mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

تجزیه و تحلیل و رقابت در اینستاگرام

۲۸ فروردین ۱۴۰۰

این مقاله عملا ادامه مقاله های قبل یعنی (سئو اینستاگرام | قدم به قدم رتبه یک شوید  ، ثبت، سئو و پروتکل اینستاگرام در گوگل و الگوریتم ها و چالش الگوریتم های ۲۰۲۱ اینستاگرام ) می باشد پس حتما قبل خواندن این مطلب به آن مقاله ها نگاهی بیندازید.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

تنها راه برای آگاهی از موثر بودن استراتژی شما در هر کاری، بررسی آمار ها است. اگر نمیدانید مفهوم دقیق سئو اینستاگرام چیست، پس چگونه می توانید در این شبکه اجتماعی محبوب، موفق ظاهر شوید؟! پس لازم است که با کمک اعداد و ارقام، اشکالات و تاثیرگذاری مطالب خود را بسنجید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند که عوامل موثر رشد پیج خود را از طریق آنالیز پست ها و استورهای موثر یا ناکارآمد، کشف و مدیریت کنید.

ابزار های رایگان و پولی مختلفی برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام وجود دارند که با ارائه ارقام و اعداد دقیق، کمک فرآوانی به سئو پیج اینستاگرام شما می کنند. من به معرفی چند مورد مهم در این زمینه در بخش زیر پرداخته ام.

  • Instagram Insights

InstagramInsights

ابزار رایگان Instagram Insights یک سرویس یکپارچه و پیش فرض برای آنالیز پیج اینستاگرام است. با این ابزار می توانید اطلاعات مربوط به عملکرد کمپین ها، پست ها و فالوور ها را مشاهده نمایید. همچنین اطلاعات دقیق تری راجب روز و ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین ارتباط را با اینستاگرام دارند را بفهمید و مزایای آن را به نفع پیج خود مصادره کنید!

 

 

 

 

 

  • Iconoquare

IconoquareApp

اپلیکیشن Iconosquare به شما کمک می کند تا بفهمید که کدام محتوای شما بهتر عمل کرده است، Iconosquare یک داشبورد برای آنالیز تمام فعالیت های اینستاگرام، در اختیار شما قرار می دهد که به آسانی می توانید تعاملات و نظرات، تعداد دنبال کنندگان روزانه و فالوورهای برتر را شناسایی و ردیابی کنید. همچنین می توانید رقبا، هشتگ های برتر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به راحتی در گوگل پلی و اپ استور، بصورت رایگان یا پولی در دسترس شماست.

 

 

  • Plann

PlannApp

با ابزار Plann علاوه بر اینکه می توانید زمان انتشار و عملکرد محتوای اکانت اینستاگرام خود را آنالیز کنید، بلکه با استفاده از ویژگی منحصر بفرد ارائه تجزیه و تحلیل آمار براساس رنگ در این اپلیکیشن،ترکیب رنگی که فالوورهای شما دوست دارند را در استوری ها یا پست های خود، طراحی و ایجاد کنید. همچنین با Plann، بر رقبای خود، نظارت دقیق تری می توانید داشته باشید.

 

 

 

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید با تشخیص زمان ایده آل انتشار محتوای مفید،

برنامه ریزی برای کشف و انتشار نیازهای محتوایی مهم و آنالیز رقبا، سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید. کافیست فقط یکی از ابزارهای آنالیز را انتخاب کنید.

 

رقابت در اینستاگرام

در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد و خواهد داشت، آگاهی از فعالیت ها و نکات مثبت و منفی رقبا، به نفع شماست. آنالیز رقبا در اینستاگرام مزایای متعددی دارد، مهمترین مزیت، آگاهی دادن به شما و استراتژی پیج کاری شماست. شما متوجه می شوید که کدام عامل آنها را به موفقیت رسانده یا به عقب رانده است. سپس همان عامل را در بهینه سازی اکانت اینستاگرام خود به کار می بندید. ایده های خلاقانه را در جهت ایده های آنها کشف یا پیاده می کنید. دانستن این که در کدام کانال ها و کدام مناطق فعالیت و تمرکز دارند، کمک شایانی به بهبود روند کاری شما خواهد کرد.

اما رقابت در اینستاگرام قدری متفاوت تر از بازار است. رقابت در بازار براساس محصولات و خدمات واقعی است، اما در اینستاگرام براساس محتوای منتشر شده و اشتراکی است.

داشتن یک چک لیست آنالیز رقبا برای پروسه سئو اینستاگرام شما، بی نظیرترین راه کار بهبود دهنده اکانت و شناخت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد بود. این گونه با برنامه و هدفمند، به سوی رتبه یک، گام بر می دارید.

 آنالیز رقبا در اینستاگرام

analysisInstagram

 

بهترین دستورالعمل برای شما در این راه، همین چک لیست می باشد.

در قدم اول، رقبای خود را به خوبی بشناسید، اینکه چند تا فالوور دارند، در هفته چند پست و با چه محتوایی ( ویدئویی، متن و…) منتشر میکنند. سلیقه مخاطب ها و بازخورد آنها از هر پست را بفهمید.

در قدم دوم سراغ تحلیل محتوای آنها بروید، پیگیر چه موضوعاتی هستند، چطور با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و چطور آن ها را حفظ می کنند.

در قدم سه، هشتگ ها را ردیابی کنید. اینگونه محتوای نوشته شده درباره محصول خود را پیدا می کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را شناسایی خواهید کرد.

قدم آخر مربوط به مقایسه برند خود و رقبا با یکدیگر است. دقت کنید که برند الگو چه ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه دارد، از کدام امکانات این شبکه اجتماعی ( لایو، IGTV ،…) برای سئو اینستاگرام خود و برندسازی بیشتر از بقیه امکانات، بهره برده است.

 

بررسی جزئی تمام نکات آنالیز رقبا برای سئو در اینستاگرام، الزامی است. ناشناخته و بی هدف قدم از قدم بر ندارید.

زمان و سرمایه را همیشه برای خود حفظ کنید.

قابلیت اینستاگرام جدید

با قابلیت های اینستاگرام جدید بیشتر شگفت زده و راغب استفاده بیشتر از این اپلیکیشن پرطرفدار اجتماعی می شویم. به مرور و با هر آپدیت جدید اینستاگرام، به قابلیت های جدید در لیست زیر خواهیم افزود.

FAQ

سبک جدیدی از پاسخ دهی به کاربران با ایجاد قابلیت جدید FAQ در اینستاگرام میسر شد. FAQ را به وفور در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مشاهده کرده ایم، این بار در این اپلیکیشن پرطرفدار، امکان استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ متداول ایجاد شده است.

استفاده و درج FAQ در اکانت های بیزینسی، در جهت افزایش سئو اینستاگرام و افزایش فالوور بسیار مفید و تاثیر گذار است. و اما کارایی این قابلیت بی نظیر، زمانی بیشتر به چشم میخورد که وقتی کاربری به دایرکت پیج بیزینسی وارد می شود، با مشاهده سوالات متداول پیج و پاسخ های آن ها، انتخاب سریع تر و آسان تری داشته باشد. برای اضافه کردن قابلیت FAQ به اکانت خود پروسه زیر را پیش روید:

Settings ⇒ Creator ⇒ Frequently Asked Questions ⇒ Setup ⇒Add a Question ⇒ Show Question

در این قسمت سوالات متداول خدمات پیج یا محصول خود را وارد کنید و پاسخی گیرا به این سوالات بدهید. یادتان نرود که تیک Show Qusetion را فعال نمایید. سقف تعداد سوالاتی که با Add a Question می توانید درج کنید ۴ تا است. از این پس هر کاربری که برای بار اول خواست به شما پیامی در دایرکت بفرستد با مشاهده و انتخاب سوالات پرتکرار، پروسه خرید یا انتخاب هم برای شما و هم برای کاربر جذاب تر، سریع تر و آسانتر پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر دوباره است که قابلیت FAQ فقط برای اکانت های بیزینسی فعال است، پس حتما از قسمت Account، پپیجتان را به بیزینسی تغییر بدهید. در کل، سئو اینستاگرام یعنی بهینه سازی اکانت با پیاده سازی و استفاده از چنین تکنیک ها و قابلیت های بی نظیر با روش های ساده است!

نکات اینستاگرام

جهت بهبود سئو اینستاگرام، دانستن و اجرای برخی از نکات مهم خالی از لطف نیست و تاثیر زیادی در پیشرفت و بهینه سازی اکانت شما خواهد داشت. در این قسمت مقاله، نکاتی متفاوت تر بر خلاف توصیه های تکراری بهینه سازی کپشن، هشتگ گذاری درست و… از بحث سئو در اینستاگرام بیان خواهم کرد تا شما را بیشتر شگفت زده کنم، پس همیشه تا انتهای مقالات نیوسئو را حتما دنبال کنید تا نکات طلایی را ندانسته از دست ندهید.

  • بیش از ۲۰ تگ برای هر پست به هیچ عنوان نباید درج کنید. تگ یعنی این که روی یک عکس یا ویدئو در پست با آیدی+@ کاربران را به سمت پیج یا کاربر دیگر هدایت کنیم.
  • تعداد منشن کردن در هر پست نباید به بیش از ۱۰ نفر برسد. منشن به معنی رجوع دادن کاربران به اکانت اینستاگرام افراد دیگر با آیدی+@ در کامنت های یک پست یا کپشن آن پست است. 
  • اگر پیج خود را تازه فعال کردید و عمر کمی دارد، بیشتر از ۱۵۰ نفر در روز و ۱۰ نفر در ساعت را نباید فالو یا آنفالو کنید، چرا که اینستاگرام حتی بدون یک هشدار در این شرایط، پیج شما را مسدود می کند. ماکزیمم حق تعداد فالو و آنفالو طبق قوانین اینستا، ۲۰۰ نفر در روز و ۶۰ نفر در ساعت برای اکانت های با سابقه است.
  • تعداد متوسط کامنت روزانه برای هر پیج اینستاگرام در رنج عدد ۱۸۰ تا ۲۰۰ قرار دارد، هر چقدر که به سابقه اکانت شما افزوده می شود می توانید این تعداد را افزایش دهید.
  • از ارسال کامنت تکراری برای پست های مختلف پرهیز کنید. یک کامنت یا متن را کپی و برای همه ارسال نکنید!
  • اگر سئو اینستاگرام برای شما یک هدف در راستای افزایش مشتری و فروش محصول یا خدمات است، سعی کنید که فعالیت زیاد و مداومی حتی در پیج های رقبا داشته باشید.
  • کامنت های شما بهتر است که تلفیقی از متن و ایموجی و منشن و… باشد، صرفا به ایموجی در کامنت گذاری اکتفا نکنید.

با سئو اینستاگرام رتبه یک شوید

بحث سئو در اینستاگرام شامل دو مسیر و هدف مهم است، سئو پیج اینستاگرام برای رتبه یک شدن در خود شبکه و سئو اینستاگرام جهت بهبود رتبه در گوگل است. از آنجا که مکانیزم جستجو در اینستاگرام بسیار ساده است، می توان با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی، هشتگ گذاری مفید و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید و مشتری های بیشتری جذب کنید.

 

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064