mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

ستاره عصرگاهی The Evening Star

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

 

 ستاره عصرگاهی The Evening Star

 

ستاره عصرگاهی (The Evening Star ) همتای پایین آورنده ستاره صبحگاهی است . دلیل نام گذاری آن هم این است که ستاره عصر (سیاره ونوس ) قبل از شروع تاریکی ظاهر می شود . این ستاره یک معکوس در راس است . سه کندل ستاره عصر را می سازند. ( شکل ۵.۷ ) ، کندل اول بدنه اصلی سفید بلندی دارد که یک ستاره به دنبال آن می آید . ستاره اولین نشانه یک راس است . سومین کندل وجود یک راس را تقویت می کند و الگوی سه کندلی ستاره عصر گاهی را کامل می کند . کندل سوم یک بدنه اصلی مشکی دارد که به سرعت در داخل اولین کندل الگو ( کندل سفید ) نفوذ می کند . من می خواهم الگوی ستاره عصر را با یک چراغ راهنمایی مقایسه کنم . این چراغ از سه رنگ سبز، زرد و قرمز تشکیل شده است . رنگ سبز اجازه شروع و حرکت را می دهد (همان کندل سفید )، رنگ زرد علامت هشدار است ( ستاره ) و بالا خره رنگ قرمز می گوید که باید بایستید و در واقع روند قبلی متوقف شده است ( کندل سیاه سوم ) ، در اصل باید بین ستاره و دو کندل مجاور خود فاصله داشته باشد ، اما بر حسب تجارب من این فاصله دوم یعنی فاصله بین ستاره و کندل سوم کمتر دیده می شود که برای موفقیت این الگو ضروری نمی باشد . عامل اصلی باید گستردگی نفوذ بدنه اصلی کندل سیاه به داخل بدنه اصلی کندل سفید روز اول باشد. این الگو شبیه به الگوی جزیزه راس غربی نیز هست.

eventing star

western island top

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الگوی ستاره عصر گاهی شکل ۵.۹ نمودار Dow در تابستان سال ۱۹۸۷ راس این بازار قبل از شکست را به نمایش می گذارد .

The Evening Star

شکل ۵.۱۰ یک مثال از این است که چطور اندیکاتورهای کندل استیک می توانند یک علامت معکوس را که به آسانی با ابزارهای غربی پیدا نمی شود ، هشدار دهند.
ساعت آخر پنجم سپتامبر و دو ساعت اول روز بعد یک الگوی ستاره عصرگاهی را شکل دادند . در این مثال کندل استیک ها یک علامت معکوس در راس را تهیه کردند . هم چنین توجه کنید که چطور حرکت رو به بالایی که با این ستاره عصرگاهی به پایان رسید ، خود با یک ستاره صبحگاهی آغاز شده بود.

The Evening Star

 

همان طور که به وجود آمدن یک ستاره عصرگاهی در یک روند صعودی یک سیگنال بسیار مهم به شمار می رود ، شکل گیری این ستاره در یک روند ساید ( یک ناحیه متراکم و خنثی ) در صورتی که با یک سیگنال Bearish  دیگر تایید شود نیز می تواند مهم و قابل توجه باشد .
نگاهی به شکل ۵.۱۱ بیندازید . در اواسط آپریل ، روز ستاره با یک منطقه مقاومت منطبق شده بود . قیمت این سطح ۴۱۳ دلار بود . این ناحیه یک خط حمایت قدیمی در اواخر ماه مارس به شمار می رفت . خط حمایت قدیمی اغلب تبدیل به خط مقاومت جدید می شود . سعی کنید این را به خاطر بسپارید !
این یک قانون معاملاتی مفید است . در مقالات آینده حمایت ها و مقاومت ها را بیشتر توضیح خواهم داد.
در هر حال سطح مقاومت ۴۱۳ دلار با ظهور ستاره عصر گاهی هم زمان می شود و این منفی بودن الگو را تقویت می کند.

eventing star

 

شکل ۵.۱۲ یک ستاره عصرگاهی را در اواسط دسامبر نشان می دهد . قبل از ستاره یک کندل سفید بلند و قوی و به دنبال آن یک کندل بلندسیاه و قدرتمند می آید . یک اختلاف در ستاره عصرگاهی اواسط نوامبر وجود دارد . دلیلش هم این بود که یک ستاره یک بدنه اصلی بلند قبل از خود دارد و سپس یک بدنه اصلی ( در اینجا مشکی ) به دنبال آن می آید . ما بدنه اصلی سفید یا سیاهی در اینجا ندیدیم . به هر حال آن را یک راس می بینیم نه به خاطر شباهتش به ستاره عصرگاهی بلکه به خاطر الگوی Hanging Man  تاریخ ۲۱نوامبر ( خود کندل ستاره ) ، کندل بعد زیر بدنه اصلی Hanging Man باز شد و یک راس بودن را تایید کرد .

eventing star

 

بعضی از عواملی که احتمال معکوس ساز بودن یک ستاره عصرگاهی یا صبحگاهی را افزایش می دهد عبارتند از :

۱ – اگر یک فاصله ( Gap ) بین بدنه های اصلی کندل های مجاور ستاره وجود داشته باشد.

۲ – زمانی که کندل سوم به طور عمیق به درون بدنه اصلی کندل روز اول الگو نفوذ کرده و بسته شده باشد.

۳ – اگر حجم کمی در بخش یا Session اول الگو و حجم سنگینی در Session سوم وجود داشته باشد . این یک کاهش نیرو در روند قبل و افزایش نیرو در روند جدید را نشان می دهد .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ستاره ها, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064