mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

سئو منفی چیست ؟راهکارهای مقابله با حملات سایت‌های رقیب

۲۳ فروردین ۱۴۰۰

امروزه ظاهر شدن در صفحات اول موتورهای جست‌و‌جو یکی از فاکتورهای مهم برای رشد و پیشرفت کسب‌و‌کارها می‌باشد. استفاده از تکنیک‌ها و انواع روش‌های سئو در بهبود جایگاه وب‌سایت شما و بهینه‌سازی آن اهمیت ویژه‌ای دارد. اما گاهی‌اوقات وب‌سایت‌های رقیب به جای استفاده از این تکنیک‌ها و تولید محتوای کارآمد برای وب‌سایت خود، با استفاده از روش‌‌های غیرقانونی و سئو کلاه سیاه، وب‌سایت شما را مورد حمله قرار می‌دهند!

اگر می‌خواهید بدانید سئو منفی چیست ؟ سایت‌های رقیب چگونه می‌توانند با استفاده از آن رتبه سایت شما را کاهش دهند؟ و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ در این مقاله همراه من باشید.(توجه داشته باشید برای کار کردن با هریک از ابزار های معرفی شده مقاله ای ارائه خواهم کرد)

سئو منفی چیست ؟

سئو منفی یا سئو سیاه مجموعه اقداماتی است که با هدف کاهش رتبه سایت رقیب در نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. این فعالیت‌ها ممکن است شامل ساخت اسپم، پیوندهای غیر اصولی به سایت، کپی مطالب، ایجاد پروفایل‌های اجتماعی جعلی و حتی هک سایت باشد!

در حالت کلی، ‌Google ابزار Disavow Tool را برای کمک به وب‌مسترها برای رفع این مشکل منتشر کرده است که می‌توانید بک‌لینک‌های اسپم شناسایی شده را گزارش دهید. این‌کار معمولاً ۲-۴ هفته طول می‌کشد تا کار کند.

نحوه جلوگیری از حملات سئو منفی

بعد از پاسخ به سوال سئو منفی چیست ؟ نیاز است بدانید برای جلوگیری و مقابله با آن چه اقداماتی را می‌توانید انجام دهید تا امنیت وب‌سایت خود را تا حدودی تضمین کنید. در ادامه مقاله به معرفی ۶ راهکار در این زمینه خواهم پرداخت:

۱- تنظیم اعلان‌های ایمیل Google Webmaster Tools

GoogleWebmasterTools

اگر وب‌سایت شما توسط بدافزار مورد حمله قرار می‌گیرد، صفحات شما ایندکس نمی‌شوند و یا ‌شما مشکلات اتصال سرور را دارید می‌توانید از گوگل اعلان اخطار دریافت کنید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وب‌سایت خود را به Google Webmaster Tools وصل کنید. برای این‌کار به حساب کاربری خود وارد شوید و روی “Preferences Tools Webmaster Tools” کلیک کنید. اعلان‌های ایمیل را فعال کنید و برای دریافت انواع هشدار برای انواع مشکلات، گزینه موردنظر را انتخاب کنید. سپس روی “ذخیره” کلیک کنید.

 

۲- بررسی ‌لینک‌های سایت

بیشتر اوقات سایت رقیب با ایجاد لینک‌های کم کیفیت و دادن صدها یا هزاران لینک اسپم به وب‌سایت شما، سئو منفی را علیه وب‌سایت شما انجام می‌دهد. به‌همین خاطر بسیار مهم است که بدانید چه کسی پیوندها را ایجاد می‌کند یا به وب‌سایت شما تغییر مسیر می‌دهد. منشا این لینک‌های اسپم مجموعه‌ای از سایت‌های به‌هم‌پیوسته و مرتبط هست که به آن‌ها مزارع لینک‌دهی (link farms) گفته می‌شود.

برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی که برای این‌کار ایجاد شده‌اند، کمک بگیرید. این ابزارها از بهترین و آسان‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا وب‌سایت شما بک‌لینک‌های مهم را به دست آورد یا هشدارهای ایمیل را برای شما ارسال کند.

این ابزار اطلاعات را در قالب یک نمودار نیز نشان می‌دهند. جهش ناگهانی تعداد لینک ها در نمودار و جداول می‌تواند هشداری به شما باشد که لینک های خود را بررسی نمایید.(ابزارهای آنالیز بک‌لینک وب‌سایت)

 

۳- محافظت از بک‌لینک‌های سایت خود

خیلی از اوقات اسپم‌ها سعی در حذف بهترین بک‌لینک‌های شما دارند. آن‌ها معمولاً با استفاده از نام شما با صاحب وب‌سایت ارتباط برقرار می‌کنند و از مدیر وب درخواست می‌کنند که بک لینک شما را حذف کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید این دو کار را انجام دهید:

  1. وقتی با وب‌مسترها برای ایجاد بک‌لینک ارتباط برقرار می‌کنید ، به جای استفاده از Gmail یا Yahoo از آدرس دامنه خود استفاده کنید. با این روش ثابت می‌کنید که برای وب‌سایتی که قصد ایجاد بک‌لینک برای آن دارید، کار می‌کنید. ایمیل شما باید به صورت زیر باشد: yourname@yourdomain.com
  2. بهترین بک‌لینک‌های خود را پیگیری کنید. برای این‌کار می‌توانید از Monitor Backlinks استفاده کنید. به لیست بک‌لینک‌های خود بروید و بر اساس صفحه رتبه‌بندی یا فعالیت‌های اجتماعی، آن را مرتب‌سازی کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید همواره بک‌لینک‌های خود را پیگیری کنید.

۴- وب‌سایت خود را از بدافزارها و هکرها ایمن کنید.

GoogleAuthenticator

امنیت در فضای وب، مهم‌ترین اصل برای هر کسب‌و‌کاری است. هکرها می‌توانند با هک و کنترل وب‌سایت شما، محتوا را از طریق افزودن لینک‌های اسپم دستکاری یا با ریدایرکت کردن صفحات شما به صفحات دیگر، به وب‌سایت شما ضربات جبران‌ناپذیری بزنند.

برای جلوگیری از هک شدن می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • اگر از WordPress استفاده می‌کنید، افزونه Google Authenticator را نصب کنید و یک رمز تأیید دو مرحله‌ای ایجاد کنید.
  • با شماره‌ها و کاراکترهای ویژه، رمزعبور قوی برای خود ایجاد کنید.
  • بطور منظم از پرونده‌ها و پایگاه داده خود، نسخه‌های پشتیبان ایجاد کنید.
  • اگر وب‌سایت شما به کاربران اجازه می‌دهد تا پرونده‌ها را بارگذاری کنند، با شرکت میزبان خود صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید که چگونه می‌توانید آنتی ویروسی برای جلوگیری از بدافزارها نصب کنید.

۵- بررسی محتوای تکراری و کپی شده

یکی از رایج ترین تکنیک‌هایی که سایت‌های رقیب برای اسپم کردن استفاده می‌کنند تکثیر محتوای کپی شده است. آن‌ها محتوای وب‌سایت شما را کپی کرده و آن را در هر جایی که می‌توانند ارسال می‌کنند. اگر بیشتر مطالب شما کپی شده باشد، این احتمال بزرگ وجود دارد که وب‌سایت شما توسط موتورهای جست‌و‌جو جریمه شود.

۶- سرعت وب‌سایت خود را چک کنید.

اگر به طور ناگهانی وب‌سایت شما زمان بارگذاری بسیار طولانی‌ دارد، اطمینان حاصل کنید که به این دلیل نیست که شخصی هزاران درخواست در هر ثانیه به سرور شما ارسال می‌کند. اگر برای جلوگیری از این کار سریع عمل نکنید، ممکن است الگوریتم‌های موتور جست‌و‌جو وب‌سایت شما را کنار بگذارند.

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064