mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

اهمیت عدد ۳ در تحلیل کندل استیک ها ( Analysis of candlesticks )

۷ خرداد ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختارهای معکوس است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک های زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختارهای معکوس

 

اهمیت عدد ۳ در تحلیل کندل استیک ها ( Analysis of candlesticks )

 

شاید اهمیت راس ها و ته های سه گانه از نظر ژاپنی ها به دلیل اهمیت عدد ۳ در فرهنگ ژاپن باشد . مفاهیم ، الگو ها و تکنیک های زیادی وجود دارند که در تحلیل تکنیکی غربی و ژاپنی بر روی عدد ۳ پایه گذاری شده اند . این عدد نقش مهمی در بسیاری از دیدگاه های تکنیکی بازی می کند . برای مثال می توان گفت :

بازار های بالا برنده و پایین آورنده ۳ جنبه یا سه حالت دارند – ۳ نوع فاصله در الگو های معکوس وجود دارد مثل راس سه گانه ، سر و شانه که شامل سه قله است – سه مسیر روند وجود دارد ، صعودی ، نزولی و ساید – در میان الگو های ادامه دهنده روند سه نوع مثلث وجود دارد ، متقارن ، صعود کننده و سقوط کننده – ۳ اصل در مبدا اطلاعات وجود دارد ، حجم ، قیمت و سود .

به دلایل دیگر شماره ۳ نقش بر جسته ای در طول تمامی تحلیل های تکنیکی بازی می کند . در ژاپن قبل از توسعه ، عدد ۳ نشان از یک هم بستگی بود و معنی عرفانی داشت . ضرب المثلی وجود دارد

:: سه بار خوش شانسی ::

 

که این عقیده را تایید می کند . در ضمن همان طور که عدد ۳ به عنوان شانس تقلی می شود ، عدد ۴ به عنوان یک چهره منفور در نظر گرفته می شود . دلیل این اعتقاد برای اثبات کردن ساده است . در بین ژاپنی ها تلفظ عدد ۴ و کلمه مرگ مشابه یگدیگر هستند .

تکرار های عدد ۳ در نمودار های کندل استیک عبارتند از :

۳ سرباز سفید که یک حرکت به بالا را خبر می دهد . ۳ کندل مشکی نحس که یک سقوط قیمت را پیش بینی می کند . الگوی های راس سه کوه ، کوه بودا ، سه رود ، بودای واژگون . ۳ پنجره که گستردگی یک حرکت را تعیین می کند . ۳ روش یا ۳ متد ( که در مقالات بعد خواهید دید ) و در نهایت تمام الگوهایی که با سه کندل استیک کامل می شوند هم چون ستاره ها .

هم چنین ژاپنی ها اعتقاد دارند که اگر یک پنجره در یک روند صعودی در طول سه روز یا ۳ کندل بسته نشده باشد در آن صورت بازار به سمت بالا حرکت خواهد کرد .

این ها همه نشانه هایی از اهمیت عدد ۳ را به ما نشان می دهند و این که چقدر باید در تحلیل ها و بررسی های خود به این نکات ریز دقت داشته باشیم .

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختارهای معکوس, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064