mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوی سه سرباز سفید پیش تاخته Three Advancing White Soldiers

۲۰ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب الگوهای ادامه دهنده است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

الگوهای ادامه دهنده

 

الگوی سه سرباز سفید پیش تاخته Three Advancing White Soldiers

 

Three Advancing White Soldiers

بیشتر اصطلاحات و واژگان کندل استیکی با اسامی نظامی پیوند خورده اند . در اینجا هم سه سرباز سفید پیش تاخته ( Three Advancing White Soldiers ) را داریم . الگویی که تشکیل شده از یک گروه سه نفره از سربازهای سفید رنگ که هر کدام Close بالا تری از دیگری دارند . ( شکل ۷.۳۶)

اگر این الگو در قیمت های پایین و یا بعد از یک دوره ثبات ظاهر شود ، نشانه ایست برای حرکت قیمت به سمت بالا . الگوی سه سرباز پیش تاخته مسیر رو به بالا را تدریجی و یکنواخت طی خواهد کرد . در طول مسیر Open هر کدام درون یا نزدیک به بدنه اصلی دیگری است و هم چنین Close هر کدام از آن ها باید در بالاترین نقطه خودش بسته شود ( بدون سایه بالایی یا خیلی کوچک ) .

این یک دلیل برای سلامتی و صحت بازار صعودی است . در صورتی که کندل های سفید خیلی طویل و توسعه یافته شوند ، ما باید به خرید های بعضا افراطی و هیجانی بازار هشیار باشیم .

Advance Block

 

اگر دومین و سومین کندل و یا فقط سومین کندل ، نشانه هایی از ضعیف شدن را از خود بروز دهند ، در این هنگام باید بگوییم که سرباز های پیش تاخته ما به مانع برخورد کرده اند . ( شکل ۷.۳۷ )

این به این معنی است که حرکت رو به جلو به مشکل برخورده و در نتیجه سرباز های بلند ( کندل های بلند ) باید از خودشان محافظت کنند . مخصوصا در مورد این الگو در طول یک روند صعودی کامل هشیار باشید . علائم ضعف می توانند در دو کندل سفید آخری ، کندل هایی که کوچک شده و یا سایه بالایی بزرگی دارند ظاهر شود .

 

Stalled Pattern

 

اگر دو کندل آخر کندل های سفید بلندی باشند که هر کدام High جدیدی را ساخته و سپس به وسیله یک کندل سفید کوچک دنبال شوند ، در این صورت به آن الگوی وقفه گفته می شود.( Stalled Pattern ) شکل ۷.۳۸

این الگو را نیز گاهی اوقات الگوی مشورت و مباحثه هم می گویند . ( Pattern Deliberation) ، بعد از این ساختار قوای بالا برنده ها به طور موقت به حداقل خود رسیده و نیاز به استراحت دارند . بدنه کوچک کندل سفید آخری ضعف قدرت بالا برنده ها را فاش می کند . زمانی که الگوی Stalled پدیدار می شود ، زمان خوبی برای گرفتن سود از بازار است . هرچند الگوهای Advance Block و Stalled جزء الگو های معکوس ساز روند نیستند ، با این حال آن ها گاهی یک کاهش پر معنی را از قبل خبر می دهند .

 

Three White Soldiers

 

در شکل ۷.۳۹ سه سرباز سفید در سال ۱۹۸۵ از یک منطقه قیمتی پایین به پیش تاختند . بعد از آن دو دسته از سرباز ها را داشتیم که به مانع برخورد کرده بودند . گروه اول در ابتدای سال ۱۹۸۷ کندل سوم آن توسط یک شهاب سنگ به مانع برخورد کرد و متوقف شد . میدان نبرد Bull ها و Bear ها برای مدت دو ماه متوالی در کشمکش بود.

بعد از آن دوجی ها حرکت دیگری به سمت بالا شکل گرفت و در اواسط سال بود که سرباز ها باز به مانع برخوردند . تفاوت بین گروه اول سرباز ها با گروه سوم در این بود که کندل آخر الگوی سوم نسبت به کندل آخر الگوی اول سایه بالایی بزرگتری داشت .

با این که خیلی بلند نبود ولی نشان می داد که بازار برای بسته شدن در قیمت های بالایی خود قدرت چندانی ندارد . به عبارتی دیگر سربازان شکست خورده بودند . در ماه بعد نیز مردی به دار آویخته پدید آمد و شکستی کامل را تحمیل سربازان ما کرد .

 

Three Advancing White Soldiers 3

 

در شکل ۷.۴۰ الگوی Stalled اول به طور موقت شیب روند صعودی را متوقف کرد . الگویی که خود بعد از یک سری کندل های سفید پدید آمده بود . الگوی وقفه شماره ۲ توانست روند را فقط برای مدت یک هفته متوقف کند . آخرین کندل سفید کوچک در این الگو یک Hanging Man بود . وقتی بازار دو هفته بعد بالای این Hanging بسته شد ، دیگر احتمال سقوط را از دست داد .

در اوایل ماه جولای الگوی سربازان پیش تاخته یک حرکت جدید را آغاز کردند . الگویی که تا هفت کندل با نقاط High ی جدید ادامه یافت . سه سرباز دیگر در ماه اکتبر به پیش تاختند . با این که هر کدام از این کندل های سفید در بالای خودشان بسته شدند و همۀ نشانه های یک حرکت قدرتمند رو به بالا را داشتند ( آن چنان که در الگوی ماه جولای شاهد آن بودیم ) ، ولی روند نتوانست به مسیر رو به بالای خود ادامه دهد .

هفته بعد از کندل آخر الگو ، یک Harami شکل گرفت . کندلی که به دردسر افتادن روند صعودی ساخته شده با الگوی سربازان پیش تاخته را نوید می داد . چند هفته بعد هم یک شهاب سنگ آب پاکی را روی دست سربازان ما ریخت و شکستی دیگر را تحمیل آن ها کرد .

 

Stalled Pattern

 

در شکل ۷.۴۱ نیز سه الگوی وقفه یا همان Stalled وجود دارد . الگوی وقفه اول با رالی کوچکی که شروع شده بود در نهایت در روز سوم با شکل گیری یک هارامی به کار خود پایان داد . الگوی دوم در ایجاد وقفه و نگه داشتن رالی برای مدت حتی یک روز هم شکست خورد و بازار به سمت بالا ادامه پیدا کرد . الگوی Stalled سوم حاوی یک شهاب سنگ بود .

این الگو مسیر بازار را برای چند روز به حالت رنج و خنثی در آورد . این نکته را به یاد داشته باشید که الگوی Stalled معمولا یک الگوی معکوس ساز در سقف نیست ، بلکه بیشتر معنی زمانی برای تامل و بررسی قبل از آن که بازار تصمیم به حرکت بعدی خود را بگیرد از آن استخراج می شود.

در این نمونه زمانی که یک پنجره بعد از یک منطقه متراکم قیمتی باز شد ، یک الگوی  Bullish High Price Gapping Play را کامل کرد . این نشان از سرگیری و ادامه یافتن حرکت قدرتمند رو به بالای بازار را می داد .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, الگوهای ادامه دهنده, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064