mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

بررسی سئو سایت ویکی پدیا

۲۹ فروردین ۱۴۰۰

سئو سایت ویکی پدیا

در این سری از بررسی سئوی سایت ها بزرگ به بررسی روش سئو سایت ویکی پدیا می پردازم

بررسی کلی سایت ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از بزرگ ترین سایت های جهان و موفق ترین سایت در حوزه ی سئو سایت بزرگ می باشد که اغلب سئو کاران هم این سایت را الگوی خود معرفی می کنند. این سایت با مدل سئو حرفه ای خود توانسته در تمام کشور های جهان در بین بزرگ ترین و پربازدید ترین سایت های آن کشور جایگاهی برای خود بدست آورد. ویکی پدیا در سال ۲۰۰۱ متولد شد و خود این سابقه ی زیاد در کنار کار مداوم یکی از علل موفقیت این سایت می باشد.

ویکی پدیا در هر کشور و با زبان آن کشور روزانه حداقل ۱۰۰ مطلب تولیدی (چه توسط مردم و چه توسط پرسنل خود) تولید می کند که اگر این سایت را با ۵۰ زبان اصلی در نظر بگیریم خروجی سایت روزانه ۵۰۰۰ مطلب جدید و منحصر به فرد می باشد که در سئو سایت این موضوع بسیار مهم می باشد. لازم میدانم اضافه کنم که در حال حاضر ویکی پدیای فارسی به تور میانگین بیش از این عدد مطلب تولید می کند. همچنین ویکی پدیا روزانه به هر کدام از زبان هایی که دارد چیزی در حدود ۲ برابر همین میزان یعنی حدود ۱۰.۰۰۰ مطالب قدیمی در سایت خود را بازنویسی حرفه ای می کند که این امر نیز در موفقیت ویکی در سئو و موتور های جستجو بسیار موثر است. بروز رسانی مطالب در تعداد crawl سایت در توسط گوگل بسیار حایز اهمیت می باشد.

ویکی پدیا ظاهر را فدای محتوا کرده

سایت ویکی پدیا

ویکی پدیا با این اصل که محتوای خوب پادشاه است ، این تصمیم بزرگ را از روز اول گرفته که به هیچ عنوان طراحی پیچیده و سنگینی انجام ندهد و بیشتر توسعه و تمرکز خود را بر روی محتوا و بهینه سازی سایتش بگذارد. یکی از دلایل موفقیت این سایت ساختارمندی آن است (این ساختار در تمام زبان ها هم در سایت ویکی پدیا – wikipedia رعایت شده) چرا که اهمیت ساختار سایت در سئو بسیار بالا می باشد.

ویکی پدیا فهرست های دیگری هم دارد که در زیر آنها را می توانید با نام رده / زیر رده و الگو ها مشاهده کنید. این مقاله به مرور تکمیل می گردد برای بررسی سئو سایت های موفق با من باشید.

صفحه اصلی ویکی پدیا

جالب است بدانید صفحه اصلی ویکی پدیا خیلی پر بیننده نیست ، اما به دلیل قدرت بالای این صفحه هر موضوعی را که میخواهد در سئو موفق کند ، در صفحه اصلی آن را می آورد و به صفحه ی مورد نظر لینک می دهد تا در گوگل جایگاه بهتری به دست آورد. این موضوع یکی از استراتژی های لینک بیلدینگ داخلی ویکی پدیا می باشد.

تصویر صفحه اصلی ویکی پدیا فارسی که در سئو آن بسیار تاثیرگذار است.

ترافیک سایت ویکی پدیا

از آن جا که ترافیک یک وب سایت تا حد زیادی می‌تواند به موفقیت آن کمک کند و بر سئو و بهینه‌سازی آن بسیار موثر باشد، باید سعی خود را بر این امر داشته باشید که با به کار گیری تمام عواملی که می‌توانند بر ترافیک سایتتان تاثیر بگذارند، ترافیک آن را بالا ببرید دقیقا کاری که وب سایت ویکی پدیا انجام داده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق آمار الکسا، ویکی پدیا هفتمین صفحه پربیننده اینترنتی است که در جهان نیز بسیار معروف و محبوب می‌باشد. از این وب سایت تنها در ایالات متحده آمریکا، ماهانه در حدود ۱۱۷ میلیون بار بازدید می‌شود و در جهان نیز این رقم به بیش از ۱۸ میلیون بار می‌رسد.

با توجه به این حجم بازدید به راحتی می‌توان میزان ترافیک وب سایت و در کل میزان سطح بهینه‌سازی این وب سایت را تصور کرد. درست است که صفحات ویکی پدیا از لحاظ گرافیکی آن چنان زیبا و جذاب نیستند اما از آن جهت که سایتی پربازدید است و پاسخگوی بسیاری از نیازهای افراد است و همچنین به دلیل به کارگیری اصولی تکنیک های سئو از زمان تاسیس خود، توانسته به چنین جایگاهی دست یابد.

چرا سئو ویکی پدیا اول است

سایت ویکی پدیا با هر کلمه کلیدی که توسط کاربران جستجو می‌شود اول است و شاید دلیل آن وجود موارد زیر باشد:

  • محتوا، اساس کار ویکی پدیا می‌باشد.

از آنجا که گوگل به وب سایت‌هایی که محتوای زیاد و با کیفیت را ارائه دهند اهمیت می‌دهد، ویکی پدیا نیز تمام سعی خود را به کار گرفته تا با نشر محتوا یونیک به همراه سئو اصولی تا حد زیادی رتبه خود را در گوگل بالا ببرد.

  • ایجاد صفحات برای هر شخص یا هر شرکت

برخی شرکت‌ها با اختصاص دادن صفحه‌ای از وب سایت ویکی پدیا به کسب و کار خود، سعی دارند تا چشم اندازهای فعالیتشان را معرفی کنند و سپس برای تبلیغ بیشتر، لینک آن صفحه را در وب سایت اصلیشان قرار دهند.

  • استفاده از تعداد زیاد بک لینک

اهمیت بک لینک و تاثیر بک لینک بر سئو بر کسی پوشیده نیست و هر شخصی می‌داند برای افزایش رتبه سایتش نباید از بک لینک‌ها غافل شود. ویکی پدیا نیز به واسطه قرار دادن مطالب جدید و به روز، بک لینک‌های بسیاری زیادی که اغلب از وب سایت‌های بزرگ و شناخته شده‌اند را دریافت می‌کند، که با این کار به بهبود سئو ویکی پدیا بسیار کمک می‌کند.

  • تغییرات مداوم و همیشگی

اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب می‌شوند این است که یک صفحه وب ایجاد می‌کنند و برای آن بک لینک‌های بسیاری را ایجاد می‌کنند و سپس آن را رها می‌کنند در حالی که ویکی پدیا علاوه بر قرار دادن بک لینک‌های زیاد، محتوای خود را توسط کاربران زیادی به طور مرتب، آپدیت می‌کند.

 

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064