mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

خطوط سفید پهلو به پهلوی فاصله دار Gapping side by side white lines

۱۷ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب الگوهای ادامه دهنده است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

الگوهای ادامه دهنده

 

خطوط سفید پهلو به پهلوی فاصله دار Gapping side by side white lines

 

side by side white lines

 

در یک روند صعودی یک کندل استیک سفید که با فاصله از کندل قبل شکل گرفته به وجود می آید . کندل سفید دیگری در روز بعد تقریبا با همان اندازه و همان قیمت باز شدن ظاهر می شود . (side by side white lines ) تا اینجا یک الگوی بالا برنده ادامه دهنده را شاهد بوده ایم که به آن الگوی دو کندله خطوط سفید دوتایی با فاصله بالایی می گویند . ( شکل ۷.۲۲ )

اگر بازار در بالای قسمت فوقانی این دو کندل سفید بسته شود ، شکل گیری کندل های سفید دیگری را می توان انتظار داشت . کندل های سفید دو تایی از این نوع کمیاب هستند . حتی کندل های سفید دوتایی با فاصله پایینی کمیاب ترند . در یک روند نزولی خطوط سفید دوتایی یک از الگوهای ادامه دهنده روند است . یعنی قیمت ها هم چنان باید به طرف پایین ادامه یابند . ( شکل ۷.۲۳ )

دلیل این که این الگو بالا برنده نیست ، ( یعنی با الگوی خطوط سفید فاصله بالایی متفاوت است ) این است که در یک بازار نزولی این کندل های سفید به عنوان سر پوش یا جلدی در نظر گرفته می شوند . هرگاه که این پوشش کوتاه از بین برود ، قیمت ها باید دوباره به سمت پایین حرکت کنند .

دلیل این که این الگو بسیار کمیاب است ، این است که کندل های مشکی نه سفید ، در بازاری که پایین تر فاصله می گیرد طبیعی ترند . اگر در یک بازار سقوط کننده ، یک کندل مشکی پایین تر فاصله بگیرد و با کندل مشکی دیگری که پایین تر بسته شده دنبال شود ، بازار باید کاهش مجدد قیمتی را تجربه کند .

 

side by side white lines

 

شکل ۷.۲۴ در ماه مارس یک الگوی پهلو به پهلوی سفید پایینی قابل مشاهده است . تئوری این الگوی فاصله دار در یک روند نزولی این است : سرپوشی کوتاه مدت در روند بازار ، یعنی تنها استراحت موقتی از سقوط بازار است . این یک الگوی پهلو به پهلوی پایینی ایده آل نیست چون قیمت های Open در دو کندل سفید با هم یکی نبودند. به اضافه این که این دو کندل سفید توسط کندل دیگری از هم جدا شده بودند .

با وجود این نقصان می توان از آن به عنوان الگوی ادامه دهنده استفاده کرد . در اواخر ماه آپریل و اوایل می دو الگوی پهلو به پهلوی سفید بالایی به وجود آمدند . اگر این الگو در سطوح پایین قیمت ظاهر شود سیگنال بالا برندگی می دهد .

در الگوی اول کندل ها قیمت های باز تقریبا یکسانی داشتند . سپس بازار در ۸ ماه می کمی به عقب کشید که به طور هم مرز تا زیر پنجره برگشت کرد ، اما از آن جا بود که دیگر به حرکت صعودی قبل خود برگشت . الگوی دوم علامت بالا برندگی دیگری داد . همان طور که از الگوی پهلو به پهلوی سفید بالایی بر می آید ، آن ها یک پایه و ستون محکمی برای صعود آماده کردند .

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, الگوهای ادامه دهنده, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064