mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

معرفی و آموزش کار با BuzzSumo ( ابزار بازسومو )

۱۱ فروردین ۱۴۰۰

همان طور که در مقاله ٧ اشتباه در بازاریابی محتوا در مورد ابزاری به نام BuzzSumo صحبت کردم حال روش کار با آن را برای شما توضیح می دهم:

 

معرفی و آموزش کار با BuzzSumo ( ابزار بازسومو )

همان طور که می دانید یکی از جدید ترین و موثرترین روش ها برای بازاریابی ، بازاریابی محتوا می باشد . قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی در وب سایت هر شرکتی نسبت مستقیم با معرفی محصولات و جذب مشتری و مخاطب بیشتر خواهد داشت . به بیان ساده ، تولید محتوا در اینترنت و شبکه های مجازی کمک می کند تا محصول شما شناخته شود و در دسترس مشتریان قرار بگیرد .

Buzzsumo (بازسومو) چیست?

Screen Shot buzzsumo

یکی از ابزارهای بازاریابی محتوا ، بازسومو می باشد . درست است که حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث دیده شدن یک برند یا محصول می شود اما باید بدانید که شما نمی توانید وب سایت شرکت را با هر محتوایی پر کنید و انتظار جذب مشتری و فروش بیشتر داشته باشید . در حقیقت تولید محتوای با کیفیت و مورد جست و جوی مخاطبان ، رمز موفقیت در بازاریابی محتوایی می باشد . به منظور تشخیص اینکه چه مطالب و محتوایی با نیاز و علایق مخاطبان مطابقت دارد ، می توانید از ابزار بازسومو کمک بگیرید .

در حقیقت وقتی در حال تولید محتوا برای وب سایت هستید ، این ابزار کاربردی و قدرتمند به شما در انتخاب عنوان و کلید واژه کمک می کند و باعث می شود در جست و جوی گوگل و همین طور شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید .

بازسومو این کار را از طریق اسکن شبکه های اجتماعی انجام می دهد  و  با در اختیار قرار دادن فیلتر های جست و جو ، امکان تجزیه و تحلیل محتوا را برای کاربران فراهم می کند .

امکانات بازسومو

با بررسی امکانات بازسومو ، می توانیم نقش و تاثیر آن برای کسب و کار را توضیح دهیم و به بیان ساده بفهمیم این ابزار قدرتمند برای کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می دهد .

۱. فهم محتوا (content insight)

ایده مناسب همواره چالش برانگیز ترین وسخت ترین کار در فرایند تولید محتوا بوده است .  بعضی از ایده ها با استقبال و موفقیت مواجه می شوند و در گوگل رتبه خوبی کسب می کنند اما برخی دیگر بازدید کمی می گیرند و مورد استقبال واقع نمی شوند . در حقیقت تشخیص علل اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک ایده به طور صد در صد ممکن نمی باشد و به عومل خیلی زیادی بستگی دارد .

بازسومو با گشتن در بین وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مشخص می کند که کاربران چه دغدغه هایی دارند و پیرامون چه موضوعاتی صحبت می کنند . لذا به شما کمک می کند تا درک درستی از دغدغه ها و نیاز های مشتریان خود داشته باشید و بر همین اساس به تولید محتوا بپردازید .

۲. قابلیت هشدار

قابلیت هشدار  Buzzsumo (بازسومو) به این صورت است که هر زمان برای کلمه‌­ی کلیدی مورد نیازتان محتوای جدیدی پیدا شد به شما خبر می دهد ، با استفاده از این قابلیت، شما می­‌دانید که چه کسی و در کجا پست منتشر کرده و با ارزیابی اطلاعات به دست آمده می‌­توانید برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید .

شما می­‌توانید این هشدارها را بر اساس نام شرکت و حتی نام افراد تنظیم کنید تا به محض انتشار محتوای مرتبط با آنها به شما خبر دهد. حتی بر اساس محتوایی که رقبایتان منتشر می­‌کنند نیز می‌­توانید قسمت هشدارها را تنظیم کنید.

۳. اطلاعات اینفلوئنسرها

با استفاده از بازسومو شما قادر خواهید بود در مورد هر موضوعی بفهمید چه کسانی بیشترین سهم در انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی را دارند و مردم آنها را دنبال می کنند . در واقع باید اینفلوئنسر های حوزه کاری خود را بشناسید . در حقیقت این اینفلوئنسر ها می توانند بهترین افراد برای تبلیغ محصول شما باشند .به منظور شناخته شدن محصول و محتوای خود ، شما لازم دارید تا لینک هایی به سایت­‌های شناخته شده و مناسب بدهید . این کار باعث می شود برای کلمات کلیدی موردنظرتان رتبه­‌ی خوبی به دست آورید.

۴. تجزیه و تحلیل رقبا

ابزار بازسومو امکان بررسی فعالیت رقبایتان را در بازاریابی محتوا فراهم می کند . شما می توانید فعالیت آنها را رصد کنید و ببینید چه کلید واژه هایی برای آن ها موثر بوده و از آن ها برای تولید محتوای خود استفاده کنید . اطلاعاتی نظیر اینکه بهترین یا بدترین عملکرد محتوایی آنها کدام است ، چه وبسایت‌­هایی به بهترین محتوای آنها لینک شده‌­اند ،نویسندگان محتوای آنها چه افرادی هستند و یا از طریق کدام شبکه‌­های اجتماعی بیشترین بازدیدکننده را جذب می­‌کنند برای برنامه ریزی شما بسیار مفید خواهد بود .

همچنین با استفاده از این آگاهی و بینش راحت تر تشخیص می دهید چه کاری بهتر است و انتشار محتوا در چه مکان‌­هایی موقعیت بهتری را نسبت به رقبا نصیب شما می­‌کند.

مراحل پیدا کردن بهترین ایده

۱. پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط را با استفاده از Google Keyword Planner

بهتر است قبل از استفاده از بازسومو به از طریق google keyword planner درباره کلمات کلیدی مورد نظرتان تحقیق کنید . با این کار متوجه خواهید شد ، چند نفر درباره مطلب مورد نظر شما جست و جو انجام داده اند . اگر کلمات کلیدی مورد نظرتان کاربردی نباشند، گوگل کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان می­‌دهد تا انتخاب‌­های بهتر و کاربردی‌­تری داشته باشید .

۲. آگاهی از رتبه بندی کلمات کلیدی

با استفاده از ابزارMoz toolbar  در مرورگر خود، شما می­توانید اعتبار دامنه (Domain Authority) را برای هر یک از نتایج گوگل ببینید. اعتبار دامنه نشان می‌­دهد که گوگل چقدر ارزش و اعتبار برای وبسایتی که روی کلمه­‌ی کلیدی موردنظرتان کار کرده است، در نظر می­‌گیرد. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقبای شما در این کلمات دارای اعتبار دامنه خیلی بالایی نباشند . زیرا شانس شما برای گرفتن بازدید بسیار پایین خواهد آمد .

۳. پیدا کردن مطالب مشترک

بیشترین و نزدیک ترین محتوای مشترک با کلمات کلیدی را پیدا کنید . در این زمینه می توانید از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید . طبق این تکنیک شما می توانید محتوایی را برای انتشار انتخاب کنید که توسط سایت رقیبتان منتشر شده است و با موفقیت روبرو شده است . استفاده از موضوعی که انتخابش را در گرفتن بازدید پس داده ، می تواند در زمان کوتاه تر ، نتایج بهتری را به ارمغان آورد .

۴. تبلیغ محتوا

بعد از انتشار محتوای با کیفیت خود از افرادی که آن را پسندیده اند بخواهید تا آن را به اشتراک بگذارند . تبلیغ محتوا از این طریق روند دیده شدن محتوا را بسیار افزایش خواهد داد .

سعی کردیم در این مقاله شما را با ابزار بازسومو  به عنوان یکی از ابزار های تحقیق و نطارت محتوا  آشنا کنیم . لازم به ذکر است استفاده از این ابزار برای مدت زمان کوتاهی رایگان بوده و برای ادامه استفاده باید از سایت بازسومو اشتراک تهیه کنید .

باید بدانید رقبای قدرتمند دیگری در زمینه تولید محتوای کاربردی برای این ابزار وجود دارد . در مقاله دیگری شما عزیزان را با دیگر ابزار های بازاریابی محتوا آشنا خواهیم کرد .

ارسال شده در تولید محتوا, سئو, طراحی وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064