mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

الگوی فراگیر Engulfing Pattern

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

الگوی فراگیر Engulfing Pattern

الگوهای Hammer و HangingMan خطوط کندل استیکی انفرادی هستند. آنها می توانند سیگنال های مهمی را در مورد سلامت بازار بفرستند . بیشتر سیگنال های کندل استیکی بر روی ترکیبی از خطوط کندل استیک انفرادی بنیان شده اند.
engulfing pattern اولین الگو از الگوهای مرکب کندل استیک است. این الگوی یک الگوی معکوس ساز مهم و اصلی ( Major ) است با دو کندل با رنگ های متفاوت در بدنه های اصلی.
شکل ۴.۱۸ یک الگوی Bullish Engulfing  را نشان می دهد. بازار در یک روند نزولی می باشد. سپس یک بدنه اصلی سفید ( Bullish ) بدنه مشکی قبل را فرا می گیرد یا می پوشاند. این نشان می دهد که فشار خرید فشار فروش را سرتاسر فرا گرفته است.
شکل ۴.۱۹ یک الگوی Bearish Engulfing را نشان می دهد. مارکت در حال معامله در نقاط High قرار دارد. کندل سفید قبل با یک کندل سیاه پوشانده می شود. یک سیگنال معکوس از یک نقطه Top.
این نشان می دهد که Bear ها کنترل بازار را از دست Bull ها در آورده اند.

BullishEngulfing and BearishEngulfing

 

 

۳ معیار سنجش برای یک الگوی فراگیر وجود دارد :

۱ – بازار در یک مسیر کاملا صعودی یا نزولی آشکار و واضح قرار داشته باشد. حتی اگر روند در یک دوره کوتاه مدت باشد.

۲ – دو کندل استیک ساختار این الگو را می سازند. بدنه اصلی کندل دوم باید بدنه اصلی کندل اول را فراگیرد. ( البته نیازی نیست که سایه ها
را هم پوشش دهد، ملاک فقط بدنه اصلی است )

۳ – رنگ بدنه اصلی کندل دوم باید بدنه اصلی قبل متفاوت باشد. ( البته این قانون استثایی هم دارد : اگر اولین بدنه اصلی الگوی Engulfing بسیار کوچک باشد که تقریبا بصورت دوجی دیده شود رنگ آن تفاوتی نمی کند ) بعد از یک روند نزولی کندل سفیدی با بدنه اصلی خیلی کوچک که با کندل سفید بلند دیگری پوشش داده شود یک Bullish Engulfing  را می سازد. یا در یک روند صعودی کندل سیاهی با بدنه اصلی خیلی کوچک که با کندل سیاه بزرگ و بلندی پوشش داده شود می تواند یک      Bearish Engulfing را بسازد.

بعضی از مواردی که احتمال معکوس سازی الگوی Engulfing را افزایش می دهد عبارتند از :

۱ – اگر اولین کندل از این الگو یک بدنه اصلی خیلی کوچک داشت و دومین کندل بدنه اصلی بلندی داشته باشد، این یک انحلال در نیروی روند قبلی و سپس یک افزایش در نیروی حرکت جدید را نشان می دهد.

۲ – اگر الگوی Engulfing بعد از یک حرکت ممتد و طولای و یا یک حرکت سریع ظاهر شود.

۳ – اگر یک حجم سنگین روی دومین بدنه اصلی الگو به وجود بیاد. ( این می تواند به آسانی یک ضربه خاموش باشد )

۴ – اگر کندل دوم الگو بیشتر از یک بدنه اصلی را پوشش دهد.

در شکل ۴.۲۰ دو الگوی Bullish Engulfing و یک الگوی Bearish Engulfing به خوبی در چارت هفتگی فرانک سوئیس انجام وظیفه کرده اند.

Bullish and Bearish Engulfing

در شکل ۴.۲۱ که نمودار نفت خام ماهیانه است هر دو نمونه از این الگو دیده می شود ( Bullish و Bearish ) در اواخر سال ۸۰ یک کاهش شدید ۲۵ دلاری در بازار شکل گرفت . ماه های سوم و چهارم سال ۸۰ الگوی Bullish Engulfing را ساختند. بعد از چندین ماه حال سیگنالی ظاهر شده بود از اینکه این روند نزولی به پایان رسیده است.
رالی صعودی که با الگوی Bullish قبلی شروع شده بود در اواسط سال ۸۳ با یک Bearish Engulfing دیگر به پایان رسید.
الگوی کوچک Bullish Engulfing که در ماه های فوریه و مارس سال ۸۸ شکل گرفت ، روند نزولی شکل گرفته از اواسط سال ۸۷ را متوقف کرد. بعد از شکل گیری این الگو بازار تقریبا برای مدت ۵ ماه به حالت ساید یا خثنی تغییر مسیر داد.
الگوی Bearish Engulfing فوریه سال ۹۰ پس از چندین کندل کوچک صعودی شکل گرفت . این یک الگوی Bearish عالی نبود، اما باید گفت در تمامی تجزیه و تحلیل های کندل استیکی همانند دیگر تکنیک های نموداری مقداری انعطاف و آزادی عمل مجاز است.
اطمینان بخش تر آن است که به این حرکت بازار به شکل یک الگوی Bearish Engulfing با تمام مفاهیم ذاتی پایین آورندگیش نگاه کنیم تا اینکه کلا آنرا نادیده بگیریم و از آن بگذریم.

Bullish and Bearish Engulfing

به فعالیت قیمت در هفتم و هشتم جولای در شکل ۴.۲۲ نگاه کنید. اینجا ما نمی توانستیم به وسیله الگوی روز معکوس غربی زمانی که هیچ بالای جدیدی ساخته نشده علامت چرخش در این روند را بدست بیاوریم. اما اکنون با استفاده از کندل استیک ها یک سیگنال معکوس پایین آورنده به نام Bearish Engulfing دیده می شود.
دو کندل استیک ۱ و ۲ در اوایل ژوئن شبیه به الگوی Bullish Engulfing بودند. الگوی Bullish Engulfing یک الگوی معکوس ساز انتها است.
این به این معنی است که باید بعد از یک مسیر نزولی یا در بعضی مواقع در کف یک حرکت ساید اتفاق بیافتد. به همین دلیل این الگو پس از ظاهر شدن نه تنها عمل مورد انتظار بالا برندگی را انجام نداد بلکه به عکس به وظیفه خود عمل کرد.

Bullish and Bearish Engulfing

شکل ۴.۲۳ یک سری از الگو های Bearish Engulfing را نشان می دهد. الگوی شماره ۱ مارکت را بعد از یک روند صعودی برای مدت چندین ماه به یک روند ساید کشاند. الگوی Engulfing دوم تنها یک استراحت موقت بود برای ادامه روند. الگوی های Bearish شماره ۳ و ۴ و ۵ همگی سیگنال های معکوسی دادند که با اصول تکنیکی غربی قابل تشخیص نیستند. آنها به درستی در جای خود قرار دارند.

 

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختار نمودارهای شمعی, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064