mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

پنجره ها Windows

۱۱ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب الگوهای ادامه دهنده است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

الگوهای ادامه دهنده

 

پنجره ها Windows

 

همان طور که قبلا گفتم ، ژاپنی ها به فاصله ، یک پنجره ( Windows ) می گویند . بنابر این وقتی غربی ها می گویند : فاصله پر شد ( Filling in the Gap ) ، ژاپنی ها می گویند : پنجره بسته شد ( Closing the Window )

در این مقاله من اصول ابتدایی پنجره ها را بیان خواهم کرد و بعد از آن الگو های ادامه دهنده دیگر که شامل یک پنجره هستند را خواهم گفت . این الگوها عبارتند از فاصله های تاسوکی ، بازی فاصله ها و خطوط سفید دو طرفه یا دو جانبه .

یک پنجره فاصله ایست میان دو قیمت High و Low در دو Session متوالی . به عبارتی دیگر یک پنجره فاصله ایست که در آن هیچ کجای دو کندل متوالی یکدیگر را لمس نکرده باشند .

 

Window

ژاپنی ها می گویند که حرکت در مسیر پنجره ادامه میابد . هم چنین پنجره ها می توانند تبدیل به مناطق حمایت و مقاومت شوند . بنابر این یک پنجره در یک حرکت رو به بالا ، یک صعود مجدد را بیان می کند . همین طور این پنجره می تواند یک مانع برای برگشتن به عقب باشد .

اگر حرکت به عقب پنجره را ببندد و فشار فروش بعد از بسته شدن پنجره ادامه یابد ، باید گفت که روند صعودی قبل به پایان رسیده است . در مسیر نزولی هم شیوه به همین منوال است .

تحلیل تکنیکی قدیم ژاپن ( کندل ها ) اقرار می کند که حرکت اصلاحی ، به عقب تا پنجره باز می گردد ( روند برای تصحیح به سطح پنجره بر می گردد ) .

Windows

پنجره های شماره ۱ و ۲ در شکل ۷.۳ وسط یک حرکت صعودی که با الگوی Engulfing شروع شده بود ، به وجود آمدند . یک شهاب سنگ بعد از پنجره شماره ۲ به این روند اصابت کرد . بازار در کندل بعد از شهاب سنگ پایین تر باز شد و در نتیجه پنجره را بست ( یا فاصله را پر کرد ) .

این مفهوم را همیشه به خاطر داشته باشید که : روند برای تصحیحاتی به عقب باز می گردد . پس این نکته تا موقع بسته شدن پنجره نباید موجب سردرگمی و حیرت شود . اگر پنجره بسته شده است و فشار فروش همچنان ادامه دارد در این صورت پایان روند صعودی خبر داده شده است .

در این مثال با بسته شدن پنجره فشار فروش سست شد ، به اضافه این که خط حمایت در نگهداری پنجره مفید واقع شد . در طی هفته ۲۰ فوریه بازار قدم های کوتاهی را به این سو و آن سو برداشت و دوباره خط حمایت در پنجره ۲ را تست کرد .

بعد از این تست موفق بازار به جلو کشیده شد تا جایی که پنجره شماره ۳ را باز کرد . در طول ماه مارس ، این منطقه جای پای محکمی را برای بالا برنده ها فراهم کرد . ژاپنی ها عقیده دارند که پنجره ها در یک باند متراکم یا در قیمت های بالای جدید توجه خاصی را می طلبند .

 

Windows

 

شکل ۷.۴ را ببینید . یک پنجره در اوایل مارس و قیمت بالای ۱.۵ دلار شکست مشخصی در بالای منطقه متراکم و طولانی مدت ماهیانه بود . حال خط حمایتی به وجود آمده است که از دو جنبه دارای اهمیت است : یک حمایت توسط پنجره و دیگری تبدیل مقاومت به حمایت جدید .

مشاهده می کنید که این حمایت قوی در ماه های بعد هم نقش خود را به خوبی ایفا کرد . یک Harami روند نزولی قبل را درست در همین خط حمایت متوقف کرد . پس از آن یک Engulfing شکل گرفت و دوباره چند روز بعد در همین خط حمایت یک چکش واژگون به وجود آمد .

Windows

 

در مارس ۱۹۸۸ یک الگوی بالا برنده فراگیر حرکت به بالایی را خبر می دهد . یک پنجره در طول این حرکت باز شد . این حرکت به بالا تا الگوی پایین آورنده حمله متقابل ( Counter Attack Line ) پیشروی کرد . می بینید که پنجره به عنوان حمایتی برای ۵ هفته متوالی حفظ شد ، اما اصرار فروش بعد از بسته شدن پنجره روند صعودی را باطل کرد .

پس کانون این بخش استفاده از پنجره به عنوان یک سطح حمایت کننده یا مقاومت کننده و همچنین یک علامت ادامه دهنده روند می باشد . یک مورد استفاده دیگر هم دارد که در شکل ۷.۶ شاهدش هستیم .

 

Windows

 

یک پنجره مخصوصا اگر با یک کندل مشکی کوچک در یک منطقه متراکم از سطوح قیمتی پایین ساخته شود ، می تواند معنی شکست در سطوح بالا را نشان دهد . این پنجره به عنوان خط حمایتی بخش بعد تایید شد . در ۲۶ فوریه بازار نتنها پنجره را به عنوان خط حمایت نگه داشت ، بلکه یک نوع قوی از کندل استیک (خط کمربند بالا برنده) را تولید کرد .

یک پنجره بزرگ در اواسط ژانویه همان طور که در این شکل می بینید به وجود آمد . از اواخر ژانویه تا اواخر فوریه حرکت های برگشتی زیادی تا سطح این پنجره وجود داشت. ( اصلاحات تا پنجره باز می گردند . ) هر کدام از این حرکات رو به بالا ، وقتی که به نزدیکی خط مقاومت پنجره می رسند توان ادامه مسیر را از دست می دهند .

Windows

به نمودار Dow در شکل ۷.۸ نگاه کنید . سقوط عجیب سال ۸۷ یک پنجره را در سطوح ۲۱۵۰ تا ۲۲۰۰ به وجود آورد . دو معیار مورد نیاز ما برای اینک ه اثبات کنیم روند نزولی دیگر به پایان رسیده است عبارتند از : اول بسته شدن پنجره بزرگی که چند ماه قبل شکل گرفته بود و دوم اصرار بر ادامه خرید بر روی منطقه ای که چند ماه قبل در آن پنجره ای باز شده بود . این معیار ها در اوایل سال ۸۹ اتفاق افتادند .

 

Windows

شکل ۷.۹ نمونه دیگری است از این که پنجره یک سطح مقاومت را ساخته است . پنجره اول در اواخر ماه می دال بر ادامه دار بودن ریزش است . همین طور این پنجره برای چند روز به عنوان یک سطح مقاومت عمل کرد .

پنجره دوم نقطه و در واقع فرصتی است که ما اهمیت وجود روند را درک کنیم . آیا تا به حال به آژانس های املاک رفته اید ؟ آن ها می گویند سه عامل مهم برای یک ملک خوب این ها هستند : مکان ، مکان و باز هم مکان . در این جا هم ما باید بگوییم ، سه جنبه مهم بازار

روند است ، روند است و روند …

 

 

Windows

 

این جا ما در شکل ۷.۹ شاهد بازاری هستیم که در یک مسیر ریزشی بزرگ یا ماژور قرار دارد . در این محیط یک ستاره بالا برنده صبحگاهی پدید می آید .

آیا شما می خرید ؟؟؟ خیر ، در واقع هرگز .

به این خاطر که روند بزرگ و اصلی نزولی است . فقط زمانی که بازار به بالای ۱۱۶۴ دلار برسد و خرید بعد از این سطح ادامه داشته باشد ( مقاومت پنجره را پشت سر گذاشته باشد ) . تا زمانی که بالا برنده ها توانایی به اثبات رساندن نیروی خود در بالا نگاه داشتن قیمت در سطح بالای این پنجره را نداشته باشند ، اتخاذ استراتژی معامله بر پایه این ستاره صبحگاهی یک اشتباه محض است .

ستاره به عنوان سطح حمایتی برای نقاط پایین به مدت چند روز پس از شکل گیری عمل کرد . بله ، بعد از چندین روز تلاش بالاخره بالا برنده ها در بستن پنجره نافرجام ماندند . این به ما می گوید که شکل گیری یک رالی جدید نا محتمل است . مفهوم این داستان کندل استیکی یا هر ابزار تحلیل تکنیکی دیگر ، باید در زمینه روند غالب در نظر گرفته شود .

Windows

 

در شکل ۷.۱۰ شاهد بازاری هستیم که بعد از Hanging Man ماه سپتامبر که با یک کندل سیاه بلند پوشیده و تایید شد ، تغییر جهت داد . پنجره اواخر همین ماه سیگنالی بود دال بر این که روند ریزشی شکل گرفته هنوز ادامه دارد . پنجره بسته شد اما خرید ها زمانی که شهاب سنگ به پنجره اصابت کرد به سرعت بخار شد و از بین رفت .

Windows

شکل ۷.۱۱ سه پنجره را در خود جای داده است . پنجره اول در ماه مارس نقطه مقاومتی شد برای چند هفتۀ پیش رو . پنجره شماره ۲ هم چون اولی ، پنجره ای در جهت پایین بود که حس فشار فروش بیشتر را القا می کرد . کندل استیک بلند سفید در هفته بعد از این پنجره ، یک الگوی Engulfing را تشکیل داد . این اولین نشانه از یک انتها بود . هفته بعد بازار به صورت شارپ و محکم بالای پنجره بسته شد .

این دلیل دیگری بود تا به این باور برسیم که فشار فروش دیگر از بین رفته است . پنجره سوم قدرت بیشتری را پیش بینی می کند . پنجره در هفته دوم اکتبر بسته شد و خرید هایی که قیمت را به نقاط بالا هل دادند در نهایت باعث شکل گیری یک Hammer شدند .

یک هامر معمولی زمانی مهم واقع می شود که در یک مسیر نزولی ظاهر شود ( تا سیگنال یک انتهای معکوس را بدهد ) . در این نمونه این کندل مهمی بود چرا که بازگو کننده تست پنجره و سطح حمایت بود . اگر مارکت در بعد از این چکش به سمت پایین ادامه پیدا می کرد ، امکان این که مسیر صعودی قبل به پایان رسیده باشد بسیار زیاد می شد .

 

Windows

در شکل ۷.۱۲ پنجره شماره ۱ به منطقه حمایتی تبدیل شد که چند روز بعد بازاری که به سمت فروش می رفت را جمع کرد . پنجره شماره ۲ رالی رو به پیشرفت ماه بعد را متوقف کرد . پنجره شماره ۳ سقف چند روز پیش را نگه داشت و نگذاشت که حرکت کوچک رو به بالای شکل گرفته از این فاصله به وجود آمده عبور کند .

یک جنبه جالب توجه در مورد رالی ماه سپتامبر که در ناحیه مقاومت پنجره شماره ۲ متوقف شد ، این بود که در روزهایی که از ۱ تا ۸ شماره گذاری شده اند ، شاهد شکل گیری ۸ نقطۀ High جدید در روند بودیم .

در واقع نظریه کندل استیکی می گوید : اگر بعد از ۸ تا ۱۵ نقطه High ی جدید یا Low جدید ، تصحیح معناداری در بازار صورت نگرفته باشد ، یک احتمال با ضریب بالایی از تصحیح در مسیر جاری قابل پیش بینی است .

هر High جدید در مسیر حرکت یک New Record High و هر نقطه Low جدید در مسیر روند یک New Record Low نامیده می شود . در هر صورت ، ژاپنی ها می گویند که هر ۱۰ نقطه جدیدی که قیمت بدان دست پیدا می کند ، نیاز به یک تصحیح معنا دار دارد . مثلا در شکل بالا وقتی ۸ کندل با نقاط High جدید داریم آنها اصطلاحی را به کار می برند که می گوید : معده ای که ۸۰ درصد آن پر شده است !!!

 

چیزی که چارت طلا را جالب توجه می کرد وجود ۸ رکورد جدید در نقاط بالای جدید بود . جایی که خبر قریب الوقعویی از یک اصلاح به گوش می رسید . در واقع بعد از ثبت ۸ رکورد جدید بود که بازار به سطح ناحیه مقاومت پنجره دوم رسید و سیگنال محکمی از چرخش بازار به بیرون بروز کرد .

Windows

عدد شگفت انگیز ۳ بار دیگر در نمودار شکل ۷.۱۳ ظاهر می شود . تریدرها و تحلیل گران ژاپنی ادعا می کنند که پس از سه پنجره صعودی یا نزولی ، احتمال این که به یک نقطه Top یا Bottom رسیده باشیم بسیار قوی است ، مخصوصا اگر بعد از گپ سوم یکی از الگوهای کندل استیکی همچون دوجی یا یک الگوی نافذ یا ابر سیاه و امثال اینها شکل بگیرد . در اینجا ما شاهد شکل گیری یک Hanging بعد از پنجره سوم هستیم .

در مقالات بعدی من در مورد بعضی دیگر از الگو های ادامه دهنده که وجود پنجره جزئی از آنهاست را خواهم گفت . این الگو ها شامل الگوهای فاصله های بالایی و پایینی تاسوکی ، بازی فاصله ها و فاصله های دو طرفه خط سفید می باشد .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, الگوهای ادامه دهنده, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064