mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوی صعودی یا نزولی سه متد یا سه روش Rising and Falling Three Methods

۱۸ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب الگوهای ادامه دهنده است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

الگوهای ادامه دهنده

 

الگوی صعودی یا نزولی سه متد یا سه روش Rising and Falling Three Methods

 

برای تشکیل این الگو به یک کندل سفید بلند و قدرتمند نیاز است . این کندل شارپ را یک سری کندل با بدنه اصلی کوچک دنبال می کنند . حالت ایده آل سه کندل کوچک است ، ولی دو یا بیشتر از سه کندل هم می توانند در این الگو نقش ایفا کنند . (Rising and Falling Three Methods)

Rising Three Methods

البته باید گفت که این کندل های کوچک هر رنگی می توانند داشته باشند ولی رنگ مشکی معمول تر است .  در نهایت کندل آخر باید کندل سفید شارپی باشد که قیمت Close آن بالا تر از Close اولین کندل بوده ، همین طور Open آن باید بالای Close روز قبل باشد .

Falling Three Methods

 

شکل ۷.۲۶ نمونه Bearish این الگو است . یک کندل مشکی شارپ که بعد از آن سه کندل سفید با بدنه اصلی کوچک ( باید دوباره متذکر شوم که رنگ این گروه سه نفره چندان مهم نمی باشد ولی در حالت Bearish رنگ سفید معمول تر است ) ظاهر می شوند .

در آخر ، الگو برای کامل شدن نیاز به کندل سیاه شارپی دارد که Open آن از Close دیروز پایین تر بوده همچنین Close آن از Close اولین کندل الگو پایین تر باشد .

 

یک نکته : تمام کندل های گروه Three Methods باید به نوعی در دل اولین کندل الگو جای گرفته باشند ،

یا به عبارتی در رنج قیمتی اولین کندل باشند .

 

Rising Three Methods

 

شکل ۷.۲۷ یک نمونه کلاسیک از الگوی Three Methods پایین آورنده را نمایش می دهد . یک فاکتور که دال بر اهمیت این الگوی ادامه دهنده باشد ، میزان حجم معاملات بر روی کندل اول و آخر الگو است . ( چه در بازار Bullish و چه در بازار Bearish )

آن چنان که پیداست در کندل های اول و آخر حجم بیشتری نسبت به کندل گروه وسط داشته ایم و این خود می تواند صحت این الگو را به اثبات برساند .

Rising Three Methods

 

شکل ۷.۲۸ هم نمونه دیگری از این الگو را نمایش می دهد .

 

Dow Jones Transportation Monthly

در شکل ۷.۲۹ به جای سه کندل ، دو کندل در گروه الگوی Three Methods ظاهر شد.  به اضافه این که کندل آخری نتوانست Close بالا تری نسبت به Close کندل اول ثبت کند . پایداری و درستی این الگو در کندل فردا به ثبت رسید . قیمت در یک High جدید بسته شد و تاکیدی بر این بود که یک بازار Bullish شروع شده است .

Rising Three Methods

 

در شکل ۷.۳۰ بدنه های اصلی سه کندل استیک کوچک دقیقا درون بازه تغییرات قیمت کندل اول قرار داشتند ( یکی از پیش نیاز های این الگو ).

Close کندل سفید آخر الگو نتوانست بالاتر از Close کندل اولی بسته شود ، ولی این وظیفه را به کندل بعد از خود واگذار کرد تا الگوی Three Methods ما با کمی انعطاف و اختلاف در معیارهایش به اثبات برسد .

آیا به یکی از کندل های گروه که به شکل دوجی ظاهر شده است توجه کردید ؟

در شکل های بعدی به نمونه های دیگری از این الگو و بحث در مورد آنها خواهیم پرداخت .

Rising Three Methods

 

در شکل ۷.۳۱ الگوی اول با گروهی متشکل از دو کندل شکل گرفت و در الگوی دوم یکی از سه کندل میانی به رنگ مخالف حالت نرمال الگو ظاهر شد . جایی که می بایست سیاه می بود با بدنه ای سفید رنگ ظاهر شد . اما با وجود این تمایزات بازار بعد از هر دوی این ها به مسیر پیش بینی شده الگو ادامه داد .

 

Falling Three Methods

 

در شکل ۷.۲۳ در ماه مارس ۱۹۸۹ پنجره ای رو به پایین در بازار باز شد . بر اساس روایتی که قبلا در مورد پنجره ها بیان کردم ( اصلاحات به سوی پنجره باز می گردند تا ببینند که پنجره را بسته اند یا نه ) ، همین اتفاق هم در هفته بعد افتاد و آنها برگشتند و پنجره را بستند .

بعد از پنجره سه کندل با بدنه های اصلی سفید کوچکی ظاهر شدند که نقاط Open و Close آن ها در رنج قیمت کندل سیاه قبلی بود . و در آخر کندل سیاه بزرگ مهر تاییدی بود بر الگوی Falling Three Methods .

Falling Three Methods

 

در شکل ۷.۳۳ به جای گروه سه کندلی چهار کندل با بدنه های اصلی کوچک تری شکل گرفت . کلید پی بردن زود تر از موعد به این الگو قبل از کامل شدندش ، این بود که همه این چهار کندل درون رنج High و Low کندل سیاه قبل شکل گرفته بودند . و بالاخره کندل سیاه بزرگ آخر هم صحت این الگو را تایید کرد .

به حجم زده شده بر روی هر کدام از کندل های الگو توجه کنید . در روز اول و آخر می بینید که حجم بیشتری نسبت به کندل های گروه میانی داریم . کندل های گروه میانی در مقایسه با دو کندل اول و آخر حجم منقبض شده تری دارند و این خود می تواند دلیلی بر ریزش های ادامه دار جدیدی باشد . چرا که در روزهای سیاه بازار مبادلات بیشتری را شاهد بوده ایم .

Falling Three Methods

در شکل ۷.۳۴ آرایشی از الگوی Falling Three Methods به وجود آمد . اما این بار نه یک چیدمان و الگوی واقعی . تا کندل چهارم این الگو همه چیز به درستی پیش می رفت ولی در پنجمین کندل با این که Open آن زیر Close دیروزش بود ولی نتوانست پایین تر از Close کندل اول بسته شود . تا اینجا الگویی فاقد ارزش تحلیلی داشتیم که اگر می خواستیم مبنایی برای تصمیم گیری روی آن داشته باشیم باید نیم نگاهی هم به Session روز بعد از اتمام الگو می انداختیم .

روز بعد از شکل گیری الگو ، با پدید آمدن یک دوجی ، بازار نه تنها نتوانست قدرت Bearish ها را حفظ کند ، بلکه خود اکنون به یک الگوی معکوس ساز به نام HaramiCross  تبدیل شده بود . الگویی بازگشتی که اشاره می کرد به این که روند نزولی قبل خیلی زود در حال به پایان رسیدن است .

اکنون اگر کوچک ترین حدس و گمانی هم برای صحت پیش بینی الگوی Three Methods وجود داشت دیگر از بین رفته بود .

یک نکته یا بهتر است بگویم یک نصیحت :

همیشه و همیشه صبر کنید تا الگو و Pattern شما is Formed  ، یعنی این که به خود آرایش بگیرد،

and Confirmed ، یعنی این که تایید شود و سپس وارد پوزیشن شوید …

 

Falling Three Methods

شکل ۷.۳۵ نمونه کلاسیکی از الگوی Falling Three Methods است . الگویی که با یک Hammer به پایان رسید . در واقع مدرکی که اثبات کرد بعد از Hammer بازار دیگر روند نزولی ندارد و تغییر جهت می دهد الگوی Bullish Engulfing Pattern بعد از Hammer بود .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, الگوهای ادامه دهنده, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064