mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

آموزش کامل و گام به گام Google Keyword Planner برای بهبود سئو

۱۰ فروردین ۱۴۰۰

همان طور که در مقاله ٧ اشتباه در بازاریابی محتوا در مورد ابزاری به نام Google Keyword Planner صحبت کردم حال روش کار با آن را برای شما توضیح می دهم:

بدون شک بهترین ابزار برای پیدا کردن رقابت بین کلمات و انتخاب کلمات مناسب برای پست‌های شما Google Keyword Planner است. همانطور که می‌دانید ما برای جلب توجه موتورهای جستجوگر(افزایش سئو)  باید در پست‌ها و محتوای سایت خود از کلماتی استفاده کنیم که کاربران بیشتری در دنیای نت از آن استفاده می‌کنند. با قرار گرفتن کلمات مناسب در سایتمان، کاربران بیشتری به مطالب ما دسترسی پیدا می‌کنند و این افزایش ترافیک باعث می‌شود که موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل توجه بیشتری به سایت شما داشته باشند و مطالب شما را بیشتر به کاربرانی که به دنبال مطالب در زمینۀ مورد نظرشان هستند پیشنهاد کنند. در این پست قصد دارم به صورت کامل نحوۀ کار کردن با Google Keyword Planner را به شما توضیح دهم. بعد از خواندن این مقاله قادر خواهید بود پست‌های خود را بهینه‌تر از قبل منتشر کنید و از نتایج به دست آمده شگفت زده شوید.

در ابتدای امر باید بدانیم که Google Keyword Planner دقیقاٌ چیست و بعد از آن مرحله به مرحله تمام قسمت‌های موجود در آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner چیست؟

گوگل کی ورد پلنر بخشی از پلت فرم تبلیغات  Google Adwords است. این قسمت به کاربران اجازه می‌دهد که به تحقیق و تجزیه و تحلیل لیست کلمات کلیدی بپردازند و بعد از آن می‌توانند از طریق تبلیغات کلیکی گوگل نیز جایگاه خود را در لیست جستجوی گوگل بهبود ببخشند. شما با Google Keyword Planner می‌توانید:

  • نتایج کلمات و کلمات کلیدی، صفحات فرود و دسته بندی محصولات را بر پایۀ عبارات به دست آورید
  • از میانگین ماهانه جستجو برای یک دوره خاص با خبر شوید
  • روند جستجو برای یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی در طول زمان را به دست آورید

همانطور که گفته شد در این مقاله ما به چگونگی کار با Google Keyword Planner خواهیم پرداخت و  ویژگی ها و قابلیت های آن را با هم بررسی می‌کنیم. گوگل کی ورد پلنر یک ابزار بسیار قدرتمند است اما بخشی از قسمت google adwords است، بنابراین ما فقط نباید برای جستجو و یافتن کلمات کلیدی فقط به این ابزار تکیه کنیم به همین خاطر در مقاله‌های بعدی قصد دارم که سایر ابزارهای مشابه برای افزایش سئو را به شما معرفی کنیم تا شما قدم‌های مطمئن‌تری را برای بهینه‌سازی سایت خود بردارید.

 

مرحله اول- ایجاد حساب کاربری در Google Keyword Planner

create accunt in googleAdWords

در ابتدای کار برای استفاده از ابزار Google Keyword Planner باید یک حساب کاربری در Google Adwords داشته باشید. برای ایجاد این حساب کاربری به تصویر رو به رو دقت کنید. شما باید فیلدهای موجود در تصویر زیر را در Google Adwords پر کنید.

 

 

 

 

 

 

نکته: شما مجبور نیستید یک کمپین فعال برای استفاده از GKP بگذارید. اما شما باید به طور کامل یک حساب AdWords را ایجاد کنید.

بعد از ایجاد این حساب کاربری به آن وارد شوید و روی نماد آچار در نوار ابزار در بالای صفحه کلیک کنید.setting googleAdWord

 

 

 

حالا می‌توانید Google Keyword Planner را انتخاب کنید و به آن وارد شوید.

settinge googleAdWord2

 

بعد از ورود به این قسمت، شما دو انتخاب مختلف دارید:

۱-پیدا کردن کلمات کلیدی جدید (Find New Keywords) 

۲-دریافت معیارها و پیش بینی های کلمات کلیدی مورد نظر شما (Get metrics and forecasts for your keywords)

تصویر زیر این قسمت را در حساب کاربری ایجاد شده توسط شما نشان می‌دهد.
search googleAdWord

این دو گزینه، از این به بعد می‌توانند سئوی سایت شما را بهبود ببخشند و برای تولید هزاران کلمه کلیدی بالقوه کافی در موضوع مورد نظر شما کافی هستند.

حالا وقت آن رسیده که به شما بگویم این گزینه‌ها چطور کار می‌کنند و با استفاده از آن‌ها چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی مناسب و رقابت بین کلمات را پیدا کنیم.

مرحله دوم- چطور با Google Keyword Planner کار کنیم؟

همانطور که گفتم ما به ۲ گزینه برخورد کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم کلمات کلیدی و نتایج آن‌ها را به دست آوریم. در این قسمت هر دو قسمت را به طور کامل توضیح خواهم داد. در اینجا من به شما نشان خواهم داد که چگونه از دو ابزار اصلی در Google Keyword Planner استفاده کنید که لیستی عالی و کامل از کلمات کلیدی را برای افزایش سئو به شما نشان دهد.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

(Find New Keywords)

همانطور که از اسمش پیداست در این قسمت می‌توانیم کلمات کلیدی جدید را شناسایی کنیم. در تصویر پایین می‌بینید که در فیلدی از شما خواسته شده که کلمات، عبارات، یا نشانی اینترنتی مرتبط با کسب و کارتان را وارد کنید.

searchFind googleAdWord

نکات مهم

کلمات و عبارات نشان داده شده به شما تحت تاثیر فیلدی می‌باشد که در بالا پر می‌کنید، پس در این مرحله برای پرکردن فیلد باید دقت زیادی داشته باشید.

در این فیلد شما می‌توانید از ۳ چیز را بررسی کنید: کلمات، عبارات یا آدرس اینترنتی مربوط به فعالیتتان. برای روشن ‌تر شدن ماجرا من هر کدام از این ۳ قسمت را برای شما توضیح می‌دهم.

“Enter Words”: در فیلد بالا می‌توانید تنها از کلمات تک استفاده کنید که به شغلتان در محیط اینترنت مربوط است. مثلاٌ اگر در محیط نت قهوه می‌فروشید می‌توانید عبارت coffee را در فیلد بالا بنویسید. این به شما اجازه می دهد به پایگاه داده داخلی Google و کلمات کلیدی برای صنایع مختلف دسترسی داشته باشید.

“Phrases”: این جایی است که شما می توانید “کلمات کلیدی دانه” را وارد کنید و لیستی از شرایط مرتبط و نزدیک را دریافت کنید.  پیشنهاد من این است که در این قسمت بین ۱ الی۳ کلمه که هر کدام در یک بازار خرده فروشی کمی متفاوت است را انتخاب کنید. فکر کنید که فروشنده قهوه هستید، بنابراین می‌توانید از واژه‌های قهوۀ درجه ۱ و یا قهوۀ ارگانیک استفاده کنید.

 

“A URL related to your business”: این قسمت برای کاربرانی که از گوگل ادورز استفاده می‌کنند اهمیت بسیاری دارد. اما گاهی اوقات می توانید چند کلمه کلیدی جامع را با استفاده از صفحه اصلی سایت یا یک مقاله از سایت خود در اینجا پیدا کنید.

حالا زمانی که با توجه به توضیحات بالا تصمیم گرفته‌اید که فیلد را پر کنید، بعد از جایگذاری کلمه یا کلمات مناسب، روی گزینۀ  “Get Started” کلیک کنید.

searchFind2 googleAdWord

 

بعد از کلیک کردن روی این گزینه ، صفحۀ نتایج برای شما باز خواهد شد. بگذارید قبل از اینکه در مورد صفحۀ نتایج و چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم. به سراغ گزینۀ دوم یعنی دریافت معیارها و پیش بینی های کلمات کلیدی مورد نظر شما (Get metrics and forecasts for your keywords) هم توضیح دهم و بعد به سراغ آنالیز داده‌ها و کلمات کلیدی برویم.

دریافت معیارها و پیش بینی های کلمات کلیدی مورد نظر شما

(Get metrics and forecasts for your keywords)

با کمک این ویژگی شما می‌توانید  لیست بلند از کلمات کلیدی و حجم جستجو این کلمات را بررسی کنید. به عبارت دیگر، این ابزار به شما کمک نمی کند که ایده ها یا کلمات کلیدی جدید را تولید کنید و فقط لیستی از کلمات جستجو شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای این کار به سادگی یک لیست از کلمات کلیدی را در فیلد جستجو کپی کرده و یا وارد کنید و روی “Get Started”کلیک کنید.

keywordList googleAdWord

forecast googleAdWord

همچنین شما صفحه نتایج کلمات کلیدی را مانند قسمت یافتن کلمات کلیدی جدید مشاهده خواهید کرد با این تفاوت که شما فقط اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی که وارد کرده اید را دریافت می کنید و این ابزار نیز تعداد کلیک‌ها و پتانسیل آن کلمه کلیدی را به شما نشان خواهد داد.

در این قسمت توضیح خاصی باقی نمانده است. پس حالا همانطور که برنامه ریزی کردیم به سراغ صفحۀ نتایج می‌رویم تا ببینیم با مشاهده این صفحه چه اطلاعاتی را می‌توانیم به دست آوریم.

 

 

 

 مرحله سوم- استفاده از صفحۀ نتایج کلیدواژه‌ها

هر کدام از دو قسمتی که معرفی کردیم بعد از کلیک روی Get Started شما را به صفحۀ نتایج منتقل خواهد کرد که این صفحه را در تصویر پایین مشاهده خواهید کرد:

ResultsPage googleAdWord

حالا می‌خواهیم تمام قسمت‌های موجود در این صفحه را با هم بررسی کنیم تا بدانیم که دقیقاٌ هر کدام از این گزینه‌ها چه کمکی در افزایش سئو به ما خواهد کرد.

برای توضیح این قسمت از بالای بالای صفحه شروع می‌کنم. دقیقاٌ جایی که سه گزینۀ مکان‌ها، زبان و شبکه‌های جستجو وجود دارند. در تصویر زیر این قسمت را بزرگ کردیم.

targetingOptions googleAdWord

 

معنی این فیلدها هم بسیار آسان است. در قسمت مکان شما کشور یا کشورهایی که در آن به فعالیت و بازاریابی مشغول هستید را انتخاب می‌کنید. در قسمت زبان، شما انتخاب می‌کنید که این کلمات کلیدی به چه زبانی باشند و در قسمت شبکه جستجو انتخاب می‌کنید که بر اساس کدام موتور جستجو می‌خواهید این کار را انجام بدهید. به شما توصیه می‌کنم که آن را روی گزینۀ گوگل بگذارید.

بعد از اعمال این تغییرات، به بخش مهمی در صفحۀ نتایج کلمات کلیدی برخواهیم خورد و آن اضافه کردن فیلتر است. در تصویر پایین این قسمت را مشخص کرده‌ام.

targetingOptionsFilter googleAdWord

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید گزینه‌هایی برای تعیین این فیلترها وجود دارد. باید بدانیم که معنای آن‌ها چیست و چه کاری انجام می‌دهند.

 

 

KeyWordText googleAdWord

کلمۀ کلیدی (Keyword Text):  این ابزار  تنها به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که حاوی کلمه خاصی از عبارت است.

حالا چرا باید این قسمت را انتخاب کنیم؟ جواب ساده است، مثلاٌ در نظر بگیرید کلمۀ کلیدی شما تی شرت آبی است. این کار را انجام می‌دهید چون، می‌خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی “تی شرت آبی” در همه پیشنهادات کلمات کلیدی شما ظاهر می‌شود.

جدا سازی کلمات کلیدی در my account

در این قسمت، کلماتی که پیش از این در ادورز درخواست کرده‌اید جدا می‌شود که شامل دو بخش زیر است.

جداسازی بزرگ سالان

بر اساس پیشنهاد خود

میانگین جستجوهای ماهانه

این قسمت برای فیلتر کردن کلمات کلیدی و رقابت بین کلمات برای شما بسیار ارزشمند و مفید است. همچنین، در این قسمت شما می‌توانید کلمات کلیدی‌ای که جستجوهای کافی ندارند را فیلتر کنید.

برای مثال شما می‌توانید کلمات کلیدی‌ای که میانگین جستجو ماهانه آن کمتر از ۲۰۰۰ باشد را حذف کنید تا به شما نشان داده نشود و بتوانید کلمه کلیدی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

برای این کار فقط روی میانگین جستجو ماهیانه کلیک کنید. تصویر زیر گویای همه چیز است.

AverageMonthly googleAdWord

حالا برای محدود کردن کلمات کلیدی می‌توانید در فیلد زیر ۲۰۰۰ را وارد کنید تا کلمات کلیدی زیر ۲۰۰۰ را به شما نشان ندهد.

AverageMonthly2 googleAdWord

رقابت کلمات کلیدی

شما می‌توانید در این قسمت به ابزار کلید واژۀ گوگل، رقابت بین کلمات را در سه درجه کم، متوسط  و زیاد نشان دهید.

Competition googleAdWord

این نمره فقط در مورد رقابت های Adwords (در مقایسه با رقابت پذیری کلمه کلیدی) رتبه بندی می‌شود. بنابراین توصیه می کنم این فیلد را خالی بگذارید.

به اشتراک گذاری نمایش آگهی

این قسمت فقط مربوط به Adwords است. بنابراین به خاطر سئو، می‌توانیم این فیلتر را نادیده بگیریم.

پیشنهاد قیمت

این مبلغی است که شما انتظار دارید برای آگهی خود پرداخت کنید در بالای صفحه برای این کلمه کلیدی نمایش داده می‌شود.
بنابراین اگر فقط می خواهید کلیدی را جستجو کنید که خریداران بالقوه از آن کلمات برای خریدشان استفاده می‌کنند، شما می‌توانید هر مقداری که مدنظر دارید را به عنوان قیمت در این فیلد تنظیم کنید.
همانطور که می بینید، دو گزینه “دامنه بالا” و “دامنه کم” وجود دارد.
TopOfPageBid googleAdWord
من به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر فقط قصد دارید این کلمات کلیدی را در قسمت فیلتر پیدا کنید و نمی‌خواهید هزینه‌ای انجام دهید گزینۀ دامنۀ کم را انتخاب کنید.
TopOfPageBidLowRange googleAdWord

اثر اشتراک گذاری ارگانیک (Organic Impression Share)

در این موقعیت در سایت شما نتایج ارگانیک برای هر کلمه کلیدی ظاهر می‌شود. برای فعال سازی این ویژگی باید  به کنسول حساب گوگل سرچ در google adwords متصل شوید.

موقعیت متوسط ​​ارگانیک (Organic Average Position)

این موقعیت به شما رتبۀ متوسط برای هر کلمۀ کلیدی را در گوگل ارگانیک نشان می‌دهد. برای این کار نیز باید به GSC متصل شوید.

حالا که نتایج خود را فیلتر کرده اید، اجازه دهید بخش  کلمات کلیدی واقعی را به طور کامل بررسی کنیم. به تصویر زیر نگاه کنید:

keywordSuggestions googleAdWord

حالا می‌خواهیم تمام عنوان‌های جدول بالا را بررسی کنیم تا ببینیم که دقیقاٌ به وسیلۀ آن‌ها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

 

(Keyword (by relevance کلید واژه (به وسیله ارتباط ):
این لیستی از کلمات کلیدی است که گوگل بیشترین ارتباط را با کلمه کلیدی یا نشانی اینترنتی که در آن وارد کرده اید، در نظر می گیرد.
 Avg. monthly searches میانگین جستجوهای ماهانه:
همان طور که نامش پیداست میزان جستجوی ماهانه واژه مورد نظر را نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که این عدد محدود به ماه است و یک شاخص دقیق برای سنجش ما به حساب نمی‌آید.
نگران نباشید به شما خواهم گفت که چگونه در عرض یک دقیقه یک شاخص دقیق و قابل استناد را به دست آورید.

Competition رقابت:

این عدد نشان دهنده تعداد تبلیغ کنندگانی است که از این کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. در واقع در این قسمت شما می‌توانید رقابت بین کلمات کلیدی مورد نظرتان را با سایر تبلیغ دهندگان که احتمالاٌ هم صنف شما هستند را بسجید.

پیشنهاد قیمت:

یکی دیگر از روش های مطمئن برای پتانسیل کسب درآمد کلمه کلیدی همین قسمت است.پیشنهاد بالاتر در اینجا، ترافیک بالاتری را به شما می‌دهد.

مرحلۀ چهارم- انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب

 

search googleAdWord

تا اینجای کار با قسمت‌های مختلف، گزینه‌ها و ابزارهای Google Keyword Planner آشنا شدیم. حالا زمان آن رسیده که آخرین مرحله را نیز اجرا کنیم و به هدف خود یعنی انتخاب بهترین کلمۀ کلیدی برای کسب و کار مورد نظرمان برسیم. با کمک این کلمات می‌توانیم ضمن جذاب‌تر کردن صفحات و پست‌های خود، آن‌ها را در بهترین موقعیت برای موتور‌های جستجوگر قرار دهیم و سئوی سایت خود را با بهینه‌سازی محتوا بهبود ببخشیم.

این یک ترفند بسیار کاربردی است.

عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند و پیدا کردن این کلمات بیشتر از دانش یافتن آن‌ها به هنرمندی شما مربوط می‌شود. بگذارید برای این که این قسمت را به خوبی یاد بگیرید از یک مثال استفاده کنم. پس برای مثال من ابزار Find new keywords استفاده می‌کنم، زیرا این ابزار بهترین قسمت Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی است.

اول از همه کلمه ای را انتخاب کنید که تا حدودی گسترده و وسیع باشد اما حتماٌ دقت کنید که ربطی به کسب و کار شما داشته باشد و محصول شما را توصیف کند. حالا فکر کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی فروش قهوه دارید. اگر شما بخواهید در بلاگ این سایت پستی در مورد قهوه بنویسید، باید در نظر داشته باشید که کلمۀ کلیدی قهوه به تنهایی بیش از حد گسترده است. همچنین استفاده از مزایای استفاده از قهوۀ ارگانیک بر سلامت نیز بسیار طولانی است. در این زمینۀ کاری استفاده از عبارت کلیدی قهوۀ ارگانیک بهترین انتخاب است.

حالا که کلمۀ کلیدی خود را انتخاب کردیم، آن را در فیلد بالا قرار می‌دهیم و روی دکمۀ شروع کلیک می‌کنیم.

searchFind3 googleAdWord

بعد از زدن دکمۀ شروع، جدولی برای ما به نمایش در می‌آید که لیستی از کلمات در همین زمینه را به ما نشان می‌دهد.

keywordIdeas googleAdWord

حالا به بحث اصلی رسیدیم. چطور کلمۀ کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

همانطور که گفتم معیارهای زیادی برای انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب وجود دارد ولی در اینجا سه معیار اساسی برای ارزیابی این کلمات را به شما خواهم گفت.

Search Volume حجم جستجو:

بسیار ساده است. هر چه حجم جستجو به طور میانگین بالاتر باشد، آن کلمۀ کلیدی ارزش بالاتری برای ما خواهد داشت.

Commercial Intent قصد تجاری:

همانطور که گفتم پیدا کردن کلمه‌ای که پتانسیل بیشتری برای کسب و کار شما داشته باشد بیشتر از یک علم به هنرمندی شما بستگی دارد. شما باید کلمه‌ای را که می‌خواهید از آن استفاده کنید را تجسم کنید.

به طور کلی، بالاترین رقابت و قیمت پیشنهادی، آسانترین راهی است که این ترافیک گسیل شده به سایت شما را به مشتریان واقعی (مشتریانی که خرید می‌کنند) تبدیل کند.

 Organic SEO Competition رقابت در موتورهای جستجوگر (سئو):

به عنوان یک قاعده تجاری، ارزیابی رقابت کلید واژه در نتایج جستجوی گوگل باعث می شود تا عمیق‌تر تصمیم گیری کنید. شما کافیست رتبۀ وب سایت خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید که چگونه می‌توانید با رقابت کلمات کلیدی از سایر هم صنف‌های خود پیشی بگیرید. البته این کار به راحتی انجام نمی‌گیرد و شما باید برای رسیدن به نتیجه زمان نسبتاٌ طولانی را برای بهینه سازی محتوای خود اختصاص دهید.

صحبت پایانی

به پایان این مقاله رسیدیم. حالا دیگر تمام آن چیزی را که باید در مورد Google Keyword Planner بدانید را یاد گرفته‌اید. با این ابزار قدرتمند شما می‌توانید نتایج بسیار مثبتی را برای افزایش سئو و بهینه‌سازی محتوای سایت خود بگیرید. پس همین حالا شروع کنید. کلمات مورد نظر خود را با Google Keyword Planner آنالیز کنید و کلمۀ کلیدی مناسب را پیدا کنید. امیدوارم که با کمک این مقاله بتوانید رتبۀ خود را در گوگل بهبود ببخشید. فراموش نکنید که افزایش سئو با بهینه سازی محتوا کاری زمان بر است پس برای انجام این کار نیاز به برنامه زیری دقیقی خواهید داشت. از این که تا پایان این متن با من همراه بودید از شما تشکر می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر دیدگاه‌های شما هستم.

ارسال شده در تولید محتوا, سئو, طراحی وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064