mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

شهاب سنگ و چکش واژگون Shooting Star and Inverted Hammer

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

 

شهاب سنگ   Shooting Star

الگوی شهاب سنگ ( Shooting Star ) یک الگوی دو کندلی است که هشداری از یک راس قریب الوقوع را می فرستد . این الگو پایان یک روند صعودی را هشدار
می دهد ولی همانند یک الگوی ستاره عصرگاهی که معکوس سازی قدرتمند است ، نیست . در شکل ۵.۲۳ نشان داده شده که شهاب سنگ یک بدنه اصلی کوچک دارد با یک سایه بالایی بلند که نهایتا در پایین ترین نقطه خودش بسته می شود . مثل دیگر ستاره ها رنگ الگوی شهاب سنگ نیز مهم نمی باشد.
شهاب سنگ بصورت مصور به ما می گوید که بازار نزدیک پایینش باز شد سپس با قوت به بالا حرکت کرد و سرانجام برای بسته شدن به نزدیک جایی که باز شده بود برگشت . به عبارت دیگر حرکت به بالای آن بخش نمی توانسته پایدار باشد .

Shooting Star

 

یک شهاب سنگ ایده آل یک بدنه اصلی دارد که از بدنه اصلی روز قبل خود فاصله گرفته است ولی با این وجود همانطور که در چند نمونه پیش رو خواهید دید همیشه این فاصله ضروری نیست .

چکش واژگون  Inverted Hammer

اگر در یک روند نزولی یک شهاب سنگ ظاهر شود، علامتی دال بر بالابرندگی ( Bull ) در خود دارد . چنین خطی چکش وارونه ( Inverted Hammer ) نامیده می شود که راجع به آن بحث خواهیم کرد .
در شکل ۵.۲۴ یک شهاب سنگ پایین آورنده در ۲ آپریل دیده شد که علامت راس بودن را می داد .

 

Shooting Star

 

شکل ۵.۲۵ الگوی شهاب سنگ را با انحرافات ممکنه آن به خوبی شرح می دهد. تعدادی از این اختلافات را می توانیم در زیر دنبال کنیم :

۱ – Shooting Star شماره یک، یک اختلاف در این الگو را نشان می دهد و آن عدم وجود فاصله با بدنه سفید اصلی روز قبل می باشد. با وجود این نقصان شکست بالابرنده را ثابت کرد.
۲ – شهاب سنگ شماره ۲ اهمیت بسیار بیشتری دارد. این شهاب سنگ با قسمتی از معیار صحیح الگو مطابقت دارد ( یک بدنه اصلی کوچک با سایه بالایی بلند و همین طور فاصله گرفته از کندل قبل از خود ) ، با این حال این الگو انطباق با یک قانون مهم را می شکند و آن این است که نه بعد از یک روند صعودی و در بالای یک ناحیه متراکم ظاهر شده است . بنابراین این کندل به صورت یک بدنه اصلی کوچک با اهمیت کم دیده می شود . یک بدنه اصلی کوچک تر دید و دو دلی را آشکار می کند . در میان یک معامله مردد باید همیشه منتظر باشیم .
۳ – انحراف شهاب سنگ شماره ۳ عدم وجود فاصله با کندل قبل است . در واقع نه تنها فاصله نگرفته است ، بلکه درون متن فعالیت روز قبل به وجود آمده است . در قسمت High این شهاب سنگ همچون اوایل آگوست یک حمله به سطح ۶.۱۸ دلار صورت گرفته بود . بالا برنده خودشان را برای رساندن به بالای این سطح خسته کرده بودند ! در نهایت بازار نزدیک به پایین روز بسته شد .
۴ – شهاب سنگ شماره ۴ بسیار شبیه به شماره ۳ می باشد . آن نیز بدون فاصله و درون متن دیروز شکل گرفته بود . همچنین دوباره به مقاومت ۶.۱۸ قدیمی برخورد کرده بود . این شهاب سنگ ها اگر چه ایده آل نیستند اما یک نکته مهم را نشان می دهند . همانطور که من در مقالات قبل گفتم الگوها مجبور نیستند که به شکل کاملی باشند تا یک علامت قابل قبول بدهند . اغلب خطوط کندل استیک همراه با لوازم تکنیکی دیگر در نظر گرفته می شوند . پس این شهاب سنگ ها ایده آل نبودند اما شکل شهاب سنگ در داخل فعالیت قیمت قبل پایین آورنده بود .
۵ – شهاب سنگ پنجم شکست دیگری در برابر یک مقاومت است . با هر شکست در مقاومت ۶.۱۸ دلار هر کسی از خود می پرسد که این عمل چقدر طول خواهد کشید . ما جواب را با شهاب سنگ ششم خواهیم داد . جایی که آخرین فشار بالابرنده ها با شکست رو به رو شد . آنها عقب نشینی کرده و در نهایت یک Hammer پایان فروش را خبر داد .

Shooting Star

 

در شکل ۵.۲۶ باز نمونه دیگری از یک شهاب سنگ بدون فاصله از کندل قبل خود را داریم . با این حال ، آن یک سیگنال معکوس ساز بود . در اینجا دوباره می خواهم بگویم که وجود یک شهاب سنگ درون متن روز قبل می تواند سیگنال مهمی درون خود داشته باشد . علاوه بر آن ، این ستاره به مقاومت های ساخته شده در ۳ ماه گذشته برخورد کرده بود . در نهایت این ستاره به رالی صعودی شکل گرفته با Hammer پایان داد .

 

Shooting Star

 

شکل ۵.۲۷ بیانگر ظهور یک شهاب سنگ کلاسیک در اولین ساعت ۲۹ می است . کاهش مداوم قیمت ۵ روز بعد در چهارم ماه ژوئن با الگوی Bullish Engulfing به پایان رسید.

 

Shooting Star

 

شکل ۵.۲۸ دو ستاره ثاقب ( شهاب سنگ ) را نشان می دهد که بعد از به وجود آمدنشان روند ریزشی تندی شکل گرفته است .

Shooting Star

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ستاره ها, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064