mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) چیست؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

استفاده از سیستم‌ مدیریت محتوا ( CMS ) برای راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت روشی محبوب و شناخته شده‌ است . احتمالاً زمانی که وارد مباحث ساخت سایت ، می‌شوید عبارت سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) به گوشتان می‌خورد . اما سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله همراه من باشید تا با هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ترجمه‌ی عبارت content management system است که به اختصار به آن CMS هم گفته می‌شود . CMS یک نرم‌افزار است که قابلیت انتشار ، مدیریت ، ویرایش و طبقه بندی محتوا را برای شما محیا می‌کند.

به زبان ساده ، سیستم مدیریت محتوا یک پنل مدیریتی ( Control panel ) است که امکان مدیریت بخش‌های مختلف وب‌ سایت شما را فراهم می‌کند . فرض کنید می‌خواهید در وب‌ سایت خود یک بخش جدید برای فروش محصولات آموزشی ایجاد کنید .

قطعاً کارکردن با کدها برای شما دشوار خواهد بود . اما شما می‌توانید به کمک این سیستم بدون نیاز به هیچ گونه کد نویسی یک دسته‌ بندی جدید ایجاد کنید ، آن را نام‌گذاری کنید و در این دسته محصول منتشر نمایید . در واقع این سیستم یک رابط گرافیکی ایجاد می‌کند تا شما بدون ارتباط مستقیم با کد ها ، بتوانید به مدیریت وب‌سایت بپردازید .

CMS2

 

کاربردهای سیستم مدیریت محتوا ( CMS )

تا به این جای مقاله احتمالاً متوجه شده باشید مفهوم سیستم مدیریت محتوا چیست؟ اما می‌خواهیم کاربرد این سیستم و هدف از تولید آن را بررسی کنیم .

+ مهمترین استفاده‌ ای که می‌ توان از یک سیستم مدیریت محتوا داشت ، راه‌اندازی وب‌سایت بدون کدنویسی است.

+ یکی از اهداف اصلی سیستم مدیریت محتوا ، مدیریت وب‌ سایت بدون دخالت کد است . این موضوع برای افرادی که دانش برنامه‌ نویسی ندارند کمک کننده است .

+ از دیگر کاربردهای این سیستم می‌توان به قابلیت مدیریت یکپارچه وب‌ سایت اشاره کرد . به کمک یک CMS می‌ توان یک وب‌سایت را توسط چندین شخص متفاوت با سطح دسترسی‌های گوناگون مدیریت کرد .

+ یک سیستم مدیریت محتوا می‌تواند برای شما قابلیت تغییر ظاهر سایت را به کمک استفاده از قالب‌ های موجود فراهم کند .

+ هم چنین می‌ توان به کمک این سیستم زیر ساختی برای بازاریابی آسان‌ تر ، فروش آنلاین ، مدیریت کاربران و … هم داشت .

امکانات یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)

  • ایجاد پنل ورود و عضویت در سایت
  • تولید ، ویرایش و انتشار محتوا در سایت
  • ایجاد آرشیو برای هر نوع محتوا
  • درج ، ویرایش و حذف محصول
  • مدیریت کاربران وب‌ سایت
  • مدیریت رسانه‌های سایت
  • و…

wordpress

معرفی بهترین CMS

وردپرس یک CMS است که توانسته لقب محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا را به خود اختصاص دهد . این سیستم کاملا رایگان و متن باز است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی چند کلیک و در مدت زمان بسیار کوتاهی یک وب‌ سایت ایجاد کنید و آن را مدیریت نمایید .

گر چه در گذشته برای داشتن یک وب‌ سایت باید حداقل با اصول اولیه وب‌ سایت آشنا میشدید ، اما امروزه به لطف وجود این سیستم قدرتمند ، برای مدیریت وب‌سایت ، شما نیاز به هیچ گونه مهارت کد نویسی نخواهید داشت .

جالب است بدانید حدود یک‌ سوم از وب‌ سایت‌ های دنیا به کمک وردپرس ساخته شده‌اند . این سیستم به شما امکان ساخت هر نوع سایتی اعم از خبری ، وبلاگی ، آموزشی ، فروشگاهی ، انجمن و … را می‌دهد . رابط کاربری آسان ، انعطاف بالا در شخصی‌سازی ، قابلیت توسعه و گسترش از مهمترین ویژگی‌ های آن است .

 

این آخرین مطلب از مقاله نقشه راه توسعه دهندگان امیدوارم که این نقشه را به خوبی دنبال کنید تا به اهدافتان برسید.

خواهشمندم نظرات خودتان را در بخش نظرات برای بنده بگذارید تا بتوانم در بهتر شدن مطالب کمک شما باشم.

ارسال شده در برنامه نویسان, طراحی وب, مطالب آموزشی, وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064