mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

خطوط حمله متقابل Counter attack Lines

۵ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

 

خطوط حمله متقابل Counter attack Lines

Counter attack Lines

این الگو زمانی شکل می گیرد که کندل استیک هایی با رنگ های متضاد در یک نقطه بسته شوند . شکل ۶.۳۸ فرم الگوی Bullish Counter attack Lines را نشان میدهد .

این الگو در طول یک مسیر نزولی شکل می گیرد . کندل اول بلند و سیاه است. دومین کندل با فاصله زیر کندل اول باز می شود . تا اینجا خرس ها احساس دلگرمی و اعتماد دارند . سپس گاوها وارد معرکه شده و حمله متقابلشان را با بردن قیمت به جایی که Close دیروز است ادامه می دهند .

روند نزولی قبل حالا دیگر تسلیم و مهار شده است . حمله متقابل گاوها شبیه به الگوی نافذ است . تنها تفاوتی که در فرم این دو الگو وجود دارد عدم نفوذ Close کندل دوم در بدنه اصلی کندل اول در الگوی حمله متقابل است . در نتیجه الگوی Piercing الگوی قدرتمند تری نسبت به الگوی Counter attack به حساب می آید . هم چنین الگوی حمله متقابل شبیه به الگوی In-neek که در شکل ۴.۳۱ در مقالات قبل آن را دیده اید ، می باشد .

با این تفاوت که کندل سفید در الگوی Counter attack کندل بلندی است ، یا به عبارت دیگر با فاصله زیاد تری از کندل روز قبل باز می شود . در صورتی که در الگوی In-neek بازار با فاصله کمتری از کندل سیاه قبل باز می شود و در نهایت کندل سفید کوچک تری را می سازد . به خاطر همین الگوی In-neek قدرتی که الگوی Counter attack در مهار روند نزولی را داراست ، ندارد .

 

Bearish Counter attack Lines

 

شکل ۶.۳۹ فرم الگوی Bearish Counter attack Lines را به نمایش می گذارد . این الگو یک معکوس ساز در راس است . کندل اول یک کندل بلند سفید است . در این
هنگام جنبش و تقلای گاوها هنوز به خوبی قابل مشاهده است . در Session بعدی بازار با گپی بالاتر باز می شود . سپس خرس ها وارد نبرد می شوند و قیمت را به پایین
هل می دهند و تا نزدیکی های Close دیروز به پیش می برند .

در این هنگام به احتمال زیاد جنب و جوش خریداران خوش بینی که قیمت Open امروز را دیده بوده و خرید کرده اند ، اکنون به دلهره و ترس تبدیل شده است . همان طور که خطوط Bullish Counter attack Lines شبیه به الگوی نافذ ( Piercing Pattern ) است ، الگوی Bearish Counter attack Lines هم شبیه به الگوی ابر سیاه ( Dark Cloud Cover ) است .

اما به لحاظ این که در روز دوم در الگوی ابر سیاه شاهد نفوذ قیمت به داخل بدنه اصلی روز اول هستیم ، در نتیجه این الگو قدرت بیشتری در معکوس سازی روند نبست به الگوی پایین آورنده حمل متقابل دارد . در الگوی حمله متقابل ( چه Bullish و چه Bearish ) بازار به سرعت و با فاصله زیادی از Session روز قبل در مسیر روند باز می شود . سپس با دیدن قیمت در نزدیکی Close قیمت دیروز سورپرایز و غافل گیر می شود .

 Counter attack Lines

 

کندل استیک بلند سفید ۲۹ می در شکل ۶.۴۰ ،حرکت گاو ها که از یک هفته قبل آغاز شده بود را تقویت می کند . قطعا بازار در ۳۰ می برای بالاتر رفتن اوج برداشته و در فاصله ای بالا باز می شود . ولی غافل از اینکه سراشیبی سقوط از همان نقطه آغاز شده است . و این سراشیبی با نزدیک شدن قیمت Close به Close دیروز تندتر هم شده است . در این دو روز یک الگوی حمله مقابل شکل گرفت .

 

Bearish Counter attack Lines3

 

شکل ۶.۴۱ یک رالی صعودی را نشان می دهد که با الگوی Bearish Counter attack Lines خاتمه یافته است .

در شکل ۶.۴۲ سقوط قیمت ها با یک الگوی فراگیر ( Bearish Engulfing ) آغاز شد . و چند روز بعد با یک حمله متقابل پاسخ داده شد . البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمام الگوی های معکوس ساز روند ( شبیه به الگوی حمله متقابل ) به شما می گویند که روند تغییر خواهد کرد ، و این تغییر شامل ورود به حالت یا فاز ساید هم خواهد بود . همچنین این مثال نشان می دهد که قیمت های Close لازم نیست که دقیقا با هم یکسان و در یک سطح باشند .

Bullish Counterattack Lines2

در شکل ۶.۴۳ زمانی که قیمت ها با برخورد به یک شهاب سنگ دچار ریزش شدند ، بازار تا ظهور یک الگوی معکوس ساز دیگر به پایین سرازیر شد . بله یک الگوی حمله متقابل ، یک ویژگی دیگر که این الگو را شاخص تر می کرد این بود که در روز دوم بازار به زیر قیمت های اواسط جولای و همین طور اوایل آگوست که یک منطقه حمایت را شکل داده بودند ، باز شد . اما در نهایت Low های جدید نتوانستند پایدار بمانند و این نشان می دهد که خرس ها در کنترل بازار ناموفق بوده اند .

 

Counter attack Lines

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064