mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

بازی فاصله ها در قیمت های بالا و پایین High and Low Price Gapping Play

۱۴ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب الگوهای ادامه دهنده است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

الگوهای ادامه دهنده

برای بازار عادیست که بعد از یک حرکت سریع تا شروع کردن حرکت و جهش بعدی ، دستاورد ها و اهداف خود را تحکیم کند . گاهی این محکم سازی به وسیله یک سری از کندل استیک هایی با بدنه اصلی کوچک صورت می پذیرد . گروهی از بدنه های اصلی کوچک بعد از یک بخش کندل استیکی قوی ( High Price Gapping Play ) ، این را نشان می دهد که بازار نامعلوم و نامشخص است . در این حال اگر یک فاصله یا پنجره در قسمت بالای این بدنه های کوچک ایجاد شود ( Low Price Gapping Play ) ، زمانی برای خرید است .این حالت نمونه ای از الگوی بازی فاصله در قیمت بالایی است .

 

High & Low Price Gapping Play

 

شکل ۷.۱۷ را ببینید . این الگو به این دلیل به این نام خوانده می شود که قیمت های نزدیک به قیمت های بالای اخیر در تردید و انتظارند و سپس در بالایشان ناگهان فاصله ای ایجاد می شود . الگوی بازی فاصله ها در قیمت های پایینی نقطه متقابل و پایین آورنده الگوی بازی فاصله بالایی است . این الگو همان طور که در شکل ۷.۱۸ می بینید یک پنجره پایینی بعد از نوار و باند متراکم از قیمت های پایین است .

در ابتدا این کندل های کوچک به گونه ای ظاهر می شوند که گویی یک شکل به خصوص به خود گرفته اند . ولی پس از اینکه بازار به سمت پایین توسط پنجره شکسته شده تمام امید Bull ها نقش بر آب می شود.

 

High Price Gapping Play

 

High Price Gapping Play

 

در شکل ۷.۱۹ در ماه نوامبر یک دسته سه تایی از بدنه های اصلی کوچک به درک و فهم اهداف کندل بلند سفید قبل کمک کردند . وقتی قیمت شکر در جهت بالا پنجره ای باز کرد ، آن موقع بود که الگوی بازی فاصله ها را کامل کرد و تا زمانی که با ابر سیاهی پوشیده نشد به مسیر صعودی خود ادامه داد .

در الگوی بازی فاصله دوم هم می بینید که پنجره شکل گرفته خود تبدیل به یک سطح حمایت شد.

 

High Price Gapping Play

 

کندل های شکل ۷.۲۰ زمانی که در ۲۹ ژوئن با باز شدن پنجره الگوی بازی فاصله بالایی را تشکیل دادند ، یک علامت بالابرندگی را به وجود آوردند .

 

Low Price Gapping Play

 

Low Price Gapping Play

 

همانطور که در شکل ۷.۲۱ می بینید ، در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ نمودار P&S به سرعت حدود ۱۸ پوینت سقوط کردند . سپس بازار به مدت یک هفته وارد یک حرکت خنثی شد. برای یک الگوی بازی فاصله ، این به هم پیوستگی ( ترکیب ) نباید بیشتر از یازده بخش طول بکشد . تکنیک ها و پروژه هایی که برای تفسیر کندل ها به کار می روند راهنما هستند نه قوانین سفت و سخت .

در اینجا نمونه ای داریم که یک الگوی بازی فاصله در قیمت پایینی ایده آلی دیده نشد . در اصل برای یک الگوی بازی فاصله پایینی ، بازار باید پایین تر از روز یا سکشن قبل
فاصله بگیرد . ( با گپ همراه باشد ) .

قیمت پایین در یکم ماه آگوست ۳۵۵,۸ و قیمت بالا در دوم آگوست ۳۵۵,۹ بود . پس گپ یا فاصله ای وجود نداشت . با این حال آن روز با بسته شدن قیمت در نواحی پایین می توان انتظار یک حرکت رو به پایین را از این مارکت داشت . اینکه چطور می توان حدس زد که بازاری ریزشی را در پیش داریم باید گفت : بعد از آن ریزش سریع ، کندل های کوچک شکل گرفته هیچ کدام در پایین خودشان بسته نشدند ( سایه پایینی داشتند ) . بله ، به خاطر همین ، قیمت ها برای چند روز در همین سطح پایین گرفتار شده بودند .

بعد از آنکه آن کندل ( Sell Signal ) در قسمت پایین تری از Close های کندل های کوچک قبلی بسته شد ، می شد به این نتیجه رسید که الگویی شبیه به بازی فاصله پایینی که یک الگوی ادامه دهنده می باشد شکل گرفته است . این نشان می دهد که چگونه الگوهای کندل استیکی همانند تمام تکنیک های تحلیلی دیگر ، می توانند در بعضی مواقع به گونه ای غیر متعارف و معمول خود را نشان دهند .

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, الگوهای ادامه دهنده, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064