mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

گوگل تگ منیجر چیست ؟ و چه امکاناتی دارد؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۰

هر وب‌مستری چه وب‌سایت فروشگاهی، خبری و یا یک وب‌سایت شخصی داشته باشد، ضروری است که بتواند به‌راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و از رفتار آن‌ها آگاه شود. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس وجود دارند که می‌توان به‌وسیله آن‌ها رفتار کاربرانتان را ارزیابی و آنالیز کرد. اما این ابزار به کمک Google Tag Manager می‌تواند بهتر عمل کرده و با ایجاد و مدیریت تگ‌های هدفمند، اطلاعات بسیاری از کاربران را به شما دهد. اگر می‌خواهید بدانید تگ منیجر چیست و چه مزایایی دارد، با من همراه باشید!

گوگل تگ منیجر چیست؟

google analytics tag manager

سرویس Google Tag Manager، ابزاری است که با ایجاد و مدیریت تگ‌ها در صفحات مختلف وب‌سایت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم رفتار کاربران را شناسایی کنیم.

تگ‌ها، کدهای کوچکی هستند که برای جمع‌آوری داده از صفحات سایت و ارسال آن‌ها به ابزارهایی مانند گوگل‌آنالتیکس استفاده می‌شوند.هر وب‌مستری می‌تواند از این تگ‌ها برای اهداف مختلفی مانند اندازه‌گیری میزان اسکرول کاربر در صفحه، دیجیتال‌مارکتینگ، مکان‌هایی از صفحات که کاربران بیشترین کلیک راداشته‌اند، و مسیرهایی که کاربران به وبسایت شماآمده‌اند و … بهره ببرد.

هر برنامه‌نویسی می‌تواند این تگ‌ها را کدنویسی کرده و در مکان‌های مختلفی از صفحات سایت قرار دهد. اما زمانی‌که نیاز باشد برای تغییراتی در این تگ‌ها سراغ سورس کدهای هر یک از صفحات بروید، کار بسیار خسته‌کننده و زمان‌بری می‌باشد. همچنین اگر شما یک دیجیتال مارکتر باشید، احتمال آنکه در نوشتن کد و پیدا کردن سورس‌ها سردرگم شوید، بسیار زیاد است.

به‌همین‌دلیل شرکت گوگل ابزاری به نام گوگل تگ منیجر را ارائه داده است که اینکار به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود. این ابزار یک نرم‌افزار تحت‌وب است که با مرورگر باز می‌شود و برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه مکرر به سورس‌کدها بتوانید تگ‌های مورد نیازتان را ایجاد، حذف یا مدیریت کنید.

کاربردهای Google Tag Manager

google analytics and google tag manager

  • قرار دادن کدها و اسکریپت‌های مورد نیاز در هدر سایت
  • نصب گوگل آنالیتیکس با استفاده از گوگل تگ منیجر
  • وریفای کردن گوگل‌وبمستر با استفاده از تگ منیجر
  • اضافه کردن تگ‌های خاص به صفحات خاص بدون نیاز به مراجعه به کدها
  • بدست آوردن داده‌های مربوط به رفتار کاربران بر روی وبسایت و انتقال آن‌ها به ابزارهای آنالیز داده
  • شناخت بهتر کاربران و ارتباط موثر با آن‌ها
  • ردیابی رویدادها
  • انتقال داده‌های مالی مانند انواع تراکنش‌ها به گوگل آنالیتیکس

 

 

مزایا و معایب گوگل تگ منیجر چیست؟

۱- عدم مراجعه مکرر به برنامه‌نویسی جهت اعمال تغییرات تگ‌ها

بزرگترین مزیتی تگ منیجر این است که وب‌مستران و دیجیتال‌مارکترها نیاز ندارند که برای نصب و پیاده‌سازی تگ‌های موردنیازشان به توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌نویسان مراجعه کنند. با این ابزار می‌توانید به‌سرعت تگ‌های خود را به شیوه خود پیاده‌سازی کنید. البته درنظر داشته باشید، دانش پایه‌ای از کدها داشته باشید.

گوگل تگ منیجر قالب‌های پیش‌فرض ساده‌ای دارد که هر فردی بدون دانش کدنویسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اما برای پیاده‌سازی تگ‌های پیچیده‌تر به کمک توسعه‌دهنده‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

۲- استفاده هر کسب‌وکار آنلاینی از گوگل تگ منیجر

کسب‌وکارهای آنلاین در هر سطحی که باشند، می‌توانند از گوگل تگ منیجر استفاده کنند. به دلیل اینکه با استفاده از GTM اضافه کردن و تغییر تگ‌ها بدون وابستگی به توسعه‌دهنده وب امکان‌پذیر است. استفاده از این ابزار برای کسب‌وکارهای کوچک نیز بسیار کاربردی می‌باشد.

همچنین گوگل تگ منیجر به وب‌سایت‌های بزرگ با داده‌های حجیم که تگ‌های زیادی دارند کمک می‌کند تا بتوانند تگ‌های خود را به‌آسانی و به صورت یکپارچه مدیریت کنند.

۳- استفاده از تگ منیجر در صفحات AMP

استفاده از GTM فقط به صفحات استاندارد وب محدود نمی‌شود. از گوگل تگ منیجر می‌توانید در صفحات AMP یا اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنید. یکی از بزرگترین مزایای این سرویس برای اپلیکیشن‌های موبایل این است که پس از تغییر یک تگ نیازی نیست تا ورژن اپلیکیشن تغییر کند.

۴- سرعت سایت و فعال شدن تگ‌ها

یکی از مشکلاتی که در تگ‌گذاری به روش قدیمی وجود دارد اینست که فعال شدن همزمان تگ‌ها باعث کاهش سرعت لود سایت می‌شود. وقتی لود شدن یک تگ کند باشد، باعث می‌شود تا لود شدن بقیه تگ‌هایی که منتظر فعال شدن تگ قبلی هستند، نیز با تاخیر مواجه شود. این امر در نهایت سرعت لود سایت را کاهش می‌دهد.

کندی سرعت لود سایت باعث می‌شود تا بازدیدکننده‌ها به‌سرعت سایت را ترک کنند. این اتفاق موجب آسیب به تجارت آنلاین می‌شود. در نظر داشته باشید که تگ‌ها در تگ منیجر نیز به‌صورت همزمان فعال می‌شوند. اما این قابلیت وجود دارد که ترتیب فعال شدن هر یک از آن‌ها را مدیریت کنید تا با مشکل کندی سرعت مواجه نشوید.

ارسال شده در برنامه نویسان, تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064