mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

ثبت، سئو و پروتکل اینستاگرام در گوگل

۲۶ فروردین ۱۴۰۰

این مقاله عملا ادامه مقاله قبل یعنی (سئو اینستاگرام | قدم به قدم رتبه یک شوید) می باشد پس حتما قبل خواندن این مطلب به آن مقاله نگاهی بیندازید.

سئو اینستاگرام در گوگل

InstagramSEO

 

برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، محبوبیت به تنهایی در اینستاگرام کافی نیست. نباید تنها به خود اپلیکیشن اینستاگرام بسنده کنید. سئو پیج اینستاگرام در گوگل باعث می شود که کاربران بیشتر و هدفمند تری به سوی اکانت شما روانه شوند. اما دیده شدن و ایندکس شدن اکانت اینستاگرام در گوگل به دلیل عدم توانایی و محدودیت crawl کردن ربات های گوگل در حساب اینستاگرام، به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به انجام عملیاتی خاص دارد. ابتدا باید قدم های مربوط به ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برداشت.

 

ثبت اینستاگرام در گوگل

ثبت اینستاگرام در گوگل جهت بهینه کردن پیج اینستاگرام و افزایش فروش، الزامی است. اما چطور؟؟ با گام های زیر:

 

keyWord

  1. شناسایی کلمات کلیدی مهم
  2. انتخاب نام کاربری براساس برند و کلمات کلیدی
  3. بهینه کردن بیوگرافی با کلمات کلیدی
  4. بهینه کردن کپشن ها بر اساس کلمات کلیدی
  5. بهینه کردن هشتک ها بر اساس کلمات کلیدی
  6. عمومی کردن اکانت اینستاگرام
  7. بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام
  8. استفاده از لینک های اینستاگرام در سایت
  9. شناساندن برند خود به گوگل

 

 

با درک گام های بالا یاد می گیرید که چطور پیج اینستاگرام خود را برای گوگل بشناسانید. سخت نیست، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید، برای مثال حرفه شما سئو سایت است، آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… کلمات مهم این حوزه هستند.

در گام دوم باید براساس کلمه کلیدی شاخص یا برند خود یک نام دهن پر کن برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید، طوری که معرف برند و کار شما باشد.

در گام سوم، بیوگرافی پیج خود را براساس همین کلمات کلیدی شاخص بهینه نویسی کنید، لینک سایت خود را قرار بدهید، خودتان و هدفتان را جامع و مختصر معرفی کنید.

در گام چهارم، کپشن های عکس ها، ویدئو ها و پست های خود را حداقل در دو الی سه پاراگراف براساس کلمات کلیدی مهم، بهینه نویسی کنید، سعی کنید پاراگراف اول را با کلمات شاخص، طوفانی شروع کنید.

اما گام پنجم، مربوط به بهینه کردن هشتگ ها براساس کلیدواژه های لیست شده است. حتما ۲۰ الی ۳۰ هشتگ مرتبط با عبارات کلیدی خوب، بسازید.

در ششمین گام مطمئن شوید که پیج خود را با غیر فعال کردن آیکون Privacy Account در قسمت Settings، عمومی کرده اید.

حال وارد گام هفتم که بیزینسی کردن حساب اینستاگرام است، هر چند به این گام مهم در بخش های قبلی اشاره کردیم، اما به قدری مهم است که باید دوباره ذکر کرد.

از قسمت  Settings → Account → Switch to professional account، به اکانت بیزینس سوئیچ کنید.

و اما قدم هشتم که خیلی مهم است، اگر سایت یا وبلاگی دارید، از پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست های اینستاگرام غافل نشوید. یعنی از محتوای مربوط و مشابه سایت، به یک پست اینستاگرام در پیج خود دقیقا و مستقیما لینک بدهید. کپی دقیق لینک هر پست را از سه نقطه بالای پست ها در اینستا بردارید. اینگونه کاربران، مستقیما از گوگل وارد اینستاگرام می شوند.

در آخرین قدم، از طریق سایت  Graph Knowledge ، Schema.org، برای گوگل تعیین کنید که برند شما در کدام شبکه های اجتماعی یا کانال ها و با کدام اکانت فعال است. سعی کنید با یک نام یا برند واحد در همه جا ظاهر شوید.

شما با هر گامی که در جهت سئو اینستاگرام در گوگل بر می دارید، بازدید های پیج خود را افزایش و قطعا فروش خود را چندین برابر می کنید.

پروتکل اینستاگرام

همگی شاهد این بودیم که در چند وقت اخیر اینستاگرام، کاربرانش را با بستن پیج، کم کردن ویوها و… خیلی اذیت کرد. هر کسی از این مشکلات یک تحلیلی کرد و راه کاری پیشنهاد داد، اما اصل قضیه چه بود؟! آیا واقعا پروتکل اینستاگرام در ۲۰۲۱ تغییر کرده است؟ آیا تغییر الگوریتم اتفاق افتاده بود؟ آیا اینستاگرام، سال به سال قرار است الگوریتم های خود را تغییر دهد؟! اگر این گونه باشد، ما برای سئو اینستاگرام خود چه استراتژی های جدیدی را به کار ببندیم؟ بهترین و تخصصی ترین پاسخ ها برای این سوالات را در چند سطر زیر خواهید یافت.

الگوریتم یا پروتکل اینستاگرام براساس هوش مصنوعی است، یعنی قرار نیست سال به سال عوض شود، بلکه این اپلیکیشن، بر اساس اطلاعاتی که لحظه به لحظه جمع می کند، خودش را تغییر می دهد و ما متوجه این تغییرات در هفته و ماه نخواهیم شد، یک دفعه شاهد اتفاقات عجیب و غریب خواهیم شد. آپدیت اصلی اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، حرکت به سمت User Friendly شدن و دادن احساس خوب به کاربرانش است.

چرا شاهد اتفاقات غیر منتظره و تعجب برانگیز اخیر در اینستاگرام هستیم؟!

چون این پلتفرم اجتماعی تصمیم گرفته است که انسان دوستانه تر شود و برای جلب رضایت کاربرانش، پست های مزخرف را حذف کند، در نتیجه محتوای ارزشمند را برای آنها به نمایش در بیاورد. تا بتواند مخاطبان را بیشتر در درون اپلکیشن نگه دارد و بازدهی بالاتری داشته باشد.

اگر پروتکل اینستاگرام قرار بود سال به سال تغییر کند، همه کاربران متوجه ساز و کار این پلتفرم می شدند و برخی از بی راهه ها سعی در دور زدن اصول داشتند. برخی افراد در سال های قبل برای اکانت خود، ویو فیک خریدند تا بازدید های پست بالاتری بگیرند یا حتی لایک فیک، save و share فیک خریدند تا پست و پیجشون در اکسپلورر دیده شود و بالا بیاید، حواستان باشد که امسال و با این آپدیت الگوریتم اینستاگرام، به احتمال زیاد این نوع پیج ها بسته خواهند شد.

همه پلتفرم های بازاریابی و اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام، تیک تاک و… عملکردشان براساس هوش مصنوعی می باشد و سعی میکنند به تجربه کاربری بهای بیشتری دهند، چون میخواهند اوج مخاطبان را به خود جلب کنند و از رقبا عقب نمانند. شما برای سئو در اینستاگرام نیازی نیست که به فکر حلاجی این الگوریتم ها باشید تا راه میانبر کشف کنید.

برای سئو اینستاگرام و دیده شدن پیج خود در صدر اکسپلور ، کافیست که محتوای ارزشمند و غنی تولید کنید تا این پروتکل ها، همگی خود به خود با شما سازگار شوند و افراد بتوانند عاقلانه و با میل خود مطالب شما را دنبال و آرشیو کنند یا حتی فوروارد کنند. همانطور که می دانید سیو و فوروارد بطور همزمان، معجزه سئو اینستاگرام محسوب می شوند، احتمالا در ۲۰۲۱، لایک حذف شود!

 

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064