؟ چون آن الگوی نافذ کلاسیک را دیدم.
به علاوه این الگو تست موفقی از Low های به وحود آمده در اوایل فوریه از خود به جا گذاشته بود ، که این امر خید می توانست شانس ساخته شدن یک                  DoubleBottom را افزایش دهد.

Piercing Pattern

 

شکل ۴.۳۶ نشان می دهد که رالی نزولی که با الگوی Bearish Engulfing اواخر سال ۸۴ شروع شده بود ، در اواسط سال ۸۷ با ظهور یک الگوی نافذ به پایان رسید. اگر چه بازار بعد از این علامت معکوس انتها به سمت بالا حرکت نکرد ، ولی این خود یک علامت بود از این که فشار فروش شکل گرفته از سال ۸۴ اکنون به پایان رسیده است .
بعد از الگوی نافذ بازار به مدت یک سال در مسیر خنثی دنبال می شد و بعد از آن به سمت بالا شروع به حرکت کرد.

Piercing Pattern

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

 

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختار نمودارهای شمعی, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064