mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

فاصله بالایی دو کلاغ Up Side Gap Two Crows

۳ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

 

فاصله بالایی دو کلاغ Up Side Gap Two Crows

یک فاصله بالایی دو کلاغ ( Two Crows ) مانند در شکل ۶.۳۰ نشان داده شده است . فاصله بالایی اشاره به فاصله بین بدنه اصلی کندل مشکی کوچک و بدنه اصلی قبل از آن ( بدنه اصلی که کندل مشکی اول از آن فاصله می گیرد معمولا یک کندل سفید بلند است ) دارد. دو کندل استیک مشکی در این الگو در واقع همان کلاغ ها هستند .
آنها شبیه به کلاغ هایی هستند که به طرز شومی از بالای شاخۀ درختی پایین را نگاه می کنند .

این تعبیر بدین جهت است که آن ها ماهیت پایین آورندگی دارند . شکل کامل این الگو دو بدنه مشکی دارد که دومین کندل بالای قیمت باز شده کندل قبل باز می شود سپس زیر قیمت بسته قبل بسته می شود . منطق پایین آورندگی این الگو این است : بازار در یک روند صعودی است ، در روز بعد مارکت در بالای قیمت بسته امروز با یک فاصله باز می شود . این High جدید در انتهای روز دوم شکست خورده و در نهایت مارکت فرم یک کندل سیاه را به خود می گیرد . اما هنوز بالا برنده ها می توانند به یکدیگر کمک کنند . چرا ؟

بخاطر این که حداقل هنوز Close امروز بالاتر از قیمت بسته روز قبل است . در سشن سوم تصویر پایین آورندگی بیشتری ترسیم می شود هنگامی که قیمت در یک Hgih جدید دیگر باز شده و دوباره Fail می شود . و بدتر از آن بسته شدن قیمت این بخش ( یعنی روز سوم ) پایین قیمت Close روز قبل است .

اگر مارکت خیلی قدرتمند است پس چرا High های جدید مدام شکست خوردند و چرا مارکت همینطور پایین تر بسته شد ؟

 

Mat Hold and two crows

 

اینها سوالاتی هستند که شاید بالا برنده ها با عصبانیت از خود پرسیده باشند . شاید جواب این باشد که بازار به قدرتی که آنها دوست دارند نباشد . اگر قیمت های کندل بعد ( یعنی کندل چهارم ) در باز یافتن میدان قیمتی بالا شکست بخورند ، در این صورت قیمت های پایین تری مورد انتظار است .

الگوی دیگری وجود دارد به نام Mat Hold یا حصیر انتظار که به الگوی دو کلاغ شبیه است . بر خلاف الگوی دو کلاغ این الگو یک الگوی بالا برنده در یک بازار صعودی است . در واقع یکی از الگوهای ادامه دهنده روند است ( الگوهای ادامه دهنده دیگر در مقالات بعد توضیح داده می شوند ) .

در شکل ۶.۳۱ اولین کندل ، کندل سفیدی است . سپس به دنبال آن یک ، دو یا سه کندل مشکی می آید .

اگر بعد از این ها کندل سفیدی پدید آید که با یا بدون فاصله در بالای کندل سیاه دوم شکل گیرد و در نهایت بالای کندل سیاه دوم بسته شود یک موقعیت خرید هشدار داده شده است . الگوی حصیر انتظار و الگوی دو کلاغ تقریبا نایاب هستند .

 

two crows

شکل ۶.۳۲ نمونه خوبی از الگوی فاصله بالایی دو کلاغ است . در اوایل فوریه دو کندل سیاه ( همان دو کلاغ ) بالای یک کندل بلند سفید پدید آمدند . این الگو یک اتمام را
برای روند صعودی ای که از یک ماه زودتر آغاز شده بود خبر داد .

two crows

 

هر کسی می تواند ببیند که در شکل ۶.۲۳ در تاریخ ۲۷ نوامبر قیمت مس به یکباره به بالا حرکت کرد . قیمت های بالای جدید در دو روز آینده برای ادامه با شکست رو به رو شدند . کندل مشکی دوم با این فرم و حالتش یک الگوی فاصله بالایی دو کلاغ را به وجود آورد . بازار به پایین سر خورد تا این که با شکل گیری یک ستاره دوجی و بعد از آن ساخته شدن یک Tweezer سکویی برای پرتاب به بالا ایجاد شد .

Mat Hold

شکل ۶.۳۴ یک نمونه از الگوی Mat Hold یا حصیر انتظار کمیاب است . یک کندل سیاه در بالای کندل سفید روز قبل پدید می آید . سپس دو کندل مشکی کوچک دیگر با کندل سفید آخری که این الگو را کامل کرده است یکی پس از دیگری ظاهر می شوند . توجه کردید که این الگو تفاوت چندانی با الگوی دو کلاغ ندارد .

به یاد داشته باشید که الگوی Mat Hold همانند الگوی Upside Gap Two Crows می تواند از دو یا سه و یا حتی چهار کندل سیاه تشکیل شود . تفاوت اصلی این دو الگو در ظهور کندل سفید آخری است جایی که دوباره قدرت نمایی Bull ها به نمایش گذاشته می شود .

به هر حال پیشنهاد می کنم که در روزهای شکل گیری الگوی Upside Gap Two Crows یک نقطه استاپ در بالای High کندل دوم قرار دهید .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064