mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

راهنمایی برای خلق محتوای ارزشمند برای تازه کاران

۳ فروردین ۱۴۰۰

اگر به دنیای تجارت و بازاریابی علاقه دارید و رویدادهای این عرصه را دنبال می‌کنید، بدون شک این جمله را بیش از هزار بار شنیده اید: ” با خلق محتوای با ارزش و در خور تقدیر کاری کنید که مشتریان و مخاطبین بیشتر با شما آشنا شوند، به شما عشق ورزیده و اعتماد کنند.”

شاید در نگاه نخست این جمله به نظرتان کلیشه‌ای، مسخره و مضحک بیاید اما اگر اصولی عمل کرده و آن را آویزه گوش خود کنید، می‌تواند یک پند و اندرز مفید و قابل باشد. مشکل اینجاست که وقتی افرادی با سطح فکری متوسط (منظور افرادی است که حاضر نیستند ساعت ها وقت صرف کنند و با تحقیق و بررسی در جریان آخرین تکنیک های بازاریابی مدرن قرار گیرند) با این جمله مواجه می‌شوند، پیش خود می‌گویند؛ “زمان آن فرا رسیده که تراوشات ذهنی خود را در قالب چند مقاله بروز داده و خودی نشان دهم. مطمئن نیستم چه بنویسم، اما مگر اهمیتی هم دارد؟ فقط کافیست ارزش آفرینی کنم.”

حاصل چنین طرز تفکر و نگرشی چیزی نخواهد بود جز چند پست دون مایه که با این عنوان شروع می‌شوند؛ واقعیت هایی جالب و جذاب در مورد ( یک موضوع شانسی و الله بختکی) یا عنوان کلاسیک و مورد علاقه من؛ به (یک عدد) دلیل شما به خدمات و محصولات شرکت من نیاز مبرم دارید.

اگر پای چنین عناوینی به وبلاگ شما باز شده، نگران نباشید، شما مقصر نیستید. شما کاری را انجام داده‌اید که گمان می‌بردید صحیح است غافل از آن که نباید به گمانه زنی های خود بسنده کنید. از آنجایی که نمی‌دانید مخاطبینتان به دنبال چه مباحثی هستند، خودتان آستین ها را بالا زده و دست به کار شده‌اید تا حول چند موضوع من در آوردی قلم زنید، چرا که این اوج خلاقیت شماست و نمی‌شود سرزنشتان کرد.

با خواندن این مطلب پرده های ابهام از پیش چشمانتان کنار می‌رود و به درک صحیحی از موضوع خلق محتوایی گران مایه می‌رسید، پس دفعه بعد که چنین افکار درهم و ناپخته‌ای به ذهنتان خطور کرد، ذهن خود را جلا دهید و نگذارید همچون گذشته در دام سطحی نگری گرفتار شوید. در عوض به انتخاب موضوعاتی بکر و دست اول بپردازید که مردم از خواندن آن ها لذت برده و شما را تحسین می‌کنند. با من همراه باشید:

۱از Google Keyword Planner بهره ببرید.

keyword planner

به Google Keyword Planner مراجعه کرده و در تکست باکس بالای صفحه، کلمه کلیدی مربوط به کسب و کارتان و یا عنوان آن را تایپ کرده و بر روی دکمه “Get Ideas” (دریافت ایده) کلیک کنید. حال می‌توانید بر روی دکمه “Keyword Ideas” ( ایده هایی در باب کلمات کلیدی) که درست در پایین نمودار میله ای قرار دارد، کلیک کنید.

نکته: در بالای لیست مربوط به کلمات کلیدی عبارتی با این عنوان نوشته شده است؛ Avg. Monthly Searches، به معنای نرخ متوسط جستجوی ماهانه، با کلیک کردن بر روی این عنوان می‌توان کلمات کلیدی را بر حسب حجم جستجوهای انجام شده در یک ماه مرتب کرد، در چنین حالتی کلماتی که بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص داده‌اند در صدر قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید هر چه حجم جستجوهای مربوط به یک کلمه بیشتر باشد، بازار رقابت بر سر آن نیز داغ تر خواهد بود. تمام کلمات کلیدی مناسب برای نوشتن یک مطلب جنجالی در وبلاگ خود را یادداشت کنید. به عنوان مثال زمانی که من کلمه کلیدی “کار آفرین” را وارد کردم، موارد زیر بر روی صفحه نمایش ظاهر شد؛

  • کار آفرینی چیست؟
  • ایده های کار آفرینی
  • کار آفرینان جوان
  • کار آفرینان موفق
  • توسعه و گسترش کار آفرینی
  • کار آفرینی اجتماعی
  • کار آفرینی برای کسب و کارهای کوچک و نوپا

حال بر روی دکمه ” Ad Group Ideas” (ایده های گروهی را به این لیست اضافه کن) کلیک کنید تا گوگل ایده های بیشتری در اختیارتان قرار دهد. با انجام این کار کلمات کلیدی دیگری همچون “ایده های تجاری” و “کار آفرینان آنلاین” مقابل چشمانم نقش بست. یک بار دیگر به بخش جستجو و تکست باکس بالای صفحه رفته و کلمه کلیدی یا عنوان شغلی خود را در آن تایپ کنید. اما این بار منظور خود را کمی‌دقیق تر و واضح تر شرح دهید. برای بار دوم این عبارت را تایپ کردم؛ “کار آفرینان جوان”. حال کافیست همان مراحلی را طی کنید که پیش تر به آن اشاره شد تا به کلمات جدیدی دست یابید. کلماتی که این بار عایدتان می‌شود، مشخص تر و جزئی تر خواهند بود.

  • راه اندازی یک کسب و کار جدید.
  • ١٠ کار آفرین برتر.
  • مهمترین ویژگی های یک کار آفرین
  • چگونه می‌توان به یک کار آفرین نمونه تبدیل شد.
  • مهارت های یک کار آفرین

در ابتدا به دنبال کلماتی بودم که حجم جستجوی ماهانه آن بین ١٠٠٠ تا ١٠٠٠٠ بار بود. هر ازگاهی نیز نیم نگاهی داشتم به جستجوهای کمتر از ۵٠٠٠ بار در ماه ، چرا که هر چه میزان جستجو برای یک کلمه بیشتر باشد احتمال برنده شدن در میدان رقابت برای بالا بردن رتبه آن کلمه دشوارتر و بعضاً طاقت فرسا خواهد بود. به محض این که ٢٠ تا ٣٠ کلمه کلیدی مناسب و به درد بخور پیدا کردید، به سراغ مرحله بعد بروید.

۲برای آن که دریابید رقابت بر سر بالا بردن رتبه کلمه کلیدی مورد نظرتان تا چه حد دشوار است، به KWFinder.com مراجعه کنید.

kwfinder

این سایت به شما می‌‌گوید که برای بالا بردن رتبه یک کلمه کلیدی مشخص چقدر باید تلاش کنید. زمانی که صحبت از نوشتن یک مقاله و انتخاب یک موضوع در خور ستایش به میان است، KWFinder.com بهترین گزینه ایست که پیش رو دارید. این سایت یک منبع موثق و بی نظیر است اما یک ایراد دارد؛ تعداد جستجوهایی که می‌توانید در یک روز به صورت رایگان انجام دهید، انگشت شمار و محدود می‌باشد. بنابراین اگر نمی‌خواهید با پرداخت هزینه اشتراک به KWFinder، میزان دسترسی خود را افزایش دهید و از قید و بندهایی که این سایت برایتان تعریف کرده است رها شوید، باید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید، چرا که در غیر این صورت باید یک روز کامل انتظار بکشید و سپس جستجوی خود را از سر بگیرید.

اگر هنوز نتوانسته اید در مورد کلمات کلیدی خود قاطعانه تصمیم بگیرید، بهتر است از خیر این مرحله بگذرید و بروید سروقت مرحله بعد. اما اگر یکی دو تا کلمه کلیدی جذاب و مناسب یافته اید تا پایان این مرحله با ما همراه باشید.

گروه یا کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود را تایپ کنید، ( بهتر است کلمه کلیدی مورد نظرتان جزئیات بیشتری را در گیرد، به عنوان مثال به جای کلمه “کار آفرین” بنویسید “کار آفرین جوان” و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید. در سمت راست خود ستونی را مشاهده می‌کنید با سرفصل “DIFF”. در این ستون میزان سختی یک کلمه کلیدی درج شده است، به عبارت دیگر این ستون به شما نشان می‌دهد که اگر بخواهید رتبه یک کلمه کلیدی خاص را به صورت رایگان افزایش دهید، تا چه حد باید سختکوشی به خرج دهید. ارقام نوشته شده در این ستون بین ١ تا ١٠٠ متغیر بوده و هر چه این رقم بزرگ تر باشد، بالا بردن رتبه کلمه کلیدی موردنظرتان دشوارتر خواهد بود. اندکی در این سایت کنکاش کنید ( زیاد وقتتان را نمی‌گیرد، چون همان طور که قبلاً گفتم تعداد جستجوهای رایگان در KWFinder.com محدود است.) حال آماده اید تا وارد مرحله بعد شوید.

در قسمت بعد راجع به بقیه مراحل توضیح خواهیم داد …

ارسال شده در برنامه نویسان, تولید محتوابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064