نماد سایت محمدجواداسدی

الگوریتم ها و چالش الگوریتم های ۲۰۲۱ اینستاگرام

social media2

social media2

این مقاله عملا ادامه مقاله های قبل یعنی (سئو اینستاگرام | قدم به قدم رتبه یک شوید  و ثبت، سئو و پروتکل اینستاگرام در گوگل ) می باشد پس حتما قبل خواندن این مطلب به آن مقاله ها نگاهی بیندازید.

الگوریتم ۲۰۲۱ اینستاگرام

حذف کردن لایک یکی از بهترین تغییراتی است که می تواند در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد. اینستاگرام حدودا از دو سال پیش در پی هدف پاک کردن لایک است تا محتوایی ارزشمند برای کاربرانش تولید کند و پیج هایی معتبر را برای آنها به نمایش درآورد. در تایید این مورد باید گفت که رفتار های اخیر اینستاگرام نشان داده که تعداد ذخیره شدن پست ها یا آرشیو آنها برایش خیلی مهمتر از تعداد لایک ها است. پس به جای Like، روی save و share تمرکز کنید.

جهت بهبود سئو اینستاگرام ۲۰۲۱، به call to action یا CTA پیج خود بیشتر بها بدهید و از فالوورها یا دنبال کننده های خود بخواهید که بجای لایک کردن پست های شما، آنها را save، آرشیو یا فوردارد کنند، انجام همزمان سیو و فوروارد جهت بهبود سئو در اینستاگرام ، غوغا به پا می کند. انجام همزمان این دو کار نشان دهنده ی کاربردی بودن و بدرد بخور بودن پست بوده است.

از دیگر تغییرات الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ به موارد زیر می توان اشاره کرد:

ذهنتان را درگیر الگوریتم نکنید، الگوریتم اینستاگرام، تغییر خاصی نکرده است. تنها چیزی که تغییر کرده است، سطح آگاهی و دانش ما نسبت به تولید محتوا است تا از این طریق بتوانیم مخاطب را جلب کنیم. اگر محتوای به درد بخور برای کاربر تولید کنید، پیج شما جذاب، بدرد بخور و پرطرفدار خواهد بود.

چالش الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام زیاد پیچیده نیست و به آن حد، هنوز نرسیده که درک آن سخت باشد، منتها دارای یکسری نکات ریز با الویت بندی متفاوت است. مواردی که مردم فکر می کنند برای اینستا خیلی مهم است و فقط برای بهبود و ارتقای آنها تلاش می کنند، در ظاهر فقط تعداد save، تعداد share، تعداد comment، و تعداد لایک است. یعنی فکر می کنند که با افزایش این موارد در پیج خود، به سئو اینستاگرام دست یافته اند. در حالیکه اصلا اینطور نیست! بحث سئو در اینستاگرام محدود و خلاصه شده به این موارد نبوده و نیست.

در واقع الویت های مهم و چالش الگوریتم اینستاگرام در سال جدید در موارد زیر است:

  1. تعداد کلیک روی قسمت More در کپشن ها
  2. تعامل چند جانبه مخاطب ها
  3. مدت زمان یا بازه زمانی که مخاطب شما در پیجتان حضور دارد.
  4. تعداد گزارش پیج یا همان Report
  5. کلیک های روی گزینه Not Interested
  6. روشن کردن Reminder ها یا Notifications ها توسط مخاطبین شما

پس هر چقدر به مخاطبین خود احترام بگذاریم، با آن ها تعامل داشته باشیم، به موقع پاسخ سوالاتشان را با حوصله بدهیم، نیازهایشان را شناسایی کنیم و با پاسخ واضح و کامل، زمان آنها را با میل خود در پیجمان بیشتر سپری کنیم، زودتر به نتیجه مطلوب خود یعنی سئو اینستاگرام خواهیم رسید.

 

خروج از نسخه موبایل