mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

ساختار کندل استیک ها ( Constructing the Candlesticks )

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

این مقاله ادامه مطالب ساختار نمودارهای شمعی است اگر مطالب قبلی را نخوانده اید خواهشمندم

به لینک زیر بروید تا تمامی مطلب این مقاله  را بطور کامل درک کنید.

ساختار نمودارهای شمعی

 

Without Oars you cannot Cross in a beat
بدون پارو نمی توانید با قایق حرکت کنید

رسم خطوط کندل استیک ها(Candlesticks)

در ترسیم کندل های ژاپنی (Candlesticks) به قسمت پهن کندل ، بدنه اصلی می گویند. بدنه اصلی فاصله بین زمان باز شدن و بسته شدن قیمت در طول یک Session مشخص را نشان می دهد. اگر بدنه اصلی توپر یا مشکی باشد معنی آن این است که قیمت بسته شدن آن Session پایین تر از قیمت باز شدن می باشد. و اگر بدنه اصلی سفید یا تو خالی باشد یعنی اینکه قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن Session است.
خطوط باریک بالا و پایین بدنه اصلی سایه نامیده می شوند. این سایه ها حداکثر و حداقل قیمت را در آن بخش زمانی نشان می دهند. سایه بالایی را Shadow Upper و سایه پایینی را Shadow Lower نام گذاری می کنند. چارت های کندل استیک (Candlesticks) را به دلیل شباهت شکل ظاهریشان به شمعها و فتیله هایش به این نام یعنی شمع های ژاپنی نام گذاری کرده اند.

candlestick

 

اگر یک کندل سایه بالایی نداشته باشد به آن می گویند سر تراشیده و اگر سایه پایین را نداشته باشد به آن می گویند ته تراشیده . در شکل ۳.۴ کندل استیک مشکی، یک دوره Bearish ( پایین آورنده ) را نشان می دهد. شکل ۳.۵ یک دوره Bullish ( بالابرنده ) را نشان می دهد.

spinningTops and Doji

شکل ۳.۶  کندلی با بدنه اصلی کوچک و نشان از یک تقلا بینبالابرنده و پایین آورنده ها ( به آنها راس های چرخان یا SpinningTops ) نیز می گویند. همانطور که بعدا نشان خواهم داد ، آنها در قسمت ساختارها و الگوهایی مثل Harami یا ستاره های صبحگاهی و عصرگاهی مهم خواهند بود. TopsSpinning ها هم می توانند سفید و هم مشکی باشند. کوچک بودن بدنه اصلی نشان دهنده یک راس چرخان یا TopsSpinning است.

شکل ۳.۷ معکوس کننده هایی از جنس خطوط دوجی هستند. یک دوجی زمانی اتفاق می افتد که نقاط Open و Close در یک نقطه یا خیلی نزدیک به هم قرار بگیرند. به دلیل اهمیت دوجی ها یک مقاله کامل را به آنها اختصاص داده ام.

بعضی از شما ممکن است نکاتی را در مورد خطوط Yang و Yin شنیده باشید. این ها اسامی چینی هستند. خطوط Yin را برای کندل های سیاه و خطوط Yang را برای کندل های سفید استفاده می کنند. در ژاپن به کندل سیاه in-sen و به کندل سفید yo-sen گفته می شود که به معنی خط مشکی و خط سفید است. ژاپنی های تاکید زیادی بر روی نقاط باز و بسته شدن کندل ها دارند. زیرا این دو نشان دهنده احساسات آن روز یا آن Session معامالتی است.

 

ژاپنی ها ضرب المثلی دارند که می گوید : اولین ساعت صبح سکان تمام روز است.

آنها اولین راهنماهای سمت و جهت روزانه را برای ما مهیا می کنند. بعد از باز شدن قیمت اکنون دیگر خریداران و فروشندگان معیاری برای موقعیت خود دارند. در این بخش قیمت باز شدن منظره ای از یک میدان جنگ و یک موقعیت موقتی از سربازان متقابل را آماده می کند. تریدرها و تجار بزرگ سعی می کنند بازار را در هنگام باز شدن با خرید های بزرگ یا فروش های بزرگ به سمت مورد نظر خود جهت دهند. ژاپنی ها این را یک حمله صبحگاهی می نامند . ( باز هم یک عبارت نظامی دیگر آن چنان که در طول این مقالات بیشتر از آنها خواهید شنید . )

اصطلاحات کندل استیک ها و احساسات بازار

اصول تکنیکی تنها راه اندازه گیری اجزا و مولفه های احساسات بازار هستند. نام های چارت های کندل استیک ژاپنی این حقیقت را آشکار می سازد. این اسامی یک مکانیزم رنگارنگی است که برای شرح دادن و توصیف احساسات و هیجانات بازار در زمانی که الگوهای کندل استیکی شکل می گیرند، استفاده می شود.

با شنیدن واژه های  HangingMan یا DarkCloudCover آیا فکر می کنید بازار در یک وضعیت سالم است؟ البته که نه. هر دوی اینها الگوهای پایین آورنده ( Bearish ) هستند و نام های آنها بطور روشن به شرایط ناسالم بازار اشاره می کند.

بسیاری از نام ها و الگوهای ژاپنی در این مقالات وجود دارد که نه تنها چارت های کندل استیک را جذاب می سازند، بلکه یاد گیری آنها را نیز آسان می کنند. در چند مقاله آینده بدون دانستن اینکه این الگو ها چه شکل و فرمی دارند، تنها با شنیدن نامشان می فهمید که Bearish هستند یا Bullish .مطمئناً ستاره عصرگاهی قبل از تاریکی ظاهر می شود و ستاره صبحگاهی قبل از طلوع و روشنایی آفتاب پدیدار می شود.
نقطه بسته شدن یک نکته محوری دیگری است برای تشخیص احساسات و هیجانات بازار. جایی است که بسیاری از متخصصان و تجار بزرگ برای شکل گرفتن آنها صبر می کنند. خیلی از سیستم های کامپیوتری( مثل سیستم MovingAverage) بر پایه همین نقطه Closeشکل گرفته اند.
درمقاله بعد توجهتان را به اینکه چطور خطوط کندل استیک (Candlesticks) به تنهایی یا بصورت ترکیبی کلیدی را برای تشخیص روند در دست ما قرار می دهند جلب می کنم .

 

توجه داشته باشید تمامی این مثال ها را برای خود در چارت های اصلی تست کنید و نگاه کنید ،

بهترین سایتی که میتوانید در زمینه چارت ها به خوبی آن ها رو به صورت لحظه نگاه کنید سایت تریدینگ ویو می باشد.

ارسال شده در ارز دیجیتال, ساختار نمودارهای شمعی, مطالب آموزشیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064