mjavadasadi.ir

0 %
محمدجواداسدی
توسعه دهنده وب
  • محل سکونت:
    کرمان
  • شهر:
    کرمان
  • شماره تماس :
    09130494064
html
CSS
java script
(PWA)Progressive Web App
WORDPRESS
react
react-native
NFT
crypto
PHP
  • photoshop
  • xd

نقش بنرهای گرافیکی در دیجیتال مارکتینگ

۳۰ اسفند ۱۳۹۹

بنر چیست ؟

بنر در واقع یک روش تبلیغاتی است برای انتقال پیام به مخاطبان با جذاب‌ترین شیوه که ممکن است به شکل یک تصویر، متن یا تلفیقی از هر دو باشد. امروزه بنرهای تبلیغاتی یکی از کارآمدترین و موثرترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در دنیای مجازی هستند.

c653c57acb924f4e55cc1350c7276267

تفاوت میان بنرهای تبلیغاتی گرافیکی و متنی

هنوز هم برخی شرکت‌ها از تبلیغات متنی به عنوان بنرهای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند، برخی از دلایل استفاده از انواع بنرها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

مزایای بنرهای متنی :

  • حجم ناچیز در مقابل بنرهای گرافیکی
  • هزینه کم‌تر برای نمایش در سایت‌ها یا اپلیکشن‌ها
  • تقریبا همه جا قابل استفاده هستند
  • پیام را به طور صریح به مخاطب انتقال می‌دهند

مزایای بنرهای گرافیکی :

  • جذاب و تاثیرگذار هستند
  • مخاطبان راحت‌تر با این نوع تبلیغات ارتباط برقرار می‌کنند
  • راحت‌تر در ذهن نقش می‌بندند

انواع بنرهای گرافیکی :

بنرهای تصویر ثابت: این نوع بنرها فقط شامل یک تصویر ثابت هستند که عمدتا با توضیحاتی راجع به آگهی‌دهنده همراه است. به دلیل حجم کمتر به راحتی قابل استفاده هستند اما جذابیت زیادی ندارند. فرمت این نوع تصاویر بسته به نوع قالب سایت jpg. یا png. انتخاب می‌شود. معمولا برای پاپ آپ‌ها از این نوع بنر بیشتر استفاده می‌شود.

dfa5baf5c31f5c62f74cf681a0d50bce

 

بنرهای تصویر متحرک: با گذشت زمان شرکت‌های تبلیغاتی به این نتیجه رسیدند که بنرهایی که شامل تصاویر متحرک هستند جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند. از این رو با قرار دادن چند تصویر ثابت در کنار یک‌دیگر و متحرک سازی فریم‌ها، بنرهای تصویری متحرک را به وجود آوردند. اکثر این نوع بنرها با فرمت محبوب gif. تهیه می‌شوند، این فرمت به دلیل مقرون به صرفه بودن و راحتی ساخت، در اکثر وبسایت‌ها به وفور یافت می‌شود.

gif ad

اما فرمتی که رفته رفته جای gif. را می‌گیرد، فرمت swf. یا فلش می‌باشد که با خلق تصاویر متحرک با کیفیت و فریم ریت بالا جایگاه بسیار ویژه‌ای در بنرها دارد. بنرهای فلش نسبت به بنرهای گیف هزینه ساخت بالاتر و نیاز به دانشی تخصصی‌تر دارند و با حجم بسیار کم، انیمیشن‌های زیبا و جذابی برای تبلیغ می‌باشند.

بنرهای ویدئویی: برخی از بنرها به صورت ویدئو در سایت‌های اشتراک ویدئو و یا انواع اپلیکشن‌ها، در ابتدا یا انتهای ویدئوها یا هنگام اجرای اپلیکیشن به نمایش در می‌آیند که هرچند به نظر آزاردهنده هستند اما برای تبلیغ یکی از گزینه‌های بسیار موثر هستند.

۱۰ ویژگی یک بنر خوب :

تعامل: وجود عناصری برای تعامل در بنرها (بنرهای پیشرفته فلش این قابلت را دارا هستند که با توجه به رخدادهایی مثل حرکت ماوس یک پاسخ خاص به کاربر نمایش دهند) می‌تواند تا ۶۰% باعث آگاهی بیشتر مخاطب از برند شما شود.

استفاده مناسب از فضا: استفاده از تمام فضای بنر برای قرار دادن متن یا تصویر، باعث جذب نگاه مخاطب می‌شود. البته همیشه هم پر کردن تمام فضای بنر باعث جذابیت آن نمی‌شود و گاهی باید مقداری فضای خالی باقی گذاشت.

استفاده از تصاویر مرتبط: هیچ چیز به غیر از تصاویر مرتبط با موضوع تبلیغات باعث جلب توجه مخاطب نمی‌شود، تصاویر استفاده شده باید به نوعی بیانگر یک معرفی از برند شما باشد.

پیغام خلاقانه: با توجه به فضای محدود بنرها، باید بهترین و کوتاه‌ترین متن ممکن که ارزش پیام‌رسانی و تاثیر‌گذاری داشته باشد را انتخاب و استفاده نمود.

پیغام با هدف جذب مخاطب: اکثر بنرهای جذاب شامل یک نوشته کوتاه مانند “روی بنر کلیک کنید” هستند تا به مخاطب این حس را القا کنند که در پس این بنر اتفاق خارق‌العاده‌ای در انتظارش است.

استفاده از تصویر برند: خیلی مهم است که قسمتی از بنر به تصویر برند یا لوگوی تبلیغ دهنده اختصاص داده شود.

متن چشم‌گیر: برخی از واژه‌ها در بنرها به علت اهمیت بالا باید طوری طراحی شوند که در نگاه اول چشم را به سمت خود خیره کنند.

شوخ طبعی: استفاده از متنی با چاشنی طنز نه تنها به جذابیت آن می‌افزاید بلکه باعث می‌شود بهتر در ذهن مخاطب جای بگیرد.

رنگ‌بندی مناسب: برای جلب توجه بیشتر، استفاده از رنگ‌های متفاوت و گاهی مخالف می‌تواند عامل موثری باشد.

سایز مناسب: با توجه به نوع رسانه انتقال دهنده بنر (موبایل، تبلت، کامپیوتر و.. ) و همچنین محدودیت‌های قرارگیری، باید سایزی متناسب در نظر گرفت تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

9186cf9b1ec866ae22d5a96ea9dc189d

دلایل استفاده از بنرهای گرافیکی:

“ارزش یک تصویر معادل با ۱۰۰۰ کلمه است!”

بله همین‌طور است، گاهی یک تصویر مناسب بهتر از چند صفحه توضیحات کسل‌کننده است. اغلب مخاطبان از خواندن متون زیاد خسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند توضیحات تبلیغات را از طریق تصاویر دریافت کنند.

برخی از دلایل مهم استفاده از بنرهای تبلیغاتی گرافیکی عبارتند از:

  • افزایش بازدید سایت
  • کسب درآمد از طریق نمایش بنرهای گرافیکی
  • افزایش محبوبیت برند
  • افزایش فروش محصولات
ارسال شده در طراحی, طراحی وببرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

© تمامی حفوق برای محمدجواد اسدی میباشد
ایمیل: info@mjavadasadi.ir
تلفن تماس :09130494064