mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوریتم ها و چالش الگوریتم های ۲۰۲۱ اینستاگرام

۲۷ فروردین ۱۴۰۰

این مقاله عملا ادامه مقاله های قبل یعنی (سئو اینستاگرام | قدم به قدم رتبه یک شوید  و ثبت، سئو و پروتکل اینستاگرام در گوگل ) می باشد پس حتما قبل خواندن این مطلب به آن مقاله ها نگاهی بیندازید.

الگوریتم ۲۰۲۱ اینستاگرام

حذف کردن لایک یکی از بهترین تغییراتی است که می تواند در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد. اینستاگرام حدودا از دو سال پیش در پی هدف پاک کردن لایک است تا محتوایی ارزشمند برای کاربرانش تولید کند و پیج هایی معتبر را برای آنها به نمایش درآورد. در تایید این مورد باید گفت که رفتار های اخیر اینستاگرام نشان داده که تعداد ذخیره شدن پست ها یا آرشیو آنها برایش خیلی مهمتر از تعداد لایک ها است. پس به جای Like، روی save و share تمرکز کنید.

جهت بهبود سئو اینستاگرام ۲۰۲۱، به call to action یا CTA پیج خود بیشتر بها بدهید و از فالوورها یا دنبال کننده های خود بخواهید که بجای لایک کردن پست های شما، آنها را save، آرشیو یا فوردارد کنند، انجام همزمان سیو و فوروارد جهت بهبود سئو در اینستاگرام ، غوغا به پا می کند. انجام همزمان این دو کار نشان دهنده ی کاربردی بودن و بدرد بخور بودن پست بوده است.

از دیگر تغییرات الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • اینستاگرام هوشمندتر شده است، برای سنجش بازخورد، وقتی که یک پست را منتشر می کنید در دقایق اول به تعداد محدودی از کاربران نشان داده می شود، اگر پست بازخورد خوبی از طرف کاربران در ساعات اولیه نشان داد، پست به اکسپلورر ورود پیدا می کند.  تعداد save، share و like، نشان دهنده باب میل بودن پست برای درصد بیشتری از فالوورها است.
  • میزان فعالیت روزانه برای سئو اینستاگرام، خیلی مهم تر شده است، فعالیت بیشتر = سرعت رشد پیج بالاتر!
  • تعامل با کاربر همانند گوگل ، برای این شبکه اجتماعی مهم تر شده است، پس قبل از انتشار پست، مطالعه کنید، وقت بگذارید و جذابتر کار کنید و ویدئوهای خلاقانه تری تولید کنید. اگر بعد انتشار ، جواب کامنت ها را در کمتر از نیم ساعت بدهید، سوال بپرسید و مخاطب خود را درگیر کنید ، کامنت های پست های قبلی خود را چک کنید، پست شما ارزشمندتر شده و بیشتر دیده می شود.
  • محتوای همیشه سبز تولید کنید که تاریخ مصرف نداشته باشد تا کاربران آن را save کنند.
  • محتوایی که ترند روز باشد و حالت خبری داشته باشند، share بالاتری دارند.
  • هنگام گذاشتن استوری از استیکر های داینامیک استفاده کنید تا با رفتار کاربر، مدلشان عوض شود. مثل کوئیز، نظرسنجی و … طوری که کاربر مهم بودن و دخیل بودن نظرش را در عملکرد شما ببیند و حس کند، این گونه متوجه خواهد شد که برای شما مهم و ارزشمند است.

ذهنتان را درگیر الگوریتم نکنید، الگوریتم اینستاگرام، تغییر خاصی نکرده است. تنها چیزی که تغییر کرده است، سطح آگاهی و دانش ما نسبت به تولید محتوا است تا از این طریق بتوانیم مخاطب را جلب کنیم. اگر محتوای به درد بخور برای کاربر تولید کنید، پیج شما جذاب، بدرد بخور و پرطرفدار خواهد بود.

InstagramAlgorithm

چالش الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام زیاد پیچیده نیست و به آن حد، هنوز نرسیده که درک آن سخت باشد، منتها دارای یکسری نکات ریز با الویت بندی متفاوت است. مواردی که مردم فکر می کنند برای اینستا خیلی مهم است و فقط برای بهبود و ارتقای آنها تلاش می کنند، در ظاهر فقط تعداد save، تعداد share، تعداد comment، و تعداد لایک است. یعنی فکر می کنند که با افزایش این موارد در پیج خود، به سئو اینستاگرام دست یافته اند. در حالیکه اصلا اینطور نیست! بحث سئو در اینستاگرام محدود و خلاصه شده به این موارد نبوده و نیست.

در واقع الویت های مهم و چالش الگوریتم اینستاگرام در سال جدید در موارد زیر است:

  1. تعداد کلیک روی قسمت More در کپشن ها
  2. تعامل چند جانبه مخاطب ها
  3. مدت زمان یا بازه زمانی که مخاطب شما در پیجتان حضور دارد.
  4. تعداد گزارش پیج یا همان Report
  5. کلیک های روی گزینه Not Interested
  6. روشن کردن Reminder ها یا Notifications ها توسط مخاطبین شما

پس هر چقدر به مخاطبین خود احترام بگذاریم، با آن ها تعامل داشته باشیم، به موقع پاسخ سوالاتشان را با حوصله بدهیم، نیازهایشان را شناسایی کنیم و با پاسخ واضح و کامل، زمان آنها را با میل خود در پیجمان بیشتر سپری کنیم، زودتر به نتیجه مطلوب خود یعنی سئو اینستاگرام خواهیم رسید.

 

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064