نماد سایت محمدجواداسدی

AngularJs چیست؟

angularjs

AngularJs هم یکی دیگر از فریم‌ ورک‌های زبان جاوا اسکریپت است که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این مقاله به سوال AngularJs چیست؟ پاسخ می‌دهم و سپس سری به دستورات این فریمورک می‌زنیم.

AngularJs چیست؟

AngularJs یک فریم‌ورک متن باز و رایگان بر پایه‌ی جاوا اسکریپت است . پروژه‌ی آنگولار جی اس ( AngularJs ) ، از سال ۲۰۰۹ توسط شخصی به نام میسکو هوری (Hevery) آغاز شد و اکنون توسط گوگل توسعه داده می‌شود . این فریم ‌ورک برای ایجاد وب‌ سایت‌ های تک صفحه‌ای (SPA) بسیار مناسب است . پیاده سازی ساختار MVC در آن باعث می‌شود کدهایی با ساختار بهتر و تست پذیرتر داشته باشید .

دستورات این فریم‌ ورک با هدف افزودن امکاناتی به HTML‌ ایجاد شده و باعث می‌شود آن را از استاتیک بودن خارج کرده و به داینامیک تبدیل کند.

چرا از AngularJs استفاده می‌شود؟

مزایای متعدد AngularJs باعث شده کاربران زیادی به استفاده از آن ترغیب شوند . در ادامه بخشی از مزایای استفاده از این فریم‌ورک را مشاهده می‌کنید:

مزایای آنگولار جی اس

سادگی در یادگیری: برای یادگیری آن کافیست به CSS ،HTML و JavaScript مسلط باشید.

تزریق وابستگی یا dependency injection : شما دستوراتی را تعریف می‌ کنید و در طول برنامه هر جا که به آن نیاز داشته باشید آنگولار آن را در دسترس شما می گذارد (تزریق می‌ کند.)

کم نویسی کد : این فریم‌ ورک به گونه‌ای طراحی شده است که شما مجبور به نوشتن کد کمتری خواهید بود ! برای مثال نیاز به نوشتن pipeline در ساختار MVC نیست.

دایرکتیوها : بخش هیجان‌ انگیز AngularJs استفاده از directive ها است که می‌توان به کمک آن تگ‌های جدیدی به ‌وجود آورد !

ادغام پذیری : آنگولار جی اس، به سادگی با سایر فریم ورک‌ ها و ابزار ها ادغام می‌ شود و این نکته‌ ی مثبتی برای توسعه‌ دهندگان محسوب می‌شود .

تست‌ پذیری راحت: این فریم‌ ورک دارای unit test های آماده است که این فرآیند تست را بسیار سریع و آسان می کند.

معایب استفاده از AngularJs چیست؟

مانند هر ابزار یا تکنولوژی دیگر ، آنگولار جی اس هم دارای معایب مخصوص به خود است .

یکی از بزرگترین ایراد های آن ضعف در سئو است . اگر بحث سئو و بهینه‌ سازی سایت برای شما اهمیت زیادی دارد ، بهتر است از این فریم ورک استفاده نکنید.

یکی دیگر از معایبی که می‌توان از آن نام برد ، گیج کننده بودن انتخاب دستور مناسب است . در پروژه‌های بزرگ انتخاب بهترین دستور برای اجرای هر عمل کمی سخت است ! زیرا آنگولار جی اس راه‌ های مختلفی را پیش‌ پای شما خواهد گذاشت .

دستورات AngularJs

آنگولار از attribute های HTML‌ با پیشوند -ng استفاده می‌کند . کد زیر نمونه ای از دستورات AngularJs است . ng-app شروع‌کننده‌ی دستورات این فریم‌ورک است.     ng-init هم برای تعریف داده به کار می‌رود .

 

در مثال بالا مقدار massege برابر با ‘Hello world!’ شده است که توسط دو براکت و کلمه‌ی massege به نمایش در می‌آید. بنابراین خروجی این کد نمایش جمله‌ی Hello world است.

برای دانستن مطالب بیشتر حتما به سایت رسمی AngularJs سر بزنید.

خروج از نسخه موبایل