mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

سئو اینستاگرام | قدم به قدم رتبه یک شوید

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

سئو اینستاگرام چیست؟ آیا اصلا چنین مفهومی وجود خارجی دارد؟ آیا اینستاگرام موتور جستجو است که ما به فکر سئو آن افتادیم؟! چرا باید سئو در اینستاگرام را بپذیریم و انجام دهیم؟ همه این سوالات جواب هایی کاملا منطقی می طلبند. در واقع منشا بحث سئو تبلیغاتی اینستاگرام ریشه در بازار داغ تکنیک افزایش فروش با افزایش تعداد فالوور اینستاگرام دارد.

قطعا همگی می دانیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است و به هیچ عنوان نباید آن را مشابه یک موتور جستجو نظیر گوگل تلقی کرد و بحث سئو را به آن نسبت داد.

من به شما کمک میکنیم که طرز تفکر خود درباره سئو اینستاگرام را به سمت درست جهت دهی کنید. در واقع قرار است که با هم بهینه سازی پیج اینستاگرام را با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، یاد بگیریم. در انتهای مقاله نیز با بیان نکات و ترفندهای ناب و بسیار کاربردی در راستای سئو و بهینه سازی پیج اینستاگرام، شما را شگفت زده خواهیم کرد، ترفند هایی که کمتر گفته و یافت می شوند.

سئو اینستاگرام چیست؟

خیلی جالب است که ما دانسته در مورد چیزی صحبت میکنیم که به غلط رواج پیدا کرده است، ولی چاره ای نیست باید بپذیریم و به سوال پر مفهوم سئو اینستاگرام چیست؟ یک پاسخ قاطع دهیم. اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است، ولی چون همانند گوگل به کاربر و تجربه کاربری با استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی و تعاملات قبلی کاربر، اهمیت می دهد، بحث سئو را به آن وارد کرده اند.

به دلیل یکسری شباهت هایی که در عملکرد اینستاگرام با موتور های جستجو وجود دارد، رنگ واقعیت به موضوع سئو پیج اینستاگرام بخشیده شده است. ولی لپ کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر خود این رسانه، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است.

آموزش سئو اینستاگرام

بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله پیش روید. آموزش سئو اینستاگرام را با ۹ گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهم داد. مطمئنا با انجام ۹ گام زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برمی آیید.

۱- بهینه سازی نام کاربری

mercedesbenzInInstagram

در جستجوی اینستاگرامی بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید هدفمند رعایت شود. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده و سهولت خواندن داشته باشد. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی احراز کرده و با یک نام با مصمی در همه جا شناخته شوید.

بهتر است نام تجاری پیج اینستاگرام شما متناسب با نام شرکت، کسب وکار ، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد. برای نمونه نام تجاری مرسدس بنز را در پیج اینستاگرامش در عکس رو به رو مشاهده می کنید، می بینید که در نهایت سادگی و بدون استفاده از اعداد یا کاراکترهای خاص و فقط با نام کاربری برند تجاری خود، چقدر زیبا عمل کرده است.

 

۲- بهینه سازی مشخصات

bio in instagram

در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیح اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا تجارت خود استفاده کنید.  درباره این که چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید.

اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است لینک صفحه اصلی سایت خود را برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید. حتی می توانید لینک هر محصول را در عکس مربوطه بگذارید و کاربران با کلیک عکس، وارد صفحه فروش آن محصول در سایت شوند.

۳- بهینه کردن عکس ها

image in instagram

بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند، یعنی عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.

باید به تولید عکس های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار دقت کرد، در حدی این قضیه مهم است که طبق یک بررسی دریافته اند که بطور مثال پس زمینه آبی ۲۴% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه در جذب مخاطب و افزایش سئو در اینستاگرام، موثر عمل کرده است.

حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین Alt  استفاده کنید. افراد کم بینا بیشترین بهره را از متن جایگزین Alt می برند. Alt  برای ربات های جستجوگر هم بسیار مهم است. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده سازی کرده است.

بعد از بارگیری عکس در قسمت تنظیمات پیشرفته می توانید از قابلیت Alt برای عکس در اینستاگرام بهره مند شوید و سئو پیج اینستاگرام را انجام دهید. در واقع، اهمیت دادن و ایجاد این چنین قابلیت هایی توسط این پلتفرم، بحث سئو در اینستاگرام را مطرح و حتی خیلی داغ کرده است.

 

۴- بهینه سازی برچسب جغرافیایی

اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید، افرادی که دنبال این مکان هستند خیلی آسان متوجه حضور شما می شوند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی معجزه می کند. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده اید نتیجه نمیگیرید، خیلی راحت میتوانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، یعنی بهره گیری از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام!

۵- بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها

با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست ها یا کپشن ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.

کپشن را با انشاء نویسی اشتباه نگیرید! در کپشن نویسی یا زیرنویسی پست های خود، سعی کنید خواندن متن را با ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربر، کاملا خوانا و مفید کنید. همان قدر که برای تولید محتوای پست ها وقت می گذارید، برای کپشن نویسی هم باید همان اندازه اهمیت قائل شوید. کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند.

در زمان نوشتن کپشن گیرا، حتما به موارد زیر دقت نمایید:

  1. شناخت مخاطب : تیپ، شخصیت، علایق، طرز فکر و نوع مخاطب پیج خودتان را بشناسید. به محدوده سنی، جنسیت مخاطب خود دقت کنید و از دغدغه ها و نیازهای متناسب با آن قشر صحبت کنید.
  2. تعیین اهداف کپشن : هدف خودتان را از نوشتن کپشن تعیین کنید، اینکه می خواهید ذهن کاربر خود را به چه سمتی، با چه ایده و برنامه ای سوق دهید، مهم است.
  3. به اندازه بنویسید : از گزافه گویی در کپشن نویسی بپرهیزید، چرا که با این کار فقط، حوصله کاربر را به سر میبرید! در پاراگراف های کوچک، با ترکیب متن و ایموجی های جذاب، مخاطب را راغب خواندن محتوای خودتان کنید.

۶- بهینه سازی هشتگ

hashtag

هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتماد برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند، اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!

همیشه برای جذب مخاطبین بیشتر از هشتگ های محبوب و جدید مرتبط با کلمات کلیدی کسب و کار خود استفاده نمایید. خودتان جهت افزایش تعامل، هشتگ های شخصی با کلمات کلیدی مهم تولید کنید و آنها را فعالانه تبلیغ کنید. سعی کنید هشتگ گذاری مرتبط و برند دار انجام دهید. کمپین های مختلف با استفاده از قدرت هشتگ گذاری ترتیب دهید.

در استوری و پست های خود از برچسب و هشتگ گذاری پیج های معروف افراد یا شرکت های مرتبط و برتر در حوزه فعالیت خود غافل نشوید، اینگونه ممکن است متقابلا شما هم مورد توجه آن ها قرار بگیرید، بدین منظور بهتر است ابتدا لیستی از پیج های مطرح و مشهور مرتبط با شغل خود را تهیه کنید.

ایده های هشتگ گذاری موفق را از بررسی و تحلیل رقبای موفق خود، الهام بگیرید. حتما از هشتگ های مرتبط با منطقه خود،

جهت تبلیغ موثر در منطقه بهره ببرید. البته نیاز نیست استراتژی هشتگ اینستاگرام را برای خود خیلی پیچیده کنید.

۷- خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید

حداقل ۳۰ دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می شود.

۸- ارسال مداوم

نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی در مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می گیرند.

در اینستاگرام باید فعال باشید و بطور مداوم اطلاعات متنوعی را از طریق های مختلف به فالوورهایتان منتقل کنید تا طرفداران میلیونی پیدا کنید و

خیلی چرب و راحت بفروشید هر آنچه برای فروختنش سختی کشیدید.

۹- پیشنهاد ویژه یا مسابقه

برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی به پیج شما جذب می کنند، شما می توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب ( از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه ) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، به سئو اینستاگرام پیج خود نیز، زلزله روبه رشد وارد می کنید.

در این شکی نیست که هدف از سئو در اینستاگرام، کمک به کسب و کارها و فروش محصول است، هدف اصلی اینستاگرام هم، کمک به کسب و کارهای اینترنتی و افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی است. اگر میخواهید اسم برند شما بر سر زبان ها بیفتد، حتما به برگزاری کمپین و مسابقات هیجان انگیز اینستاگرامی فکر کنید.

 

همچنان در مطالب بعد همراه من باشید تا به شما درمورد الگوریتم های ایستاگرام ،ثبت اینستاگرام در گوگل ، پروتکل اینستاگرام و… کامل توضیح دهم.

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064