mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

چکش وارونه Inverted Hammer

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

 

چکش وارونه Inverted Hammer

این یک الگوی ستاره نیست . ما در این بخش راجع به الگوی چکش وارونه (Inverted Hammer)صحبت خواهیم کرد ، بخاطر اینکه این الگو شبیه به الگوی شهاب سنگ است . شکل ۵.۳۱ چکش وارونه ای را نشان می دهد که شبیه به یک شهاب سنگ است با سایۀ بالایی بلند و بدنه اصلی کوچک که در پایان یک روند نزولی ظاهر شده است. همانطور که شهاب سنگ یک معکوس ساز در راس است ، چکش وارونه یک معکوس ساز در انتهای روند نزولی است . همچون یک Hammer منظم ، الگوی چکش وارونه هم یک الگوی بالا برنده بعد از یک روند نزولی است .

Inverted Hammer

نکته : پس از به وجود آمدن یک چکش وارونه بسیار مهم است که منتظر Session بعد از این کندل باشیم . زمانی چکش وارونه تایید می شود که Open روز بعد بالا تر از بدنه اصلی چکش باشد . همینطور گپ یا فاصله بیشتر تایید یه قویتری نیز هست . یک کندل استیک سفید با قیمت های بالا تر هم می تواند تاییدی دیگر باشد .
علت اینکه می گویم تایید بالا برندگی در الگوی چکش وارونه بسیار مهم است این است که فعالیت قیمت در فرم این الگو ماهیت Bearish یا پایین آورندگی دارد.
در چکش واژگون بازار در یا نزدیک به پایین باز می شود . بالا برنده ها در ثابت نگه داشتن قیمت در بالا با شکست مواجه شده و در نهایت بازار پایین Session و در نزدیکی همان نقطه Open خود Close می کند .
چرا یک چنین خطی باید یک علامت معکوس ساز بالا برنده باشد ؟ پاسخ به آن در این است که چه اتفاقی در کندل روز بعد خواهد افتاد ؟ اگر Open روز بعد بالای بدنه اصلی چکش واژگون باشد ، این به این معنی است که کسانی که در نقطه Open و یا Close دیروز ( چکش ) در صدد فروش بوده اند اکنون پول خود را از دست داده اند . در واقع هر چه توقف بازار در بالای بدنه اصلی چکش واژگون بیشتر باشد احتمال این که این فروشندگان منصرف شده یا از پوزیشن خارج شوند بیشتر است . این می تواند جرقه ای کوچک برای سوق گرفتن به سمت خرید های بیشتر از یک نقطه کف در انتهای روند باشد.
در مثال بازار Corn ( ذرت ) چکش واژگون در Session بعدی به وسیله یک کندل بالا برنده Engulfing دنبال شد . آن خط به عنوان یک فعالیت قیمت برای تایید الگوی چکش واژگون عمل کرده است .

همانطور که در شکل ۵.۳۲ می بینید شهاب سنگ شماره ۱ مسیر بازار قدرتمند صعودی را برای چندین روز به یک حرکت ساید تبدیل کرد . کندل استیک مشکی بعد از شهاب سنگ شماره ۳ یک راس بودن را تایید کرد چون این کندل خود یک الگوی Bearish Engulfing پایین آورنده را تکمیل کرد . کاهشی که با این شهاب سنگ شروع شده بود با الگوی نافذ ۲۷ و ۲۸ ماه مارس با پایان رسید . حرکت شارپ صعودی شکل گرفته با این الگو در اوایل آپریل با شهاب سنگ دیگری برخورد کرد .
ملاحظه می کنید که روند نزولی شکل گرفته بعد از برخورد با شهاب سنگ چهارم چگونه متوقف شد ؟ بله به وسیله یک چکش واژگون در ۲۱ آپریل و در روز بعد هم با کندل سفیدی که بدنه اصلی آن بالا تر از بدنه اصلی شهاب سنگ شکل گرفته بود تایید شد .
اگر بدنه اصلی این کندل سفید بلند تر بود و در واقع به داخل بدنه اصلی روز اول یعنی کندل مشکی بلند نفوذ کرده بود می توانستیم بگوییم که یک الگوی ستاره صبحگاهی شکل گرفته است .
چکشی که قیمت ها را به بالا کشیده بود سرانجام توسط یک شهاب سنگ دیگر ( پنجم ) مورد اصابت قرار گرفت .

shooting stars and Inverted Hammer

شکل ۵.۳۳ نمونه های دیگری از چکش واژگون را نشان می دهد . هر دوی این چکش ها به وسیله قیمت های بالا تر روز بعد تایید شدند . این نکته مهمی است که در تحلیل کندل استیکی همیشه منتظر تایید الگو بمانید . چکش واژگون شماره دو ، خود می تواند به عنوان ستاره صبحگاهی نیز در نظر گرفته شود .

Inverted Hammer

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ستاره ها, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064