mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوی پوشش ابر سیاه DarkCloudCover

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

الگوی پوشش ابر سیاه DarkCloudCover :

دیگر الگوی معکوس ما الگوی ابر سیاه است ، شکل ۴.۲۴ را نگاه کنید. این یک الگوی دو کندلۀ معکوس ساز روند صعودی است ( یا در بعضی مواقع در نقطۀ بالایی یک حرکت متراکم و ساید ) . کندل اول این الگو یک کندل با بدنه اصلی بلند و سفید است ( یک کندل قدرتمند ) نقطه Open کندل دوم بالای High دیروز باز می شود ( بالای سایه کندل روز اول ) در پایان این Session ، بازار در نزدیک پایین ترین حد خودش و درست وسط بدنه اصلی سفید قبلی بسته می شود. هرچه میزان نفوذ به بدنه اصلی کندل قبلی بیشتر باشد، احتمال تاپ بودن روند و صحت و قدرت الگو بیشتر است . بعضی از ژاپنی ها تاکید دارند که قیمت Close کندل مشکی باید بیشتر از ۵۰ درصد به داخل بدنه اصلی سفید قبلی نفوذ کند . اگر کندل مشکی دوم پایین تر از وسط بدنه اصلی کندل سفید اول بسته نشود، بهتر است برای یک تایید پایین آورنده ( Bearish ) که الگوی DarkCloud ما را دنبال و تایید کند ، منتظر بمانید.
منطق قرار گرفته در پشت این الگوی نزولی به سهولت قابل توضیح است . بازار در یک مسیر صعودی است ، قیمت با یک گپ نسبت به بالاترین نقطه دیروز که یک کندل سفید قدرتمند است باز می شود . تا اینجا بازار کاملا در کنترل Bulls هاست ، ولی این مسیر صعودی ادامه پیدا نمی کند . در حقیقت بازار در یا نزدیک به پایین ترین قسمت نوسانات آن روز خود بسته می شود ، جایی در میانه های بدنه اصلی کندل سفید قبلی .
در چنین سناریویی خریداران فکر دیگری در مورد موقعیتشان خواهند داشت . در واقع می توان گفت کسانی که منتظر موقعیتی برای خروج از پوزیشن و فروش بودند ، اکنون آن موقعیت را با توجه به به جود آمدن High جدید در روز دوم الگوی ابر سیاه بدست آورده اند .

در زیر به تعدادی از عواملی که اهمیت الگوی DarkCloud را افزایش می دهد اشاره می کنم :

۱ – نفوذ بیشتر کندل مشکی به داخل بدنه اصلی کندل سفید اعتبار بیشتری برای یک راس بودن دارد ( یعنی کندل مشکی در راس قرار گیرد و بعد سقوط ) اگر بدنه اصلی کندل مشکی بدنه اصلی کندل سفید قبلی را تقریبا به طور کامل پوشش دهد یک Bearish Engulfing  اتفاق افتاده است . بدنه اصلی کندل دوم الگوی ابر سیاه فقط می تواند تا نصف یا کمی بیشتر از کندل سفید قبل را فرا بگیرد . به این الگو به عنوان یک کسوف کوتاه نگاه کنید که قسمتی از خورشید را می پوشاند . اما الگوی Bearish Engulfing یک کسوف کامل است . یک الگوی Bearish Engulfing یک راس کامل و به تمام معناست.
اگر یک بدنه اصلی سفید در بالای High الگوی ابر سیاه یا Bearish Engulfing بسته شود، نشانه ایست بر یک رالی رو به بالای دیگر ( روند اصلی هنوز ادامه دارد ) قرار دارد.

DarkCloudCover

۲ – در طول یک روند صعودی ممتد و طولانی اگر یک کندل که در پایین باز شده و در بالاترین نقطه خودش بسته شود ( یعنی بدون هیچ سایه ای در بالا یا پایین ) و در روز بعد کندل مشکی بلندی که در بالا ترین نقطه خود باز شده و در پایین ترین نقطه خود بسته شده است ( بدون هیچ سایه ای ) ، احتمال بسیار زیادی است که با یک ابر سیاه طرف باشید.
۳ – اگر دومین کندل الگوی ابر سیاه بالای یک نقطۀ مقاومتی مستحکم باز شود و بعد ریزش صورت گیرد یا به عبارتی Fail شود، این ثابت می کند که Bull ها قادر به اداره و کنترل بازار نیستند.
۴ – اگر در هنگام Open روز دوم حجم بسیار سنگینی زده شود ، یک  Buying Blow off به وجود آمده است. برای مثال حجم سنگینی در High جدید هنگام باز شدن بازار در روز دوم زده می شود . می توان اینجور گفت : خریداران بسیاری که تصمیم قطعی برای خرید داشته اند اکنون به داخل این کشتی پریده اند . سپس بازار به ناگهان می فروشد . طولی نمی یابد که این خریداران جدید و مشتاق ( خریدران قدیمی همین امروز روند را رها کردند ) در خواهند یافت که کشتی ای که به داخل آن پریده اند تایتانیک است. برای معامله گران آینده نگر یک Open سنگین یک هشدار دیگر است.

شکل ۴.۲۵ اختلاف بین darkcloudcover و Bearish Engulfing Pattern را نشان می دهد . دوکندل استیک در ماه ژوئن سال ۸۹ یک الگوی ابر سیاه را تشکیل دادند . یک بدنه اصلی سفید و بلند و به دنبال آن یک بدنه اصلی سیاه بلند به وجود می آید . کندل سیاه در یک High جدید برای ادامه حرکت باز می شود . آخر روز در یا نزدیک به پایین ترین نقطه خودش و درست در دل کندل روز قبل بسته می شود.
مارکت بعد از این نقطه راس بازگشت کرد و معکوس شد . تاییدیه نهایی زمانی که چند هفته بعد الگوی Bearish Engulfing شکل گرفت بوجود آمد.

در اینجا ما شاهد هستیم که کندل سیاه الگوی ابر سیاه تنها قسمتی از کندل سفید روز قبل خود را می پوشاند در صورتی که در الگوی
Bearish Engulfing این کندل بصورت کامل بدنه اصلی سفید روز قبل خود را فرا می گیرد.

DarkCloudCover and BearishEngulfing
شکل۴.۲۵

 

در شکل ۴.۲۶ سه الگوی ابر سیاه قابل مشاهده هستند . سیگنال های Bearish دیگری نیز هر کدام از این الگو ها را تایید کرده اند . اجازه دهید به هر کدام بصورت تک تک نگاهی بیندازیم :

۱ – ابر سیاه شماره ۱ : الگویی با کمی اختلاف از یک الگوی ایده آل ، کندل دوم این الگو به جای اینکه بالای High دیروز باز شود درون نوسانات قیمت روز قبل و در واقع در نقطه High روز قبل خود Open کرده است . با وجود این فاکتور منفی اما همچنان دربردارنده سیگنال هشدار است . همچنین این ابر سیاه یک کوشش بی ثمر برای گذشتن از مقاومت اواسط فوریه توسط Bull ها را به خوبی تایید می کند .

۲ – ابر سیاه شماره ۲ : قبل از شکل گیری این الگو یک دلیل و منطق دیگر برای هشدار و هوشیاری در سطح ۲۱ دلار وجود داشت . یک اصل مهم تکنیکالی می گوید : اگر سطح حمایت قبلی برای یک بار شکسته شود ، می تواند در آینده به یک مقاومت تبدیل شود . این نکته اکنون بر روی سطح ۲۱ دلار اتفاق افتاده بود . در تاریخ ۹ مارس این خط حمایت شکسته شد . کوشش اولین روز های آپریل با شکل گیری الگوی ابر سیاه برای گذر از این سطح که اکنون به یک مقاومت تبدیل شده بود ، با شکست مواجه شد .

۳ – ابر سیاه شماره ۳ : یک شکست دیگر در برابر مقاومت ساخته شده در اواخر آپریل .

اینها مثال هایی هستند از نقاطی که الگوی ابر سیاه با سطوح مقاومتی قبل خود منطبق شده است .این موضوع مهمترین قسمت از مقالات تکنیک کندل ها است. جایی که ترکیب تکنیک های کندل استیک با دیگر ابزار های تکنیکی را مورد بحث قرار می دهیم .

DarkCloudCover

 

شکل ۴.۲۷  نشان می دهد که در طول اوایل مارس الگوی DarkCloud شماره ۱ حرکت رو به بالای روند صعودی را به مدت دو هفته متوقف و به فاز ساید برده است . الگوی بعدی در آپریل شکل گرفته است. جایی که حرکت سریع رو به بالای دو روزه را متوقف کرده است و بالاخره الگوی شماره ۳ در اواسط آپریل یک پایین آورنده خاص بود . چرا این DarkCloud این چنین روند را معکوس کرد ؟

دلیلش را باید با روانشناسی این الگو بیان کرد . همانطور که قبلا هم ذکر کردم منطق و اساس معکوس سازی الگوی DCC نتیجۀ باز شدن در یک قیمت بالای جدید و سپس بسته شدن بازار به طور عمیق به داخل بدنه اصلی کندل سفید قبلی است . به نظر شما چه اتفاقی می افتد اگر بازار در روز دوم الگوی ابر سیاه به High جدیدی نفوذ کند که نه از چندین روز یا حتی چندین هفته قبل ، بلکه از چندین ماه قبل در پی دست یابی به آن بوده است ، و بعد به جای ادامه دادن و با قدرت بالا رفتن شکست بخورد ؟

DarkCloudCover

 

محصول این عمل قیمت یک حرکت به شدت منفی خواهد بود . بالاترین سطوح قیمت در سه ماه گذشته در Session سیاه رنگ الگوی ابر سیاه ما لمس شدند.

در شکل ۴.۲۸ می بینیم که شیب قیمتی که در ۱۰ فوریه شروع شده بود تا به وجود آمدن یک الگوی ابر سیاه در اواسط همین ماه پیش رفت.

DarkCloudCover
شکل ۴.۲۸

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختار نمودارهای شمعی, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064