mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

سه کوه و سه رود Three Mountains & Three Rivers

۶ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

 

سه کوه و سه رود Three Mountains & Three Rivers

یک سری از الگو های طولانی تر در راس ها یا ته ها وجود دارند به نام سه کوه، سه رود( Three Mountains and Three Rivers ) ، سه راس بودا ، سه بودای واژگون ، راس های کوتاه و گرد ، ته های ماهیتابه ای ، و راس ها و ته های برج مانند .

 

Three Mountains

 

اگر بازار از یک قیمت بالا سه بار به پایین برگردد ، این یک راس سه کوهه فرض می شود ( شکل ۶.۴۴ ) . نقطه بالایی آخرین کوه باید با یک علامت کندل استیکی Bearish تایید شود ( برای مثال یک دوجی یا یک ابر سیاه ) .

 

three buddha

 

اگر کوه وسطی بلندتر از دو کوه مجاور باشد ، به این الگو سه راس بودا گفته می شود. ( شکل ۶.۴۵ ) دلیل انتخاب این نام این است که در معابد بودا یک مجسمه از بودا وجود دارد که از دیگر مجسمه ها بلند تر و در واقع مقدس تر است . اگر چه سه راس بودا مشابه الگوی سر و شانه غربی است ولی این الگو بیش از ۱۰۰ سال زودتر از آن که الگوی سر و شانه در آمریکا شناخته شود ، در ژاپن استفاده می شد .

 

Three Rivers

 

الگوی انتهای سه رودخانه حالت معکوس الگوی راس سه کوه است . این الگو زمانی ظاهر می شود که بازار یک قیمت پایین را سه بار تست کند . ( شکل ۶.۴۶ )

 

inverted three buddha

 

الگوی معکوس سه راس بودا ، الگوی سه بودای واژگون است که در شکل ۶.۴۷ فرم اصلی آن را می بینید .

شکل ۶.۴۸ نمونه های خوبی از الگو های سه کوه و سه راس بودا را در خود جای داده است . الگوی سه راس بودا ( ۳ , ۲ , ۱ ) در کوه سوم با یک ستاره عصرگاهی به پایان رسید و چندی بعد ستاره صبحگاهی روند نزولی را جمع کرد . الگوی بعدی ( C , B , A ) یک الگوی سه کوه بود اما با نقاط High ی جدید در قله هر کوه . این الگو نیز با یک ستاره عصر گاهی به پایان رسید . و بالاخره در نقاط E , D , C شاهد شکل گیری یک الگوی سه کوه هستیم . در نقطه D بازار با یک ابر سیاه و در نقطه E با یک Hanging Man که توسط یک دوجی تایید شد ، تغییر مسیر داد .

 

Three Mountains

در این شکل هر کدام از سه کوه نمایانگر یک سند کندل استیکی پایین آورنده است . در نقاط ۱ و ۳ الگوی فراگیر پایین آورنده و در نقطه ۲ یک مرد آویزان که با یک دوجی دنبال شده ، دیده می شود .

 

Three Mountains

از زمانی که کوه وسطی در شکل ۶.۵۰ به عنوان بلند ترین قله شکل گرفت آن را به یک الگوی کوه بودا تبدیل کرد . بدنه اصلی سیاه در میان بدنه اصلی سفید قبلی در کوه بودا ، یک Harami را به وجود آورد . کوه آخر هم توسط یک الگوی قدرتمند Bearish Engulfing کار را تمام کرد .

 

three buddha

در شکل ۶.۵۱ شاهد یک الگوی کوه بودای واژگون و یک کوه بودای راس هستیم . هر کدام از این ته ها در نقاط A و B و C دارای یک علامت کندل استیکی بالا برنده بودند . در نقطه A یک چکش ، در نقطه B چکشی دیگر که خود جزئی از یک ستاره صبحگاهی بود و در قسمت C یک الگوی نافذ ظهور پیدا کرد . وقتی که بالا برنده ها از مقاومت خط شیب دار فاصله گرفتند مسیر روند صعودی شکل گرفته تثبیت شد .
ژاپنی ها به این فاصله ها پنجره می گویند . آن ها فاصله ها را به عنوان الگوهای ادامه دار ( Countinuation ) در نظر می گیرند . در نقاط ۱ و ۲ و ۳ هم الگوی سه راس بودا شکل گرفت .

three buddha

شکل ۶.۵۲ یک الگوی کوه بودای واژگون را نشان می دهد . جایی که مقاومت قیمت بعد از کوه سوم شکسته شد ، خط مقاومت این الگو بود . در این شکل توجه می کنید که چطور این خط مقاومت بعد از شکسته شدن خود به یک سطح حمایتی تبدیل شد ؟

inverted three buddha

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064