mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

۵ فاکتور مهم در ساختار سایت به منظور موفقیت در سئو

۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ساختار صحیح سایت می تواند به سئو سایت شما و قرار گرفتن سایت در رتبه های بالای موتورهای جستجو کمک بسیار زیادی کند و رعایت نکردن آنها منجر به عدم حصول نتیجه شود.

خزیدن موتورهای جستجو در سایت

 

googleCafe

موتورهای جستجو با سرعت زیادی اقدام به کراول کردن (خزیدن) صفحات وب سایت ها می کنند و از صفحات سایت شما کپی تهیه می کنند که به آن index می گویند. چیزی شبیه کتاب عظیمی از صفحات وب.

وقتی شخصی جستجو می کند، گوگل کتاب عظیم خود را بررسی می کند، سپس تمامی صفحات مرتبط را پیدا می کند و بر اساس اینکه تشخیص می دهد کدام صفحات بهتر هستند آن ها را پشت سر هم می چیند و به کاربر نمایش می دهد. برای اینکه صفحات وب سایت شما نیز پیدا شود باید در این کتاب عظیم وجود داشته باشد و برای اینکه در این کتاب وجود داشته باشد باید خزنده های گوگل آن را crawl کرده باشند.

سایت های بسیار زیادی crawl نمی شوند که می تواند دلایل متعددی داشته باشد. به عنوان مثال لینک های سایت شما توسط جاوا اسکریپت پنهان شده باشند و خزنده نتواند همه صفحات شما را پیدا کند.

به هر وب سایتی بودجه ای برای crawl شدن داده شده است. مقدار تقریبی زمانی که در یک روز موتورهای جستجو وب سایت را crawl می کنند، بستگی به اعتماد نسبی موتورجستجو از سایت و میزان authority وب سایت می باشد. بسیاری ازسایت ها تلاش می کنند تا این بودجه را افزایش داده و صفحاتی که اهمیت بالاتری دارند را بیشتر در معرض دید خزنده گوگل قرار دهند.

استفاده صحیح از فایل robot.txt، ساختار لینک دهی داخلی سایت و اعلام به موتور جستجو که صفحاتی که پارامتر دارند را crawl نکند، می تواند بودجه خزیده شدن خزنده ها در صفحات سایت شما را افزایش دهد.

هرچند مشکل crawl نشدن به راحتی قابل پیشگیری می باشد اما پیشنهاد می شود که حتما Sitemap را برای وب سایت تهیه و آن را به گوگل معرفی نمایید.

بهینه بودن سایت برای موبایل

امروزه اکثر جستجو های گوگل در موبایل انجام می شود و تعداد کمتری از دسکتاپ استفاده می کنند. پس بر این اساس جای تعجب نیست که گوگل به سایت هایی که برای موبایل بهینه هستند شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر در جستجوهای موبایل بدهد. سایر موتورهای جستجو نیز به همین منوال عمل می کنند.

پس بهینه کردن وب سایت برای موبایل نه تنها شانس وب سایت شما را برای نمایش در نتایج جستجو (SERP) افزایش می دهد، بلکه کاربرانی که وب سایت شما را با موبایل باز می کنند نیز خشنودتر خواهند شد.

محتوای تکراری  – canonicalization  چیست

گاهی اوقات کتاب بزرگ موتور جستجو (index) کثیف میشود و گوگل متوجه صفحاتی می شود که محتوای یکسانی دارند. متوجه شدن این موضوع که تمامی این صفحات باید یک صفحه خاص را برگردانند برای موتور جستجو بسیار مشکل می باشد.

 

مثلا فرض کنید : صفحه WWW.DOMAIN.COM/PAGE1?TYPE=A و صفحه WWW.DOMAIN.COM/PAGE1?TYPE=B هر دو یک محتوای را برگردانند.
شما می خواهید فقط یک نسخه از این صفحه برای موتورجستجو در دسترس باشد

 

این موضوع وقتی بدتر می شود که افرادی به نسخه های مختلف یک صفحه لینک داده باشند. زیرا آن لینک ها شاخصی برای اعتماد گوگل و بالا بردن authority آن نسخه از صفحه می باشد و باعث گیج شدن کاربران و موتورهای جستجو می شود.

موارد بسیاری است که این صفحات تکراری به وجود می آیند. یک سایت ممکن است هم با نسخه با www بالا بیاید و هم با نسخه بدون www بالا بیاید به جای اینکه این دو نسخه به یکی redirect شود. صفحه مربوط به محصولات ممکن است به گوگل اجازه دهد که تمامی صفحات این لیست را ایندکس کند. در حالی که هیچ کس در گوگل به دنبال صفحه ۹ یک گروه محصول نمی باشد.  یا پارامترهای فیلتر کننده همگی باید به یک url اشاره کنند.

راه های جلوگیری از canonicalization

همانطور که در بالا راه های به وجود آمدن محتوای تکراری بیان شد در ادامه به بررسی راه های جلوگیری از این اتفاقات می پردازیم.

یکی از راه های رخ ندادن این اتفاق استفاده از redirect 301 می باشد و راه دیگر استفاده از تگ canonical می باشد. اگر وب سایت شما هم با نسخه با www هم با نسخه بدون www بالا می آید حتما باید یکی از این نسخه ها را به دیگری redirect301  کنید همینطور برای نسخه https با نسخه http.

این موضوع را مد نظر داشته باشید که بهتر است همه صفحات شما تگ canonical را داشته باشند تا گوگل راحت تر بتواند آدرس صحیح صفحه را پیدا کند.

سرعت سایت

speed

گوگل می خواهد محیط وب را سریعتر کند و اعلام کرده است که وب سایت های سریعتر جایگاه های بهتری را به نسبت وب سایت هایی که کندتر می باشند کسب می کنند.

سرعت وب سایت به تنهایی به عنوان فاکتور مهمی نمی باشد اما می تواند سایر فاکتورهای تاثیر گذار را تقویت کند و اثر آن ها را بر روی سایت بیشتر کند.

امروزه اکثر افراد در محیط اینترنت عجول و بی حوصله هستند، مخصوصا زمان هایی که از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. پس حتی اگر گوگل شما را به عنوان رتبه ۱ در نتایج جستجو نشان دهد اما وب سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد، بعید است که کاربران مشتری وب سایت شما شوند.

سرعت سایت خود را افزایش دهید، موتورهای جستجو و مردم هر دو این موضوع را ترجیح می دهند.

همچنین با قسمت تست سرعت سایت گوگل (Page Speed Insights)میتوانید سرعت سایت خود را چک کنید.

آدرس های معنا دار و توصیفی

گذاستن کلماتی که می خواهید با آنها در گوگل پیدا شوید، در آدرس دامنه و آدرس صفحات می تواند به رتبه بهتر وب سایت شما کمک کند. این موضوع یک فاکتور اصلی برای رتبه بندی نیست اما می تواند حس بهتری به کاربر دهد و منجر به افزایش نرخ کلیک کاربران بر روی وب سایت شما شود.

استفاده از گواهینامه ssl

گوگل به منظور بالاتر رفتن امنیت وب، ترجیح می دهد که وب سایت ها را در بستر ssl و با دامنه https ببیند. به همین منظور گوگل برای وب سایت هایی که این دامنه را دارا می باشند اعتبار بیشتری در نظر می گیرد.

همانند سرعت سایت، این فاکتور هم فقط یکی از فاکتورها از میان صدها فاکتوری است که گوگل برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. استفاده از ssl به تنهایی نمی تواند شما را رتبه ۱ گوگل کند، اما اگر با دقت تمامی فاکتورهای سئو را رعایت کرده اید داشتن ssl هم می تواند به شما کمک کند.

ارسال شده در سئو, طراحی وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064