mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

ستاره صبحگاهی The Morning Star

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار ستاره ها است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ستاره ها

 

ستاره صبحگاهی The Morning Star

Morning Star

ستاره صبحگاهی (The Morning Star) در  شکل ۵.۳  یک الگوی معکوس در انتهاست . این الگو به این دلیل نام گذاری شده که ستاره صبحگاهی زودتر از خورشید پدیدار می شود و در واقع طلوع خروشید را نوید می دهد . آن نیز قیمت های بالاتری را نوید می دهد .

این الگو از یک بدنه اصلی بلند و مشکی رنگ که به دنبال آن کندلی با یک بدنه اصلی کوچک که با یک گپ پایین تر از کلوز امروز باز شده ایجاد می شود. ( همیشه یادتان باشد که این دو کندل الگوی یک ستاره ابتدایی را می سازند ) ، کندل سوم یک بدنه اصلی سفید دارد که به خوبی به نیمه های بدنه اصلی کندل سیاه روز اول نفوذ کرده است . این الگو علامتی است که نشان می دهد بالابرنده کنترل بازار را در دست گرفته اند .

من برای درک و فهم منطق قرار گرفته در پشت هر یک از این الگو ها آنها را بصورت جداگانه تفسیر خواهم کرد :

بازار در یک روند نزولی است و زمانی که ما آن کندل مشکی بلند را می بینیم چیزی غیر از این هم نمی تواند باشد . در آن زمان پایین آورنده ها حاکم بودند . در روز بعد یک بدنه اصلی کوچک ظاهر می شود و این به این معنی است که ظرفیت فروشندگان برای پایین بردن بازار در حال کم شدن است .

کندل بعد با بدنه اصلی سفید بزرگ ثابت می کند که بالا برنده ها پیروز شده اند . یک ستاره صبحگاهی ایده آل یک فاصله قبل و بعد از روز ستاره دارد . البته باید گفت که فاصله بین ستاره و کندل روز بعد از آن کمتر دیده می شود ، اما با این حال کمبود آن به نظر نمی رسد که چیزی از قدرت این الگو بکاهد .

در شکل ۵.۴ یک الگوی ستاره صبحگاهی در طول ۱۹ تا ۲۱ دسامبر ساخته شد . حرکت رو به بالایی که توسط این الگوی به وجود آمده بود سرانجام در ۲۷ و ۲۸ همان ماه با ظهور یک الگوی ابر سیاه به پایان رسید.

Morning Star

 

 

Morning Star3قیمت های پایین به وجود آمده در اولین هفته از ماه اکتبر سرانجام ظاهری همچون یک ستاره را به خود گرفت . هفته بعد از این ستاره مارکت کندل بلند سفیدی ساخت که همین کندل بلند و قدرتمند باعث تایید و تثبیت الگوی ستاره صبحگاهی شد.

کندل سیاه بعد از این کندل بلند سفید شکل و فرم یک الگوی ابر سیاه را داشت. بازار بعد از این کندل تا حدودی و بصورت موقت به عقب بازگشت کرد . با این حال ستاره صبحگاهی همچنان یک کف مهم به شمار می رفت .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در شکل ۵.۶ کمی اختلاف در فرم ایده آل ستاره صبحگاهی وجود دارد . در این نمونه بیشتر از یک ستاره ( ۳ ستاره ) در الگو شکل گرفته است. توجه کنید که چطور ستاره سوم که بدنه اصلی کوچکی دارد خود به شکل Hammer و همچنین Bullish Engulfing ظاهر شده است.

Morning Star

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

 

ارسال شده در ارز دیجیتال, ستاره ها, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064