mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

خطوط کمربند Belt Hold Lines

۲ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

خطوط کمربند Belt Hold Lines

الگوی خط کمربند ( Belt Hold ) یک کندل دارد که می تواند هم بالا برنده باشد و هم پایین آورنده. کمربند بالا برنده یک کندل استیک سفید قوی است که در قسمت پایین کندل باز می شود ( البته می تواند سایه پایینی خیلی کوچکی هم داشته باشد ) و برای بقیه ساعات روز به بالا حرکت می کند . هم چنین به کمربند بالا برنده یک انتهای تراشیده سفید هم می گویند .

Belt Hold 2

مثلا وقتی که در شکل ۶.۲۵ بازار در منطقه قیمت های پایین قرار دارد و یک کمربند بالا برندۀ بلند ظاهر شود ، می توان از وقوع چنین حالتی حرکت رو به بالایی را پیش بینی کرد.

کمربند پایین آورنده شکل ۶.۲۶ یک کندل استیک مشکی بلند است که در قسمت High خود باز می شود و سپس رو به پایین شروع به حرکت می کند.
اگر قیمت ها بالا هستند ، ظهور یک کمربند پایین آورنده یک معکوس ساز در راس خواهد بود . کمربند پایین آورنده گاهی اوقات یک سر تراشیده سیاه نیز نامیده می شود .

بلند تر بودن کندل استیک کمربندی ، اثر آن را بیشتر می کند . هم چنین اگر برای مدتی خطوط  Belt Hold در نمودار ظاهر نشده باشند ، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کنند .
نام واقعی خطوط کمربند در زبان ژاپنی Yorikiri است . این نام از ورزش کشتی Sumo می آید و به این معنی است : حریفتان را در حالی که کمربندش را گرفته اید به بیرون از حلقه هل دهید .

نکته : یک قیمت Close بالای کندل سیاه پایین آورندۀ کمربند ، معنای ادامه روند صعودی را می دهد . همانطور که یک قیمت بسته شده در پایین کندل سفید بالا برنده کمربندی تکرار فشار فروش را نوید می دهد .

 

bullish Belt Hold

شکل ۶.۲۷ رالی های صعودی شکل گرفته با خطوط کمربند را نشان می دهد . خط کمربند دوم در نوع خود جالب توجه است . این کندل با کندل هفته قبل خود یک Tweezers Bottoms را ساخت . این حرکت رو به بالای شکل گرفته با یک Harami به پایان رسید .

 

Belt Hold

 

شهاب سنگ ، اولین سیگنال آشفتگی بازار در شکل ۶.۲۸ بود . در سشن بعد خط کمربند پایین آورنده آن را به عنوان یک Top تایید کرد . کندل کمربند دیگر در طول هفته بعد تضمین ضعف بازار در حرکت به سمت بالا بود.

 

Belt Hold

 

شکل ۶.۲۹ یک نمونه از خطوط کمربند پایین آورندۀ متوالی را در اواسط فوریه نشان می دهد . فروش یک باره ای که به دنبال آن آمد بسیار سریع و شارپ بود . اما بعد از مدت کمی یک ستاره صبحگاهی بالا برنده یک انتها را به وجود آورد .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064