mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

ستاره های دوجی صبحگاهی و عصرگاهی Doji Star

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار ستاره ها است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ستاره ها

ستاره های دوجی صبحگاهی و عصرگاهی Doji Star

وقتی یک دوجی در یک بازار صعودی بالای یک بدنه اصلی و یا در یک بازار نزولی پایین یک بدنه اصلی با فاصله به وجود می آیند ، به آن ستاره دوجی ( Doji Star ) گفته می شود . ستاره های دوجی یک هشدار قوی هستند از اینکه روند قبلی برای تغییر کردن آماده است . بخش کندل بعد از دوجی باید معکوس شدن بازار را تایید کند . شکل ۵.۱۳ یک الگوی ستاره دوجی عصرگاهی را که به وسیله کندل سیاهی که تا نیمه های بدنه اصلی روز اول پیش روی کرده و درون آن بسته شده است را نشان می دهد . ستاره الگوی ستاره عصرگاهی یک بدنه اصلی کوچک دارد ولی اینجا ستاره به شکل دوجی است . الگوی ستاره عصرگاهی دوجی به خاطر داشتن یک دوجی اهمیت بیشتر از یک الگوی ستاره عصرگاهی معمولی دارد.
یک ستاره دوجی در یک روند صعودی غالبا نشانه ایست از این که یک راس قریب الوقوع پیش خواهد آمد .
توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر در یک روند صعودی ، Seesion بعد از ستاره یک کندل سفید بلند باشد که بالاتر از ستاره فاصله گرفته است ، ( Close آن بالا تر از Close ستاره باشد ) آن گاه ماهیت پایین آورندگی ستاره خنثی شده و دیگر اعتباری ندارد .

doji star

در یک روند نزولی اگر یک دوجی به دنبال کندلی با بدنه اصلی مشکی بیاید و کندل بعد از دوجی کندل سفیدی باشد که به درون بدنه اصلی کندل سیاه قبل نفوذ کند ، تاییدی است از این که یک انتهای معکوس ساز اتفاق افتاده است . به این الگو ستاره دوجی صبحگاهی گفته می شود.
در شکل ۵.۱۴ می توانید آن را ببینید . این نوع از ستاره صبحگاهی می تواند یک انتهای پر معنی باشد . همین طور اگر در یک روند نزولی یک کندل مشکی رنگ دیگر زیر ستاره دوجی بسته شود ، دلایل بالقوه بالا برندگی ستاره صبحگاهی باطل می شود و الگو دیگر اعتباری ندارد. به همین دلیل مهم است که همیشه برای تایید هر کدام از
الگو ها صبور باشید.
آنچه که در شکل های ۵.۱۵ و ۵.۱۶ می بینید نشان دهنده یک ستارۀ بسیار قدرتمند و قابل اعتماد در طول مسیر است. زمانی که هیچ کجای نوسانات قیمت در طول Session ستاره با کندل های قبل و بعد از خودش تماس نداشته باشد و به عبارتی هم دیگر را لمس نکرده باشند ، به آن یک Abandoned Baby  ( بچه ترک شده ) گفته می شود . این الگو با اینکه یک الگوی بسیار کمیاب است ولی بسیار قابل اطمینان می باشد.

Abandoned baby

 

شکل ۵.۱۷ نشان می دهد که در اوایل ماه ژوئن یک ستاره دوجی روند کاهشی قبل را متوقف کرد . با اینکه سایه ستاره با بدنه اصلی روز قبل Overlap شده بود ، ولی وقتی کندل سفید فردا ظاهر شد این الگو به عنوان نقطه معکوسی در انتهای روند تایید شد.

Morning Doji Star

 

در شکل ۵.۱۸ قیمت زیر ۸.۵ دلار شکسته شد . این یک منطقه حمایت در اوایل جولای بود . این یک حقیقت است که Low های جدید در صورتی که نشانی از Bull ها وجود داشته باشند ، نمی توانند دوام داشته باشند.

Morning Doji Star

در شکل ۵.۱۹ یک نمونه از هر دو الگوی ستاره دوجی عصرگاهی و ستاره عصرگاهی منظم دیده می شود . این الگو یک حرکت به بالا که از چند ماه پیش شروع شده بود را متوقف کرد . یک فروش ارزان بعد از این ستاره دوجی شکل گرفت . و در نهایت این ارزان فروشی ها با یک حرکت Engulfing در اواخر سال ۸۶ به پایان رسید.

همین چرخش به وجود آمده توسط الگوی Engulfing و صعودی شدن بازار سرانجام دوباره توسط ستارۀ دیگری به پایان رسید . این بار یک ستاره عصر گاهی .

eventing doji star

در شکل ۵.۲۰ در تاریخ های ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ ماه مارس سه کندل به وجود آمده فرمی شبیه به الگوی ستاره دوجی عصرگاهی به خود گرفته بودند . این الگو رالی رو به بالایی را که با Hammer یک هفته قبل به وجود آمده بود به پایان رساند.
این مثال دوباره به ما نشان می دهد که باید برای برخی از الگوهای کندل استیکی در بازار سهام انعطاف و آزادی عمل بیشتری قائل شویم . این به این خاطر است که بر خلاف بازار های Futures ، قیمت ها در بازار سهام ممکن است نسبتا بدون تغییر از قیمت Close روز قبل باز شوند و به همین دلیل است که باید مقداری انعطاف در مورد برخی از الگوهای کندل استیکی که به قیمت Close روز قبل وابسته اند قائل شد.

eventing doji star

در مورد Dow Chemical توجه کنید که چطور ستاره دوجی عصر گاهی یک ستاره صحیح نبود . قیمت باز و بسته ستاره دوجی باید بالای بدنه اصلی روز قبل باشد . بنابر این کسانی که بازارهای سهام را دنبال می کنند باید انعطاف پذیری بیشتری را در علائم کندل استیکی پذیرا باشند.

eventing doji star

در شکل ۵.۲۱ می توانید یک ستاره دوجی که چند هفته قبل از فروش بزرگ بازار شکل گرفته را ببینید . این ستاره نیز همانند ستاره دوجی شکل۵.۲۰ بدون فاصله
گرفتن از بدنه اصلی کندل قبل خود شکل گرفت . همانطور که در شکل ۵.۲۰ بحث شد باز هم تاکید می کنم که برای بازارهایی مثل بازار های سهام نیاز به یک نوع
انعطاف در برابر الگو های کندل استیک احساس می شود .

در شکل ۵.۲۲ شاهد به وجود آمدن یک رویداد بسیار غیر عادی و شوم هستیم . شکل گیری دو الگوی ستاره دوجی عصرگاهی پی در پی . کندل های ۱ تا ۳ یک ستاره دوجی عصرگاهی و سه کندل بعدی هم باز شکل یک ستاره دوجی عصرگاهی دیگر را به خود گرفته اند و نتیجه آن شده است که می بینید…

eventing doji stars

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ستاره ها, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064