mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

سر و ته انبرها Tweezers Tops and Bottoms

۱ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

 

سرها و ته های انبری Tweezers Tops & Bottoms

 

Tweezers ها از دو یا چند کندل استیک تشکیل شده اند با قیمت های High یا Low منطبق با هم . آنها به این دلیل انبرک ها نامیده می شوند چرا که به دو چنگک یا انبر یا قیچی شبیه هستند . در یک بازار صعودی ، یک راس انبری ( Tweezers Tops ) وقتی که قیمت های High با هم منطبق شوند شکل می گیرد . در بازار نزولی یک ته انبری ( Tweezers Bottoms ) وقتی قیمت های Low با هم در یک سطح باشند شکل می گیرد .

Tweezer ها می توانند از بدنه های اصلی ، سایه ها و یا حتی دوجی ها ساخته شوند . یک Tweezer در Session های نزدیک به هم یا متوالی اتفاق می افتد و همچنین یک علامت معکوس حیاتی و اساسی نیست .

آنها وقتی که بعد از یک حرکت طویل ظاهر شوند یا شامل دیگر سیگنال های کندل استیکی Bullish یا Bearish باشند ، اهمیت پیدا می کنند. شکل های ۶.۱۳ تا ۶.۱۸ به روشنی این ایده را بیان می کنند .

Tweezers

شکل ۶.۱۳ نشان می دهد که چطور در یک روند صعودی ، یک کندل بلند سفید به وسیله یک دوجی دنبال می شود . این الگوی دو کندله یک هارامی متقاطع است با High های یکسان که می تواند سیگنالی از یک معکوس مشخص باشد .
در شکل ۶.۱۴ یک راس انبری داریم که از یک کندل بلند سفید و یک Hanging Man تشکیل شده است . اگر بازار زیر بدنه اصلی Hanging Man باز شود احتمال بسیار
زیادی وجود دارد که به یک نقطه راس رسیده باشیم . بازار نباید بالای راس انبری ( Tweezers Tops ) بسته شود تا این منظره پایین آورنده غالب باشد . در غیر اینصورت باید منتظر علامت های دیگری ماند .
این دو کندل آمیخته با هم ، همچنین می توانند به عنوان یک Harami در نظر گرفته شوند ( که البته یک الگوی معکوس در راس در یک روند صعودی است ).

شکل ۶.۱۵ یک راس انبری را نشان می دهد که یک کندل پایین آورنده ذاتی را در Session دوم در دل خود دارد ، یک Shooting Star .

بازار نزدیک به قیمت های پایینش باز می شود . به سمت بالا و تا قسمت High دیروزش پیش می رود ، سپس نزدیک به پایین خودش بسته می شود . این سیمای غالب یک الگوی پایین آورنده است در یک مسیر صعودی و البته آمیخته با کندل قبل. این دو کندل همچنین یک الگوی هارامی را هم تشکیل می دهند .

 

Tweezers

 

شکل ۶.۱۶ یک تفاوت را در الگوی Dark Cloud Cover نشان می دهد . روز دوم بازار در بالای قیمت Close دیروز باز می شود ( به جای اینکه بالای High دیروز باز شود ). High کندل روز دوم قیمت High روز قبل را لمس کرده و سپس Fail می شود یا شکست می خورد . این می تواند ترکیبی از یک الگوی ابر سیاه و یک الگوی راس انبری را نمایش دهد .

شکل ۶.۱۷ یک Hammer را نشان می دهد که با موفقیت نقاط پایین را تست می کند ، جایی که دیروز هم در طول یک کندل بلند و سیاه یک بار تست شده بود . چکش و تست موفقش از خط حمایت این را ثابت می کند که فروشندگان کنترل بازار را از دست می دهند .

همچنین این دو خط ترکیبی می توانند به عنوان یک Harami در نظر گرفته شوند . این البته می تواند به ما دید جدیدی در مورد این گونه فعالیت قیمت که می تواند سطح حمایت مهمی را به وجود بیاورد ، ارائه دهد .

در شکل ۶.۱۸ یک اختلاف در الگوی بالا برنده نافذ ( Bullish Piercing ) که یک Tweezers را نیز ساخته است وجود دارد . یک خط Piercing صحیح باید در زیر Low سشن قبل خود Open کرده باشد . در صورتی که اینجا قیمت زیر Close روز قبل باز شده است .

این مثال های Tweezer فراگیر نیستند.  آنها بیان گر این هستند که چطور راس ها و ته های انبری باید به وسلیه نشانه های کندل استیکی دیگری تایید شوند تا ابزار های پیش بینی ارزشمندی باشند .

برای کسانی که یک دور نمای طولانی مدت می خواهند ، راس ها و ته های انبری در چارت های هفتگی و ماهانه می توانند الگوهای معکوس ساز مهمی باشند . این حتی بدون تایید کندل استیک های دیگر هم می تواند صحیح باشد .

بخاطر این که در چارت های هفتگی یا ماهیانه ، برای مثال یک نقطه Low که در سشن نزولی قبل ساخته شده و با موفقیت توسط سشن جاری تست شده است ، می تواند پایه مهمی برای شروع یک رالی جدید باشد .

یک سطح Low جدید توسط Session دیروز ساخته می شود و امروز با موفقیت تست می شود . Tweezer ساخته شده در این چارت از چارتی که در بالا در مورد آن بحث کردیم کم اهمیت تر است . چرا که روی سخن من در توضیحات بالا به انبر ها در نمودار های بلند مدت تر هفتگی یا ماهیانه بود و این اهمیت بیشتری نسبت به نمودار های روزانه دارد .

Tweezers

 

شکل ۶.۱۹ راس ها و ته های انبری را نشان می دهد . راس انبری وقتی که کندل دوم ، الگوی فراگیر  Bearish E را کامل کرد تایید شد . الگوی Tweezers Bottoms اول با یک الگوی ستاره شکل گرفت . توجه کنید که این دو روزی که ته انبری را شکل دادند خود تست موفقی از الگوی Piercing هفته قبل را پشت سر گذاشتند .

انتهای انبری شماره ۲ مجموعه ای از دو چکش بود . ترکیبی از این دو اندیکاتور یا علائم بالابرنده، Tweezers Bottoms و Hammer ها ، صحنه را برای یک شروع جدید آماده می کنند .

Tweezers Bottoms

 

شکل ۶.۲۰ نشان می دهد که قیمت های پایینی که در ۲۴ ژانویه ، نزدیک به سطح ۹۵ دلار ساخته شدند ، یک هفته بعد دوباره امتحان شدند . این امتحان نه تنها موفقیت خود را اثبات کرد ، بلکه یک الگوی بالا برنده فراگیر را ساخت و رالی جدیدی را ایجاد کرد .

 

Tweezers Bottoms

 

شکل ۶.۲۱ هم چون شکل قبل یک الگوی Tweezer را نشان می دهد که نتیجه آن ساخته شدن یک الگوی Bullish Engulfing و صعود پرقدرت است .

 

Tweezers Tops

شکل ۶.۲۲ یک کندل بلند سفید را نشان می دهد که به دنبال آن یک Hanging Man ظاهر شده است . قیمت های High این دو هفته ( به خوبی هفته بعد ) در یک سطح بودند . بنابر این یک راس انبری را شکل دادند . هم چنین دو خط شکل دهنده Tweezer یک الگوی Harami را تشکیل دادند .

 

Tweezers Tops

در شکل ۶.۲۳ با شکل گیری یک ستاره عصر گاهی ، بازار به مدت چند روز تغییر جهت داد . چند روز بعد با لمس کردن قیمت High هفته پیشتوسط Hanging Man ثابت شد که این نقطه تبدیل به یک سطح مقاومت مستحکمی شده است . سطحی که یک Tweezers Top نامیده می شود .

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

 

 

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064