استفاده از هشتگ برای بازاریابی رسانه های اجتماعی اتفاق جدیدی نیست.
اما من می خواهم یک منبع یکپارچه را ارائه دهم که به شما می گوید آیا باید از هشتگ استفاده کنید یا خیر؟ از چه تعداد هشتگ استفاده کنید؟ از چه جایی می توانید هشتگ های مرتبط را پیدا کنید؟ و چه نوع هشتگ هایی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان در فیس بوک، گوگل پلاس، توییتر، اینستاگرم و … مورد استفاده قرار میگیرند؟
تاریخچه هشتگ
هشتگ از کجا آمده است؟ به نظر میرسد که هشتگ در حدود قرن چهاردهم پا به عرصه گذاشته است. قبل از اینکه ما از آن در تلفن هایمان و یا در توییتر استفاده کنیم، هشتگ از “lb”، علامت اختصاری لاتین برای “پوند” بوجود آمده است.
بنابراین در ایالات متحده آن را علامت پوند برای مدتی نامگذاری کردند.
از # با عنوان هشتگ نام برده نمیشد تا زمانی که استفاده از آن در رسانه های اجتماعی محبوب شد.
کاربرد هشتگ
یک راه برای یافتن پست های مربوط به یک موضوع مشترک توییتر از سال ۲۰۰۷ است که افراد برای ایجاد گروه ها در توییتر از هشتگ استفاده میکردند.
استفاده از هشتگ (#) در شبکه های اجتماعی
در این زمان بود که هشتگ شروع به حرکت کرد، و در نهایت تبدیل به نیروی بازاریابی رسانه های اجتماعی شد.
اکنون، بیایید درباره نحوه استفاده از هشتگ ها در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی صحبت کنیم، با فیس بوک شروع میکنم:
چگونه از هشتگ در فیس بوک استفاده کنید
استفاده از هشتگها در فیسبوک میتواند بر روی پست های شما تأثیر بگذارد، اما شما باید از آن به درستی استفاده کنید.
در اینجا چند نکته برای استفاده از هشتگ ها در فیسبوک وجود دارد:
- از هشتگها بیش از حد استفاده نکنید. این باعث میشود که کسب و کار شما آزار دهنده باشد و یا به عنوان هرزنامه(spam) شناخته شود. در عوض، برای هر پست از یک یا دو هشتگ برای تعامل هرچه بهتر استفاده کنید. اگر از بیش از دو هشتگ در پست فیسبوک استفاده کنید، مشارکت کمتری خواهید یافت.
- پست فیسبوک خود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید (و اطمینان حاصل کنید که به افراد اجازه فالو دادن داده اید). در غیر این صورت، فقط دوستان و فالوورهای شما میتوانند پست های شما را با هشتگ ها ببینند .هنگامی که پست فیسبوک خود را عمومی میکنید، هر کسی که هشتگی را که شما از آن در پست خود استفاده کرده اید را جستجو کند، میتواند پست شما را بببیند.
چگونه از هشتگ در توئیتر استفاده کنید
توییت های با هشتگ، تا دو برابر نسبت به توئیت های بدون هشتگ باعث جذب مخاطبین میشوند. اما، به طور معمول، قوانینی مربوط به استفاده از هشتگ ها در توییتر وجود دارد، از جمله نحوه استفاده از هشتگ ها در تبلیغات توییتر.
- توییت هایی با یک یا دو هشتگ، ۲۱٪ بیشتر باعث جذب میشوند، پس زیاده روی نکنید. با یک یا دو تا هشتگ هم میتوانید این ترفند را پیاده کرده و نتیجه بگیرید.
- توییت های با هشتگ، تعداد بیشتری بازتوییت دریافت میکنند اما حتی توییت هایی که به طور مشخص از فالوور ها درخواست باز توییت میکنند نیز بیشتر از بقیه باز توییت دریافت میکنند.
- Twitonomy یک منبع عالی برای پیدا کردن تجزیه و تحلیل برای روند هشتگ ها است.
نحوه استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام
اگر به نظر میرسد که نقطه مهم در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی، استفاده از یک یا دو هشتگ است، این مورد در اینستاگرام وجود ندارد. این احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از پستهای اینستاگرام دارای هشتگ های ظاهرا بی پایان هستند.
در اینجا چند نکته برای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام وجود دارد:
- همیشه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید. شما به طور متوسط ۱۲.۶ درصد بیشتر مخاطب جذب خواهید کرد.
- از نظر تعداد هشتگ در اینستاگرام، پست های با تعداد بیشتر هشتگ، مثلا ۱۱ هشتگ نسبت به پست های بدون هشتگ دارای جذب و اثر گذاری بیشتر هستند.
- در این مورد، هر چه بیشتر بهتر. بر طبق نظر سایت Hootsuite (یک سایت معتبر دیجیتال مارکتینگ خارجی)، شما میتوانید تا ۳۰ هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید.
نحوه استفاده از هشتگ ها در گوگل پلاس
استفاده از هشتگ ها در گوگل پلاس نسبت به دیگر پلتفرم ها متفاوت است. آنها به شما در دستیابی به تعداد افراد بیشتری نسبت به پست هایی که حاوی هشتگ ها نیستند، کمک میکنند . در اینجا چند نکته ایست که باید درباره هشتگ در گوگل پلاس بدانید:
- هشتگ ها نفوذ بیشتری در گوگل پلاس در مقایسه با سایر پلتفرم ها دارند. اگر میخواهید تعامل بیشتری با گوگل پلاس داشته باشید، هشتگ ها کلید هستند.
- اگر شما هشتگی را در گوگل جستجو کنید، یک نوار کناری را مشاهده خواهید کرد که پست های گوگل پلاس مربوط به هشتگ جستجو شده را به شما نشان میدهد.
- تحقیقات زیادی در مورد هشتگ های گوگل پلاس وجود ندارد، بنابراین بین ۱ تا ۳ هشتگ در گوگل پلاس استفاده کنید.
نحوه استفاده از هشتگ ها در لینکدین
هشتگ ها در لینکدین همیشه ساپورت نمیشوند اما کاربرد انها در لینکدین تقریبا مشابه جاهای دیگر است.
شما میتوانید به همان شیوه ای که در سایر پلتفرم های دیگر هشتگ ها را جستجو میکنید، در لینکدین نیز جستجو کنید. لینکدین از هشتگ ها برای نظارت بر آنچه که برای کاربران مهم است، استفاده میکند تا بتواند محتوای مناسبتری را برای آنها نشان دهد.
چگونگی استفاده از هشتگ در لینکدین
- برای به دست آوردن دید بیشتری در سایت ، هشتگها را به پروفایل کسب و کار خود اضافه کنید.
- اگر شما در پلتفرم وبلاگ نویسی لینکدین مینویسید، برخی از هشتگ های مربوطه را به قسمت مقالات خود اضافه کنید.
- از آنجا که این یک ویژگی جدید است، تحقیقات زیادی در مورد چگونگی استفاده از هشتگ ها در لینکدین وجود ندارد، بنابراین فقط از قانون ۱ و ۲ در حال حاضر استفاده کنید. که باید بدون نشان دادن شما به عنوان هرزنامه ظاهر شود. اگر تغییراتی رخ دهد و یا به سطح جدید از تحقیات برسیم، ما شما را در این مورد به روز نگه میداریم.
نکات بیشتر در استفاده از هشتگ برای بازاریابی رسانه های اجتماعی
نظر مگ هادسون، درباره هشتگ در مورد شبکه های اجتماعی:
“یک ایده کوتاه و بیاد ماندنی که مشتریان بتوانند در پست های خودشان درباره شما از آن استفاده کنند را بیابید بنابراین وقتی که شما هشتگ مربوطه را جستجو میکنید، شما همه محتواهای تولید شده کاربران را خواهید داشت.”
ابزار جستجو و تحقیق درباره هشتگ
مطمئن نیستید که هشتگ های شما چه چیزی را باید بیان کنند؟ در اینجا چند ابزار برای شروع کار و کمک به شما نام برده میشود:
من وقتی میخواستم حساب توییتر خود را مدیریت کنم از Ritetag برای پیدا کردن هشتگ های با نرخ بالای ارتباطات و تاثیرگذای استفاده میکردم.
من این مورد را قبلا بیان کردم، اما از آنجایی که ممکن است کل مطلب را نخوانده باشید دوباره آن را یادآوری میکنم که Twitonomy یک منبع عالی برای پیدا کردن تجزیه و تحلیل برای روند هشتگ ها است.
این یک ابزار دیگر است که به شما کمک میکند تا هشتگ های مناسب توییتر را پیدا کنید.
در مقالات بعد حتما روش کار با هر یک از این ابزار ها را خواهم گذاشت