mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

۶ ترفند برای فعالیت خلاقانه و مفید در شبکه های اجتماعی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰

فعالیت در رسانه های اجتماعی یک راهکار بسیار مؤثر و مقرون به صرفه است که نگاه ها را به سمت شرکت، محصولات و یا خدمات حرفه ای شما سوق می‌دهد. با به کارگیری یک استراتژی درست می‌توانید به مشتریان و سردمداران صنعت در اقصی نقاط جهان دست یابید و مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید.

اما اگر راه و رسم استفاده از این رسانه ها را نادیده بگیرید و حساب شده عمل نکنید، در کمتر از چند روز کسب و کار شما به ورطه نابودی کشیده می‌شود. برای آن که اطمینان خاطر یابید که هیچگاه در چنین مخمصه‌ای گرفتار نمی‌شوید، ۶ راهکار فوق العاده برایتان داریم که با به کار بستن آن ها می‌توانید خلاقیت را چاشنی فعالیت های بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی نمایید.

۱. از ابزارها نهایت استفاده را ببرید.

social media

از ابزارهای بیشمار بازاریابی در رسانه های اجتماعی بهره لازم را ببرید، ابزارهایی از قبیل نوشتن کامنت، به اشتراک گذاشتن و یا لایک کردن. با این روش می‌توانید از یک سو کاربران را ترغیب کنید تا در فعالیت های شما شرکت کنند و سهیم باشند و از سوی دیگر می‌توانید داده های مربوط به این دل مشغولی ها و مشارکت‌ها را جمع آوری کنید. با بررسی داده های مذکور می‌توانید گرایش ها و الگوهای حال حاضر پروفایل های شخصی و صنعتی خود را تعریف کرده و میزان پیشرفتتان را محک بزنید.

۲. یک جامعه بنا کنید.

Newsletters

شما می‌توانید جامعه آنلاین منحصر به خود را پایه ریزی کنید، برای این کار کافی است بر روی شبکه های موجود متمرکز شوید و با بهره برداری کردن از این شبکه ها و استراتژی های مناسبی همچون راه اندازی یک خبرنامه به مقصود برسید. به علاوه شما می‌توانید در هر یک از رویدادها و رخدادها، پایگاه اطلاعاتی خود را مورد بررسی قرار دهید و پتانسیل های رشد و پیشرفتتان راوسعت بخشید.

 

 

 

 

 

۳. قدرت بی نظیر کالاهای تبلیغاتی را دست کم نگیرید.

استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی و استفاده از اقلام تبلیغاتی جالب و مفرح را در هم آمیزید تا چندین تکنیک بازاریابی را در دل برنامه تجاری خود جای دهید. برای پیاده کردن چنین ترفندی راه های بسیاری پیش رویتان قرارگرفته است. شما می‌توانید در رسانه های اجتماعی رقابت ها و مسابقاتی ترتیب دهید و این کالاهای تبلیغاتی را به عنوان جایزه به نفرات برتر اهدا کنید یا به نشانه تقدیر و سپاس به مشتریان با ارزش و وبلاگ نویسان وابسته به خود تقدیم کنید.

۴. در تمامی‌ پلتفرم های اجتماعی حضوری مؤثر و پر رنگ داشته باشید.

موفق ترین شرکت ها در تمامی‌ پلتفرم های اجتماعی مربوط به خود فعالیت داشته و حضور به هم رسانده اند. لذا پیشنهاد می‌کنم با کمی‌ تحقیق و تفحص از کار رقبای خود سر در بیاورید و ببینید فعالیت آن ها در رسانه های اجتماعی به چه نحو است. به عنوان مثال برخی از شرکت ها برای بالا بردن انگیزه کاربران، به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدئو یا ارائه برگه های تخفیف به سراغ توئیتر و فیس بوک می‌روند. برخی نیز برای زیر ذره بین گرفتن مشتریان، انجام تحقیق و مطالعه بر روی کاربران و مطالب منتشر شده و بنا کردن یک جامعه آنلاین به این رسانه ها روی می‌آورند.

۵. به مخاطبین انگیزه دهید تا در فعالیت های شما مشارکت کنند.

این را به خاطر داشته باشید که افرادی در شبکه های اجتماعی به موفقیت و محبوبیت دست می‌یابند که مدام و بی وقفه در وصف خودشان سخن نمی‌گویند، آن ها برای دیگران ارزش قائل بوده و نشان می‌دهند که برای کمک به مشتریان و روزنامه نگاران و سایر مردم همواره آماده‌اند. برای ترغیب و تشویق کاربران به برقراری تعامل و سهیم شدن در فعالیت های شما و برندتان می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید:

  • با مشتریان رایزنی کنید.
  • تحقیق و بررسی کنید تا بتوانید بحث های جنجالی راه بیندازید.
  • در آن ها انگیزه ایجاد کنید و بسته های تشویقی یا تخفیف ارائه دهید.
  • پست سایر کاربران را ریتوئیت کنید.
  • خوش برخورد باشید. (شاید آن ها این لطف شما را جبران کردند!)

social media2

۶. نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید.

اگر شما کلی طرفدار و فالور برای خودتان دست و پا کنید اما هیچ یک از آن ها به پیشرفت کسب و کارتان کمکی نکنند، موفق نخواهید شد. به عبارت دیگر، اگر شما بتوانید با فردی با نفوذ و معتبر یا یک سرمایه گذار کله گنده ارتباط برقرار کنید، دیگر چه فرقی می‌کند که ١٠٠ فالور دارید یا ١٠٠٠ تا! نحوه ارزیابی نتایج حاصل از فعالیت های شما در رسانه های اجتماعی به اهدافی بستگی دارد که در همان ابتدای کار برای خود مشخص کرده‌اید.

شبکه های اجتماعی ابزار پرقدرتی هستند که می‌توانند کاری کنند که نام و آوازه شما بر سر زبانها افتاده و نگاه ها به سمت شما خیره شده و مشتریان جدیدی به چنگ آورید. شما باید از حضور خود در این رسانه ها به نحو احسنت بهره ببرید؛ می‌توانید یک خاطره فراموش نشدنی و ماندگار در ذهن کاربران باشید یا یک تکرار کسل کننده و بی فرجام.

این ۶ نکته جادویی را ملکه ذهن خود کنید تا میزان دسترسی به نام و نشان شما به اوج رسد و متعاقب با آن به موفقیت های چشمگیر و حیرت آوری دست یابید. اگر در این راه نیاز به مشورت و مشاوره داشتید می‌توانید با من تماس بگیرید.

ارسال شده در تولید محتوا, طراحی وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064